Toon posts:

[WM6] Remote Desktop Control instellingen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HTC p3600, waarop WM6 draait. Mijn pc draait op XP Pro SP2. Ik wil graag mijn bureaublad "besturen" vanaf mijn p3600.

Het volgende heb ik al gedaan:
-RDP geïnstalleerd op HTC P3600
-Optie "gebruikers mogen een externe verbinding met deze computer maken" aangevinkt.
-In mijn firewall staat de instelling voor een externe bureaublad ook aangevinkt.
-Ik gebruik een router waarvan de firewall is uitgeschakeld.
-Ik heb de juiste computernaam, account, wachtwoord en ip-adres.
-Ik maak eerst verbinding met internet op mijn p3600.

Het gaat om het programma zoals je kunt zie bij onderstaande link
http://www.chrisrue.com/funcave/graphics/iwantmyrdp.jpg

Ik krijg de volgende error wanneer ik "computer", "username" en "password" invul:
Cannot connect. Likely reasons are:
1. specified computer name or ip does not exist
2. a network error occurred while establishing the connection

Wie ow wie kan mij hiermee helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Zit ik wel in het juiste forum?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:16
de router met firewall is uitgeschakeld?

Leg eens uit?

heb je wel een poortje geforwarded? probeer 3389 eens te forwarden naar je pc die je wilt overnemen.
Je account is beveiligd met een wachtwoord? je zegt het juiste wachtwoord, maar niet OF er een wachtwoord is, maar ik ga er van uit van wel... ;)

IP is juist, zeker weten?

PC hangt niet in een domein? Anders ook eens "workgroup" of "werkgroep" proberen in te geven.

En je zit in het juiste forum ;)

[ Voor 10% gewijzigd door HyperBart op 25-02-2008 09:04 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Lukt het pingen naar je pc/router wél vanaf je telefoon?

En het surfen via PocketIE?

[ Voor 21% gewijzigd door spone op 25-02-2008 01:27 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Verwijderd

Topicstarter
HyperBart schreef op maandag 25 februari 2008 @ 01:21:
de router met firewall is uitgeschakeld?

Leg eens uit?
Volgens mij heb ik ook nog een "hardware-matige" firewall in mijn Linksys WRT54G zitten, toch? Nou, als ik het dan goed heb, heb ik deze uitgeschakeld staan.

Of men maakt mij m'n hele leven al wijs dat zoiets wel bestaat, terwijl dit niet klopt!?! |:(
heb je wel een poortje geforwarded? probeer 3389 eens te forwarden naar je pc die je wilt overnemen.
Ja, ik heb de poort 3389 al geforwarded. En daarbij moest ik dat opgegeven voor het ip-adres 192.168.etc.etc
Je account is beveiligd met een wachtwoord? je zegt het juiste wachtwoord, maar niet OF er een wachtwoord is, maar ik ga er van uit van wel... ;)
Huh!?! :?
IP is juist, zeker weten?
Jep.
PC hangt niet in een domein? Anders ook eens "workgroup" of "werkgroep" proberen in te geven.
Nope.
Lukt het pingen naar je pc/router wél vanaf je telefoon?
Hoe doe je dat?
En het surfen via PocketIE?
Ja, prima.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 12:47
Zoals hierboven al gezegd is, je moet een wachtwoord ingesteld hebben, en ook daadwerkelijk gebruiken.
Een leeg wachtwoord gaat niet werken.

LinkedIn
BlackIntel

• HyperBart
EvilWhiteDragon schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:23:
Zoals hierboven al gezegd is, je moet een wachtwoord ingesteld hebben, en ook daadwerkelijk gebruiken.
Een leeg wachtwoord gaat niet werken.
^^ met hem dus...

desnoods zet je een spatie als wachtwoord, maar RDP wilt niet bollen zonder wachtwoord (heb ik paar jaar geleden me ook helemaal tuut op gezocht...)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 07:02
HyperBart schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:00:
[...]

^^ met hem dus...

desnoods zet je een spatie als wachtwoord, maar RDP wilt niet bollen zonder wachtwoord (heb ik paar jaar geleden me ook helemaal tuut op gezocht...)
Als dat ding van buitenaf bereikbaar is, dan wil je hopelijk wel een íets sterker wachtwoord dan dat. :P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• HyperBart
:D

Bwoaaaaaah ;)

Tis maar zijn thuispc'tje he... :-D

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
Je moet
  1. zien dat je een wachtwoord voor je windows account hebt ingesteld op je computer.
  2. Je moet je gebruiker toestemming geven om te connecten via RDP
thuispctje... tot iemand in jou naam iets illegaals doet en je de politie aan je deur krijgt.
of ntldr vernielt of ...
dus
Sterk wachtwoord.
Is RDP trouwens encrypted? Anders nie riskeren.

Remote desktop control in WM5 was in elk geval niet echt werkbaar. HEEL groot verschil tussen 1280*1024 en 320*480 (of zo iets). Ik zie niet in hoe dat in WM6 beter zou zijn.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 12:47
redfox314 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:04:
Je moet
  1. zien dat je een wachtwoord voor je windows account hebt ingesteld op je computer.
  2. Je moet je gebruiker toestemming geven om te connecten via RDP
thuispctje... tot iemand in jou naam iets illegaals doet en je de politie aan je deur krijgt.
of ntldr vernielt of ...
dus
Sterk wachtwoord.
Is RDP trouwens encrypted? Anders nie riskeren.

Remote desktop control in WM5 was in elk geval niet echt werkbaar. HEEL groot verschil tussen 1280*1024 en 320*480 (of zo iets). Ik zie niet in hoe dat in WM6 beter zou zijn.
Er is een best werkbare RDP client voor WM6.
Is geloof ik niet de officiele, maar werkt best goed, als je verbinding snel genoeg is. Op GRPS wil je het niet probleren, nee.

Deze versie:
http://pdaphonehome.com/f...emote-desktop-client.html

LinkedIn
BlackIntel

• HyperBart
Rdp is niet encrypted neen, dus gooi het even over VPN als het gaat.

offtopic:
mijn server is zonet gestorven

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HyperBart schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:12:
Rdp is niet encrypted neen, dus gooi het even over VPN als het gaat.
het is iets genuanceerder dan geen encryptie hoor :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1