Dit topic is afgesplitst van Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 6)
Qua salaris zou 2500-2750 redelijk zijn voor een WO starter, als je geen auto krijgt. Dan zit je in de orde van Philips en Rabobank (behalve dat je bij die bedrijven meer vrije tijd hebt i.v.m. 36/38-urige werkweek).
Als je wel een auto krijgt, 2000-2100. Dan meet ik je arbeidsvoorwaarden aan grote IT bedrijven zoals Ordina en LogicaCMG. Typische arbeidsvoorwaarden zijn bij IT bedrijven een leasebudget in de orde van 700 euro incl. brandstof. En een onkostenvergoeding van +-90 euro netto.
Klinkt als een redelijk pakket aan arbeidsvoorwaarden.BestTested! schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:03:
Ik ben net afgestudeerd en ben nu bezig met onderhandelingen. Gaarne zou ik jullie mening op het een en ander willen horen:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): WO: Bachelor Knowledge Engineering > Master Artificial Intelligence
Certificaten: Geen
Werkervaring: 4 jaar echter beperkt relevant
Werkgever: ICT mkb
Sollicitatie functie: Software Consultant (intern)
Laptop: nader te bepalen
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27 betaald, 5 onbetaald
13/14e maand of winstuitkering: winstdeeling bij positief bedrijfsresultaat
GSM: nader te bepalen
Leaseauto: nader te bepalen, reiskosten vergoeding
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: 72,5% werkgever, 27,5% werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: volledige vergoeding voor cursussen en studie
Land: Nederland
Maand salaris(bruto): nader te bepalen
Nu mijn vraag: wat zijn redelijke invulingen van de arbeidsvoorwaarden? Ik heb sites als intermediair en jobtrack geraadpleegd, enkel staan daar geen redeneringen bij.
Qua salaris zou 2500-2750 redelijk zijn voor een WO starter, als je geen auto krijgt. Dan zit je in de orde van Philips en Rabobank (behalve dat je bij die bedrijven meer vrije tijd hebt i.v.m. 36/38-urige werkweek).
Als je wel een auto krijgt, 2000-2100. Dan meet ik je arbeidsvoorwaarden aan grote IT bedrijven zoals Ordina en LogicaCMG. Typische arbeidsvoorwaarden zijn bij IT bedrijven een leasebudget in de orde van 700 euro incl. brandstof. En een onkostenvergoeding van +-90 euro netto.