Ik heb sinds gisteren een HP DV9790ed laptop, en sinds vandaag dus een Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G.
Ik heb de volledige instructies gevolgd die op CD stonden, maar ik krijg een foutmelding als mijn laptop de router's status wil nakijken:
Foutmelding:
Nou, alles nagekeken en alles brand, maar het lampje van Internet op de router knippert.
Op de modem in de meterkast knippert het Link lampje.
De router werkt wel, omdat deze pc wel op internet kan
Ik heb geen idee wat ik nu verder moet doen, iemand tips?
EDIT: Nieuw probleem; als ik de wireless-router eruit wil halen (dus kabel modem rechtstreeks in pc) dan vind de PC de aansluiting niet omdat er geen netwerkadres is opgegeven? Als ik de router weer aansluit doet internet het weer wel..
Wij hebben een modem met maar 1 uitgang, dus modem>pc en modem>router apart gaat niet..
Ik heb de volledige instructies gevolgd die op CD stonden, maar ik krijg een foutmelding als mijn laptop de router's status wil nakijken:
Stap 1 was modem uit het stopcontact halen. Stap 2 was kabel die de modem connect met de pc eruit halen. Stap 3 was de kabel van de modem die uit de pc komt, in de router pluggen. Stap 4 is de modem terug in het stopcontact doen. Stap 5 is de blauwe netwerkkabel van de Router in de netwerk-ingang van de pc doen. Stap 6 is de andere achterkant van de blauwe netwerkkabel in de Router's poort pluggen. Stap 7 is de adapter in de Router pluggen, en dan in het stopcontact doen. Stap 8 is dus de Router's status checken, waarbij ik dus de foutmelding krijg. |
Foutmelding:
Unable to connect to the Router! Check that the Router has been connected to the computer,and that your Ethernet adapter is working. |
Nou, alles nagekeken en alles brand, maar het lampje van Internet op de router knippert.
Op de modem in de meterkast knippert het Link lampje.
De router werkt wel, omdat deze pc wel op internet kan
Ik heb geen idee wat ik nu verder moet doen, iemand tips?
EDIT: Nieuw probleem; als ik de wireless-router eruit wil halen (dus kabel modem rechtstreeks in pc) dan vind de PC de aansluiting niet omdat er geen netwerkadres is opgegeven? Als ik de router weer aansluit doet internet het weer wel..
Wij hebben een modem met maar 1 uitgang, dus modem>pc en modem>router apart gaat niet..
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 235018 op 23-02-2008 16:17 ]