OCZ DDR2 PC6400 4096MB KIT, Reaper HPC, 2x2GB, Heat Pipe, (CL4-4-4-15)
Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan
Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16
Bovenstaand systeem heb ik net aangeschaft. Als operating system gebruik ik momenteel Windows XP 64 bit.
Als ik benchmarks maak in SiSoft Sandra en alles op auto zet in de BIOS dan geeft ie een bandwidth van rond de 6500 MB/s terwijl de mindere systemen met ook tragere geheugenbanken er in al snel rond de 11000 MB/s leveren.
Uit de gegevens die SiSoft levert kwam in ieder geval naar voren dat dat CAS gebeuren op 6-6-6-18 stond en ik heb 4-4-4-15. Ik ben toen in de BIOS gaan knutselen en SiSoft geeft nu ook aan 4-4-4-17. Hiermee heb ik de snelheid opgekrikt tot 6700 MB/s, nog steeds lang niet genoeg als ik met de rest vergelijk?
Alle instellingen in de BIOS:
FSB strap to North Bridge: 333 MHz
DRAM frequency: DDR2-800MHz
DRAM command rate: auto (weet ik niet)
CAS# latency: 4 DRAM Clocks
RAS# to CAS# delay: 4 DRAM Clocks
RAS# precharge: 4 DRAM Clocks
RAS# active time: 15 DRAM Clocks
RAS# to CAS# delay: 4 DRAM Clocks (nog een keer???)
De rest laat ik allemaal op auto staan aangezien ik niet weet wat ik daar bij in moet vullen:
Row refresh cycle time
Write recovery time
Write to read delay
Read to precharge time
DRAM static Read Control
Mijn vraag is nu: waarom is die benchmark veel te traag of is het helemaal niet te traag maar is er een andere verklaring voor?
Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan
Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16
Bovenstaand systeem heb ik net aangeschaft. Als operating system gebruik ik momenteel Windows XP 64 bit.
Als ik benchmarks maak in SiSoft Sandra en alles op auto zet in de BIOS dan geeft ie een bandwidth van rond de 6500 MB/s terwijl de mindere systemen met ook tragere geheugenbanken er in al snel rond de 11000 MB/s leveren.
Uit de gegevens die SiSoft levert kwam in ieder geval naar voren dat dat CAS gebeuren op 6-6-6-18 stond en ik heb 4-4-4-15. Ik ben toen in de BIOS gaan knutselen en SiSoft geeft nu ook aan 4-4-4-17. Hiermee heb ik de snelheid opgekrikt tot 6700 MB/s, nog steeds lang niet genoeg als ik met de rest vergelijk?
Alle instellingen in de BIOS:
FSB strap to North Bridge: 333 MHz
DRAM frequency: DDR2-800MHz
DRAM command rate: auto (weet ik niet)
CAS# latency: 4 DRAM Clocks
RAS# to CAS# delay: 4 DRAM Clocks
RAS# precharge: 4 DRAM Clocks
RAS# active time: 15 DRAM Clocks
RAS# to CAS# delay: 4 DRAM Clocks (nog een keer???)
De rest laat ik allemaal op auto staan aangezien ik niet weet wat ik daar bij in moet vullen:
Row refresh cycle time
Write recovery time
Write to read delay
Read to precharge time
DRAM static Read Control
Mijn vraag is nu: waarom is die benchmark veel te traag of is het helemaal niet te traag maar is er een andere verklaring voor?
Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.