Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 15:42
Dit topic is afgesplitst van Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 6)

Leeftijd:25
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder niv. 4
Certificaten: - (komen nog; oa Novell Suse Linux Administration)
Werkervaring: 3 jaar bij dezelfde bedrijf verspreid over 5 jaar
Werkgever: Gezondheidssector
Huidige functie: Helpdeskmedewerker (maar doe meer werkplekbeheer dan helpdesk)
Laptop: afdelingslaptop mag ik lenen
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 166 uur oftewel 21 dagen
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering; 8% van jaarsalaris
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 36
Pensioenregeling: moet nog uitzoeken, maar volgens mij 50-50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: fietsregeling
Land:Nederland
Maand salaris(bruto): 1554 euro

Salaris vind ik wat aan de magere kant; omdat ik echt vooral 2e lijns incidenten en alle bestellingen (pc's, monitoren, pda's) afhandel. Mijn collega doet de helpdesk.

Ik werk hier alweer in totaal zo'n 3 jaar verspreid over 5 jaar; ik ken alles hier, heb nog nooit salarisverhoging gehad...

Wat vinden jullie van mijn salaris?

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 23-02-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252438

Lelletje schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:02:

Salaris vind ik wat aan de magere kant; omdat ik echt vooral 2e lijns incidenten en alle bestellingen (pc's, monitoren, pda's) afhandel. Mijn collega doet de helpdesk.

Ik werk hier alweer in totaal zo'n 3 jaar verspreid over 5 jaar; ik ken alles hier, heb nog nooit salarisverhoging gehad...

Gezien je 36 uur werkt en je een mbo diploma hebt is dat wel een redelijke salaris.
Alleen wel raar dat je nog geen opslag hebt gekregen, geef ze een hint zou ik zeggen!!!
Je salaris mag wel iets meer gezien je 2e lijns incidenten doet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik ga er even vanuit dat de ook de gezondheidszorg werkt met een schalensysteem. Als je nu de functie "helpdeskmedewerker" hebt, zul je niet kunnen groeien boven de maximale waardering die die functie heeft. Doe je ondertussen ander werk, dan zul je dus een ander functie (met bijbehorende schaal/waardering) moeten krijgen. Normaal gesproken moet je dan intern solliciteren op een beschikbare functie. Passief wachten gaat je dus niet helpen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 15:09

MicroWhale

The problem is choice

[...]

Wedervraag: Wat heb je in die 5 jaar gedaan om aan te tonen/geven dat je meer verdient dan dat je krijgt?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 11:48

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik vind het iets te laag. Toen ik 25 was met dezelfde opleiding en werk zat ik op 1922. (4 jaar geleden is dat nu). Echter had ik wel CNA reeds gehaald maar hierop heb ik geen salarisverhoging gekregen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
ajhaverkamp schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 07:56:
[...]

Ik ga er even vanuit dat de ook de gezondheidszorg werkt met een schalensysteem. Als je nu de functie "helpdeskmedewerker" hebt, zul je niet kunnen groeien boven de maximale waardering die die functie heeft. Doe je ondertussen ander werk, dan zul je dus een ander functie (met bijbehorende schaal/waardering) moeten krijgen. Normaal gesproken moet je dan intern solliciteren op een beschikbare functie. Passief wachten gaat je dus niet helpen.
Dat klopt. Echter hier kennen ze alleen helpdeskmedewerker en dan systeembeheerder. Werkplekbeheerder kennen ze nog niet.
Ik doe bijna geen helpdesk, ik doe projecten en backup en citrix en pc vervangingsplan. Ik weet wel dat er aan die schaal een maximum zit, volgens mij zit ik daar nog niet op, dus in principe kan ik dan nog wel verhoging krijgen binnen die schaal.
MrWilliams schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:47:
[...]

Wedervraag: Wat heb je in die 5 jaar gedaan om aan te tonen/geven dat je meer verdient dan dat je krijgt?
Daar heb je een punt; ik heb procedures geschreven waarvan de hele afdeling nu dankbaar gebruik van maakt. PC vervangingsplan (+-400 pc) kunnen ze zonder zorgen aan mij overlaten; voorheen was dat de hele afdeling hiermee moest helpen, daarnaast ben ik erg loyaal geweest, ik werk altijd wel meer dan 40 uur per week terwijl hele afdeling echt 36 uur werkt (ze gaan dus stipt om half 5 of 5 uur naar huis terwijl ik altijd wel kwartier of half uur later vertrek).
Na de zomer ga ik mijn werk opnieuw bekijken en dan ga ik misschien voor 200 euro bruto verhoging. Dan ben ik al tevreden. Alles is inmiddels ook duurder geworden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:50

Tank80

Cyanide&&Happiness

Lelletje schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:09:
[...]
Na de zomer ga ik mijn werk opnieuw bekijken en dan ga ik misschien voor 200 euro bruto verhoging. Dan ben ik al tevreden. Alles is inmiddels ook duurder geworden....
Je bent 25 en verdient nu €1554. Gezien je werkzaamheden, je werkervaring en het feit dat je al die jaren nog geen verhoging hebt gehad ( :? ) zou ik toch echt inzetten op +/- €2000,-. Heb je gelijk een beetje onderhandelingsruimte ;) Als ze niets toegeven dan toch maar eens om je heen kijken ;)
Begrijp me niet verkeerd, andere zaken zijn ook belangrijk, zo niet belangrijker dan salaris, maar uit wat je nu verdient spreekt naar mijn idee niet echt veel waardering voor je werkzaamheden.

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Ik sluit me aan bij wat Tank80 zegt.

Je vervult niet alleen je functie, maar hebt daarnaast ook andere verantwoordelijkheden gekregen/op je genomen. Dat is wat waard. Inzetten op 2000 en motiveren met het lijstje van hierboven lijkt me een prima idee.

Reken er nooit op dat een werkgever er uit zichzelf op aan zal sturen dat je een verhoging krijgt. Dit is een verantwoordelijkheid die 100% bij jezelf ligt. Laat je ook niet direct uit het veld slaan als er gezegd wordt dat je "eis" niet ingewilligd kan worden: Natuurlijk is er ruimte om een compromis te sluiten, je werkgever weet het alleen nog niet. :) Als je met goede argumenten komt, zal hij dit moeilijk kunnen weigeren. Mocht je er niet uit komen, maak gewoon een vervolg afspraak zodat jij of je werkgever dingen op een rijtje kan zetten onder het motto "denk er maar eens goed over na".

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lelletje schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:09:
[...]

Dat klopt. Echter hier kennen ze alleen helpdeskmedewerker en dan systeembeheerder. Werkplekbeheerder kennen ze nog niet.
Ik doe bijna geen helpdesk, ik doe projecten en backup en citrix en pc vervangingsplan. Ik weet wel dat er aan die schaal een maximum zit, volgens mij zit ik daar nog niet op, dus in principe kan ik dan nog wel verhoging krijgen binnen die schaal.

[...]

Daar heb je een punt; ik heb procedures geschreven waarvan de hele afdeling nu dankbaar gebruik van maakt. PC vervangingsplan (+-400 pc) kunnen ze zonder zorgen aan mij overlaten; voorheen was dat de hele afdeling hiermee moest helpen, daarnaast ben ik erg loyaal geweest, ik werk altijd wel meer dan 40 uur per week terwijl hele afdeling echt 36 uur werkt (ze gaan dus stipt om half 5 of 5 uur naar huis terwijl ik altijd wel kwartier of half uur later vertrek).
Waarom zet je je CV niet op een banensite? Zo kun je meten wat je marktwaarde ongeveer is. 5 Jaar bij een zelfde werkgever lijkt me een mooi moment om eens verder te kijken, want meestal is het gras wél groener. De grazende lammeren krijg je erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
MrWilliams schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:49:
Ik sluit me aan bij wat Tank80 zegt.

Je vervult niet alleen je functie, maar hebt daarnaast ook andere verantwoordelijkheden gekregen/op je genomen. Dat is wat waard. Inzetten op 2000 en motiveren met het lijstje van hierboven lijkt me een prima idee.
Het lijkt mij maar een gevaarlijke idee, je bent 3 jaar werkzaam over een periode van 5 jaar binnen deze organisatie. Maw je hebt waarschijnlijk een jaar contract? En ze denken/functioneren zonder jou ook gezien dat het mogelijk is om voor een bepaalde periode niet bij hun te werken. En een loonsverhoging zou voor mij als werkgever misschien wel eens het overwegen waard zijn om na dit contract weer eens te kijken hoe het zonder jou functioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Dank voor jullie reacties, helaas ligt het allemaal wat gecompliceerder. Ik kan nog geen vast contract krijgen omdat er een grote fusie aan zit te komen. Ik ben echter wel nodig op de afdeling, zonder mij komen ze om in het werk, vooral met vervangingsplan (dat is echt veel werk...)...

Het probleem zit hem nu in de fusie. De stichting waarmee we gaan fuseren is wat kleiner, maar heeft 14 man op de ICT afdeling zitten, hier 10. De vraag is wat er gaat gebeuren na de fusie; gaat er één ICT afdeling komen of blijven we los van elkaar ons werk doen.

De reden dat ik opnieuw verlenging van mijn contract heb ondertekend is dat ik hier echt relaxed zit.. +-10 min van mijn flatje en langs de A2. Flexibele werktijden zitten hier ook bij..

Ik heb eerst een half jaar stage gelopen waarna ik 5 weken vakantiewerk mocht doen; na een half jaar mocht ik weer een half jaar werken en kon ik een vast contract krijgen, echter geweigerd omdat ik eerst nog HBO wilde doen (nu spijt van...).. Daarna in de schoolvakanties nog regelmatig teruggekomen en sinds 1 april 2007 een half jaar contract wat in juni vroegtijdig verlengd werd tot 1 april 2008. Nu is het weer opnieuw verlengd tot 1 april 2010 (3 tijdelijke contracten in 3 jaar tijd, dus nog binnen de wet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

n4m3l355 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:25:
[...]
Het lijkt mij maar een gevaarlijke idee, je bent 3 jaar werkzaam over een periode van 5 jaar binnen deze organisatie. Maw je hebt waarschijnlijk een jaar contract? En ze denken/functioneren zonder jou ook gezien dat het mogelijk is om voor een bepaalde periode niet bij hun te werken. En een loonsverhoging zou voor mij als werkgever misschien wel eens het overwegen waard zijn om na dit contract weer eens te kijken hoe het zonder jou functioneerd.
zo had ik het nog niet bekeken. Ik ging ervan uit dat hij in de laatste periode binnen 2-6 maanden een vast contract heeft gekregen. Dat is vrij normaal in de ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Lelletje schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:24:
Dank voor jullie reacties, helaas ligt het allemaal wat gecompliceerder. [..] (3 tijdelijke contracten in 3 jaar tijd, dus nog binnen de wet...)
Voor dat laatste zou ik dus niet getekend hebben. Een beetje ICT-er kan binnen 2 maanden een vast contract krijgen. Ook jij. Dat ze gaan fuseren/reorganiseren betekent dat je zowiezo overwogen wordt om op te rotten. Vooral met een tijdelijk contract, dat is namelijk makkelijk. Met een vast contract is dat trouwens ook zo, maar dan val je bij een reorganisatie wel in een gunstigere regel. Bovendien hebben ze nu een manier om je 3 jaar lang voor weinig aan het lijntje te houden. (althans dat is hoe ik ernaar kijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
@MrWilliams: Dat is dan ook de reden dat ik wat salarisverhoging wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Lelletje schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:24:
Dank voor jullie reacties, helaas ligt het allemaal wat gecompliceerder. Ik kan nog geen vast contract krijgen omdat er een grote fusie aan zit te komen. Ik ben echter wel nodig op de afdeling, zonder mij komen ze om in het werk, vooral met vervangingsplan (dat is echt veel werk...)...

Het probleem zit hem nu in de fusie. De stichting waarmee we gaan fuseren is wat kleiner, maar heeft 14 man op de ICT afdeling zitten, hier 10. De vraag is wat er gaat gebeuren na de fusie; gaat er één ICT afdeling komen of blijven we los van elkaar ons werk doen.

De reden dat ik opnieuw verlenging van mijn contract heb ondertekend is dat ik hier echt relaxed zit.. +-10 min van mijn flatje en langs de A2. Flexibele werktijden zitten hier ook bij..

Ik heb eerst een half jaar stage gelopen waarna ik 5 weken vakantiewerk mocht doen; na een half jaar mocht ik weer een half jaar werken en kon ik een vast contract krijgen, echter geweigerd omdat ik eerst nog HBO wilde doen (nu spijt van...).. Daarna in de schoolvakanties nog regelmatig teruggekomen en sinds 1 april 2007 een half jaar contract wat in juni vroegtijdig verlengd werd tot 1 april 2008. Nu is het weer opnieuw verlengd tot 1 april 2010 (3 tijdelijke contracten in 3 jaar tijd, dus nog binnen de wet...)
Ik zit nu ook nog in de gezondheidszorg..
lonen zijn hier ongeveer hetzelfde.. en vergeet het maar dat je kunt onderhandelen over je loon!!
misschien dat je het red om wat hoger in dezelfde schaal te komen maar een schaal hoger gaat je niet lukken of ze moeten je functie waardering aanpassen.

ik ben ook zeer nodig op de afdeling en zonder mij krijgen ze het heel zwaar. maar omdat ik hier helemaal vast zit met functie en salaris heb ik toch maar ajuus gezegt tegen mijn baas omdat ik het elders beter kon krijgen betreft functie en salaris. en daar begin ik per 1 april.

Zonder jou zullen hun misschien wel in een lastige situatie komen maar zeg nou zelf, denk je nou echt dat je onvervangbaar bent?

Voor jou functie zitten nog duizenden mensen op de bank!
Bij mijn huidige baas zitten we nu in de sollicitatie procedures voor mijn vervanger.. we hebben al 100 brieven ontvangen waarvan zeker 50% de juiste ervaring en papieren hebben.
dus reken je niet rijk.... zeker niet op een functie als helpdesk/junior systeembeheer..
Pagina: 1