Dit apparaat kan sneller werken

Pagina: 1
Acties:

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:42
Ik heb 2 jaar terug een pc laten samenstellen bij een pc boer, en nu krijg ik iedere keer de melding "dit apparaat kan sneller werken" als ik een extern apparaat op een usb poort aansluit. Het maakt niet uit welke poort ik pak (ik heb er 5 aan de achterzijde en 2 bovenop de kast).

Eerder stoorde het me niet zo, bij het leeghalen van mijn camera bijvoorbeeld. Maar nu heb ik een externe harde schijf gekocht, en die werkt toch wel wat sneller op usb 2.0 dan op 1.1 of 1.0.

Het betreft hier een Asus mobo (P5AD2-E deluxe), windows XP home met service pack 2. Ik heb alle drivers voor het mobo al geinstalleerd, en ik begreep dat service pack 2 standaard al drivers voor usb 2.0 had. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderd

Als je in je apparaatbeheer geen onbekende devices meer hebt en er zit minstens één of meerdere USB2 Enhanced Host Controllers tussen de USB-Controllers, zou alles OK moeten zijn.

Als er wel onbekende devices zijn, gewoon even laten zoeken naar correcte driver, want ja, deze zit in XP SP2. (Tenzij het onbekende device niet de USB controller zou zijn natuurlijk :P )

Vind je ze niet, dan moet je in je BIOS je USB2-Controllers op Hi-Speed zetten ipv Full-Speed, anders werken ze slechts in USB 1.1 modus.

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:42
Je laatste opmerking over die bios deed bij mij een lichtje gaan branden. Ik heb meteen gekeken in de bios, en het bleek dat de usb2 controller op disabled stond 8)7

Ingeschakeld en op high speed gezet, en nu werkt het als een tierelier! Bedankt voor de hulp!