Draadloos achter router

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-03 13:01
Ik heb de HOWTO van Hyperbart gelezen en uitgevoerd, helaas zonder gewenst resultaat. Hier is de setup:

Ik heb een linksys wag200G die nu aan de dsl hangt en draadloos het huis van internet voorziet.
Van Telfort nu een zyxel gekregen, voor één pc. Aangezien enkel op dit spul support gegeven wordt, wil ik proberen die erin te hangen, waarachter dan de linksys komt die voor de draadloze toegang zorgt.

Configuratie van de zyxel is overigens standaard routed, terwijl de linksys standaard op bridged staat.

Ik heb de zyxel aan de dsl en kan em bereiken. Via de ethernet poort kan ik internetten. Dan koppel ik het spul los, sluit de linksys aan en zet daar "optain ip adres automatically" uit en vul daar een adres in in de range van de zyxel, maar buiten de dhcp range. Range loopt van 192.168.1.32 tot .42 en de linksys heb ik 192.168.1.100 gegeven. Daar dhcp UIT gezet.
Vervolgens de kabel van de linksys naar de zyxel. Ik kan dan nog steeds de linksys draadloos benaderen, maar krijg geen internet....

Wat doe ik nou fout??