Gebrom/ruis door speakers

Pagina: 1
Acties:

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:20
Beste tweakers,

ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een sony vaio fz 21 S. wanneer ik thuis ben sluit ik die aan op mijn Z-5500 set. Dat doe ik door een kabel van mijn koptelefoon uit op mijn vaio aan te sluiten op de "mp3" ingang op de zijkant van de Z-5500. Beide zijn 3,5 mm jacks dus.

Ik heb een constant gebrom/ruis door de speakers, vooral door de kleine speakers, de subwoofer maakt volgens mij zo goed als geen geluid. Dit is wanneer ik muziek/films afspeel en wanneer ik niets afspeel. Als ik de stekker uit mijn laptop haal heb ik geen gebrom meer. Het ligt dus waarschijnlijk aan mijn laptop. Ik heb al redelijk gezocht, maar geraak er niet uit. Ik heb de microfooningang volledig uitgeschakeld, maar het gebrom blijft...

Heeft iemand tips?
Hartelijk dank!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Beide apparaten op dezelfde stekkerdoos aansluiten, dan heb je geen last meer.

Download my music on SoundCloud

• thommich
Helaas, ook dan blijft het probleem...

Wanneer ik enkel op de accu werk heb ik het gebrom niet. Maar ik vind het nogal stom om altijd als ik muziek wil luisteren op de accu te moeten werken...

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:17 ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Hmm toch vreemd. Gebrom wordt meestal veroorzaakt door een aardlus of een spanningsverschil tussen twee apparaten.

Is het stekkerblok waar beide apparaten op aangesloten zitten voorzien van een aarde? Is deze stekkerdoos ook aangesloten op een wandcontactdoor met aarde?

Download my music on SoundCloud

• thommich
Alle contactdozen zijn geaard, en ook het stopcontact is geaard...

(de stekker van de Z-5500 heeft wel geen aarding natuurlijk...)
Pagina: 1