Toon posts:

krijg geen IP adres meer (sitecom dc202v6 icm UPC/Thomson)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

na ruim 2 jaar (met vrij weinig problemen) genoten te hebben van mij UPC/Chello internet (Thomson modem) icm een Sitecom dc202 v6 router begon kortgeleden spontaan het volgende probleem.

Mijn pc's kregen geen IP adres meer van de router. Standaard dingen gedaan: eerst modem, dan router gereset, computer(s) opnieuw opstarten, voor alles verschillende volgordes uitgeprobeerd, neuwe firmware voor de router, opnieuw router instellen (met gekloond MAC adres), andere UTP kabels, geen resultaat.

Als ik de router er tussenuit haal en de computer direct op de modem aansluit krijg ik wel verbinding. Het lijkt dus niet aan UPC te liggen (bij de helpdesk konden ze bevestigen dat mijn aansluiting gewoon online is). Als ik de router aansluit op de computer, maar niet op de modem/internet, krijg ik een IP adres en kan ik met de router verbinden en dingen via de webinterface configureren. Maar nu: als ik de modem vervolgens aan de router hang, wordt mijn computer er afgegooid: hij krijgt geen IP adres meer van de router. Hierbij maakt het niet uit of ik modem en router en computer reset.

Blijkbaar gaat er iets mis met de router zodra ik hem aan de modem aansluit. UPC heb ik gebeld, Sitecom nog niet (doordeweeks geen tijd, vandaag was de helpdesk dicht). Overigens weet ik niet waarom dit probleem zich opeens voordoet; ik heb vaker de hele handel uit elkaar gehaald en weer aangesloten (verhuizing e.d), zonder problemen. Dit probleem nu begon spontaan.
Heeft iemand hier misschien ideeen? Als ik meer details over mijn systeem moet geven hoor ik het wel.

Groetjes,
Gijs

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wel vreemd gedrag inderdaad. Je PC is duidelijk niet het probleem want als je die aan het modem hangt of aan je router krijgt die wel keurig een ip adres. Het lijkt me toch echt aan je router te liggen hoewel de storing wel vaag is.

O en keurige startpost voor een 1e post op GoT alleen de groeten doen hoeft niet.

[ Voor 15% gewijzigd door TrailBlazer op 24-02-2008 09:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tsja... Ik heb zelfs (nadat ik me over mijn scepsis had heengezet) de Quickfix van UPC geprobeerd. Die kon er ook geen chocola van maken...

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:58
Heb je al handmatig een IP adres op je pc gezet en vervolgens ingelogd op de router als deze aan het UPC modem hangt ?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. nee, nog niet geprobeerd. Gewoon het adres invullen dat ik normaalgesproken van mijn router toegewezen krijg (e.g. 192.168.0.2)? En subnetmask 255.255.255.0? En standard gateway het adres dat mijn router normaalgesproken zelf heeft (in mijn geval 192.168.0.1).
Ga het even proberen..

Verwijderd

Topicstarter
Net even de suggestie van ninjazx9r98 geprobeerd, maar geen resultaat. IP adres handmatig op 192.168.0.2, subnetmask op 255.255.255.0 en standard gateway op 192.168.0.1 ingesteld. Router ertussen, modem en router gerest, comp. opnieuw opgestart, noppes.
Volgens mij zie ik echt iets simpels over het hoofd...

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:58
Geen resultaat in welke zin ?
Bedoel je geen resultaat als het op internet aankomt of geen resultaat om in te loggen op je router ?
Heb je geprobeerd om op de webinterface te komen van je router met een handmatig ingesteld IP adres en de router gekoppeld aan het modem ?
Miscchien kun je dan ergens in de router wat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Met een handmatig ingesteld IP adres en de router gekoppeld aan het modem heb ik geprobeerd de router te benaderen. Geen resultaat in de zin van geen netwerkverbinding met de router (laat staan internet): als ik het adres van de router intype in Mozilla kan hij de router niet vinden, ik krijg niet de webinterface. Pingen naar dat adres geeft ook geen gehoor...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... ik lees net op dit forum iemand met volgens mij precies hetzelfde probleem (ook sitecom dc202v6 icm Chello). En het begon ook iets van twee weken geleden. Persoon in kwestie heeft uiteindelijk een nieuwe router gekocht....

Verwijderd

Topicstarter
En nog iemand anders op datzelfde forum had hetzelfde probleem, wederom met een sitecom dc202v6 icm Chello. Vreemd....

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

problemen met router sitecom DC-202 v6
Een mailtje naar Sitecom leverde het volgende op:

"Wij zijn op de hoogte van dit probleem.
Momenteel wordt er dan ook gewerkt aan een oplossing.

Houdt u onze website in de gaten voor een nieuwe firmware update."

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem. Ineens geen verbindign meer; vanmiddag nog wel, en daarnan neits meer. Van alles geprobeerd. Hele avond geklooid. Blijkt dus aan de router van sitecom te liggen. Helpdesk van UPC bevestigt dat sinds 2 dagen de Sitecom- en Belkin routers dienst weigeren. Ze worden plat gebeld bij de helpdesk. Waarschijnklijk door firmware-aanpassingen van de leveranciers. Zijn we blij mee. Heb hier nu twee van die k...routers staan. Vermoed dat mn V5 hetzelfde probleem heeft gehad. Heb daarna een nieuwe gekocht, de DC 202 V6, die nu dus ook dienst weigert. Zo krijg ik de omzet wel omhoog zeg. PC direct op de kabel en ik heb weer internet, maar daar is de rest van de familie niet blij mee, die willen ook internetten.
Maar eens een schadeclaim naar Sitecom juridisch voorbereiden .......................... :(

Verwijderd

Topicstarter
Heel leuk dat UPC zegt dat het door firmware aanpassingen van de leveranciers ligt, maar ik heb mijn firmware niet vernieuwd. Het probleem begon echt spontaan. Dus ik vermoed toch echt dat het aan UPC ligt.
Zeiden ze bij de UPC helpdesk nog of ze d'r iets aan gingen doen?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
http://www.chelloo.com/up...arris-modem-t22875.0.html

Lees dit maar eens, dit is een probleem wat veroorzaakt wordt door UPC, als je het forum in de link doorleest zie je ook een reactie van een UPC medewerkers die het eigenlijk toegeeft. Bovendien lees je daar nog veel meer reacties van mensen met hetzelfde probleem.

Het ligt dus duidelijk niet aan jou netwerk of router maar dit is een toch steeds grotere vormen aannemende storing bij UPC!

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 28-02-2008 22:13 ]

Pagina: 1