Punkbuster probleem met COD4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stak
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 15:45
Nou, ik heb een orginele versie van COD, alleen doet mijn punkbuster vaag:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/wwm4h0.jpg

ik heb pbsvc gedownload en laten draaien en dit kwam er uit:
Starting PunkBuster Service Tests (v0.986) (02/23/08 14:21:14)
Checking OS
Windows NT 6.0 (build 6000) 64-bit
Checking PnkBstrA service status RUNNING
Checking PnkBstrA Version OK (1029)
Extracting "PnkBstrB.exe" to:
"C:\Users\Mystic4Life\AppData\Roaming\PnkBstrB.exe"
OK
Checking firewall settings OFF
Is PnkBstrA explicitly allowed?
C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe NO
Is PnkBstrB explicitly allowed?
C:\Windows\system32\PnkBstrB.exe NO
Checking if PnkBstrB is running RUNNING
Manually stopping PnkBstrB STOPPED
Getting port for PnkBstrA FAILED
Opening socket for packet send OK
Sending version packet to PnkBstrA SENT
Receiving version from PnkBstrA TIMEOUT
Getting PnkBstrB install instance OK
Sending start packet to PnkBstrA SENT
Waiting for packet from PnkBstrA TIMEOUT
Watching for PnkBstrB instance change (1) TIMEOUT
Getting port for PnkBstrB FAILED
Sending version packet to PnkBstrB SENT
Receiving version from PnkBstrB TIMEOUT
Checking PnkBstrK driver status NOT FOUND
Manually stopping PnkBstrB STOPPED
Removing test PnkBstrB file OK
PnkBstrA.log: ent of the PunkBuster Anti-Cheat system. Visit http://www.evenbalance.com for more information.
[02.23.2008 09:05:39] ERROR: CRITICAL ERROR: Failed to bind socket to port 44301
[02.23.2008 14:21:00] PnkBstrA v1029 Service Started Successfully. This service is a component of the PunkBuster Anti-Cheat system. Visit http://www.evenbalance.com for more information.
[02.23.2008 14:21:12] ERROR: CRITICAL ERROR: Failed to bind socket to port 44301

PnkBstrB.log: BSVC) Service Started Successfully. This service is a component of the PunkBuster Anti-Cheat system. Visit http://www.evenbalance.com for more information.
[02.23.2008 09:05:41] ERROR: CRITICAL ERROR: Cannot bind socket to port 45301

----------------------------------
Tests finished.
toon volledige bericht
Op zaterdag 23 februari 2008 16:35 schreef Mystic4Life het volgende:
okee, ik ben in mijn router..allen ben ik een noob daarin,
PnkBstrA port 44301
PnkBstrB port 45301
dus deze poorten zou ik moeten open zetten

moet ik dan zijn in het menu: System WAN LAN NAT of firewall??

en is PnkBstrA dan de UDP of TCP... of beidde :?
Op zaterdag 23 februari 2008 15:06 schreef Mystic4Life het volgende:
ik heb via evenbalance eerst de handmatige versie in mijn PB map gezet, dat lukte niet, en daarna heb ik punkbuster met eeen programma automatisch gedownload, het lukte allebei niet :{
effe kort uitgelegd, ik heb de poorten van het spel opengezet, alle punkbusters manual html bestanden in mijn PB map gezet, toen draaide het spel niet, daarna alles automatisch laten downloaden, toen deed ie het ook niet..

ik kreeg later wel een andere error :{

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2ptcl75.jpg
ik benal sinds half 3 vanmiddag bezig met zoeken op google enzo,
misschien iemand nog wat tips?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stak
subtiel schopje :> Subtiele schopjes mogen pas na 24 uur ;)

[ Voor 60% gewijzigd door TheZeroorez op 24-02-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

ten eerste nooit ergens anders die pbsetup.exe halen dan van evenbalance.com (hoe 'betrouwbaar' of geloofwaardig die andere bron ook mag zijn).

dit ook gedaan?
Why do I have to run PBSVC as an administrator?

Since PBSVC is installing a system-wide service, it needs to be running with Administrator rights during the installation process. That means you have to log in as an Administrator user before running PBSVC. Under Windows Vista, you also have to tell Windows that you want to run this specific program as an Administrator. To do that, right-click your mouse on the PBSVC icon and choose Properties from the pop-up menu. Then click the Compatibility tab and check the box that says "Run this program as an administrator" then click the OK button.
en de juiste poorten forwarden lijkt mij, staan genoeg hints in de log? Geen idee of het udp of tcp zal zijn, zal wel tcp zijn. Maar goed test het uit zou ik zeggen, kan niet veel kwaad om voor een paar minuten tijdelijk een verkeerde poort open te zetten. En volgens mij zijn die poorten alleen nodig om PB te kunnen updaten. Mijn gok is dat je ook geen admin bent tijdens het installeren?

Maar ja als dit dan nog niet werkt en gezien het laatste bericht zou ik alles eraf halen (incl. cod4) en alles opnieuw installeren, als het goed is moet je tijdens de installatie van cod4 ook de mogelijkheid hebben om pb te installeren (wel weer rekening houden met bovenstaande dus, porten forwarden en admin rechten en daarna weer pbsetup.exe omdat er mogelijk een oude versie van PB op de dvd staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stak
Anoniem: 26235 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:47:
ten eerste nooit ergens anders die pbsetup.exe halen dan van evenbalance.com (hoe 'betrouwbaar' of geloofwaardig die andere bron ook mag zijn).

dit ook gedaan?

[...]

en de juiste poorten forwarden lijkt mij, staan genoeg hints in de log? Geen idee of het udp of tcp zal zijn, zal wel tcp zijn. Maar goed test het uit zou ik zeggen, kan niet veel kwaad om voor een paar minuten tijdelijk een verkeerde poort open te zetten. En volgens mij zijn die poorten alleen nodig om PB te kunnen updaten. Mijn gok is dat je ook geen admin bent tijdens het installeren?

Maar ja als dit dan nog niet werkt en gezien het laatste bericht zou ik alles eraf halen (incl. cod4) en alles opnieuw installeren, als het goed is moet je tijdens de installatie van cod4 ook de mogelijkheid hebben om pb te installeren (wel weer rekening houden met bovenstaande dus, porten forwarden en admin rechten en daarna weer pbsetup.exe omdat er mogelijk een oude versie van PB op de dvd staat).
toon volledige bericht
nou, dat heb ik dus allemaal gedaan, ik snap nu echt niet wat er fout is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Start --> Run --> Services.msc

Staat daar dan de punkbuster service wel aan? Lijkt me dat daar iets mis mee is.