Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 21:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Dit topic is afgesplitst van Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 6)

Hoe zit het trouwens in Nederland met de salarisverdelingen binnen een bedrijf?

Hier op de helpdesk gaan de brutolonen van € 1600 tot € 2500. De persoon die het minste verdient en de persoon die het meeste verdient zijn allebei subcontractors (maar van verschillende bedrijven) en doen precies het zelfde werk. Ik vind dat best schandalig eigenlijk, zulke verschillen...

(Zelf zit ik met € 2260 in de hogere regionen; het modaal zal ongeveer rond de € 2000 liggen.)

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 23-02-2008 18:06 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mx. Alba schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:03:
Hoe zit het trouwens in Nederland met de salarisverdelingen binnen een bedrijf?

Hier op de helpdesk gaan de brutolonen van € 1600 tot € 2500. De persoon die het minste verdient en de persoon die het meeste verdient zijn allebei subcontractors (maar van verschillende bedrijven) en doen precies het zelfde werk. Ik vind dat best schandalig eigenlijk, zulke verschillen...

(Zelf zit ik met € 2260 in de hogere regionen; het modaal zal ongeveer rond de € 2000 liggen.)
Tja als de mensen voor verschillende werkgevers werken is er niet veel aan te doen. Kan er ook aan liggen dat werknemers hetzelfde werk doen maar verschillende certificaten hebben bijvoorbeel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 01:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of verschil in werkervaring / vorig salaris. 't Is natuurlijk niet puur een vergoeding voor het werk wat je doet. Het is een combinatie van werk, kennis/kunde, wat je baas bereid is voor je te betalen en wat jij bereid bent te accepteren. Iemand met meer assertiviteit zal sneller een loonsverhoging krijgen dan iemand zonder assertiviteit maar met verder identieke "specs" - als jij het wel best vindt of er niet over wilt beginnen zal de werkgever dat vaak ook niet snel doen :). Dit natuurlijk allemaal als je niet aan een CAO gebonden bent, wat in de ICT meestal ook niet zo is.

That said, een verschil tussen 1600 en 2500 vind ik wel veel.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 20-02-2008 14:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Tylen schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:45:
[...]

Tja als de mensen voor verschillende werkgevers werken is er niet veel aan te doen. Kan er ook aan liggen dat werknemers hetzelfde werk doen maar verschillende certificaten hebben bijvoorbeel.
Je hebt kans dat degene met het hogere salaris tijdelijk in deze functie is geparkeerd omdat de detacheerder niets anders kon vinden en ze nu dus maar ongeveer quitte spelen ipv verlies te maken. (in geval van bankzitten)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)