• wverbeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09-2025
Hallo mede tweakers,

Ik ben opzoek naar een stabiele FTP server, het gaat hier alleen maar om het programma bijvoorbeeld "serv-u FTP server". Een geruime tijd ben ik opzoek naar een ftp server welke de volgende eisen/functies heeft:

* Stabiel (ook bij overdracht van grote bestanden +-100mb)
* Remote administration (web based, dus dat ik overal in de hele wereld via het www mijn ftp server kan beheren)
* Werkend op windows 2000 server
* Grafisch goed ontwikkeld

Helaas ben ik alleen ftp programma's tegen gekomen welke wel remote administration hebben maar niet via het www. Ik moet dus op een willekeurige computer eerst de software installeren wil ik de ftp server kunnen beheren.

Ik hoop dat iemand een goed programma weet.

Alvast bedankt

edit: Ability FTP Server heb ik nu draaien,.. maar deze is niet stabiel en valt vaak in fouten. Ook grafisch is deze minimaal

[ Voor 7% gewijzigd door wverbeek op 23-02-2008 13:20 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:13

Nobby

Nuts!

Bulletproof ftp server gebruik ik vaak de laatste tijd. Maar waarom web based remote beheer? Je kunt met remote desktop zo op je machine komen van alle pc's.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
IIS?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• wverbeek
Ik gebruik Radmin V3, deze heeft helaas geen remote acces via het www. En omdat ik deze gekocht heb ben ik niet van plan om te gaan switchen als je begrijpt wat ik bedoel.
Dus daarom wil ik een ftp server die ik via het www kan besturen.

Bulletproof heeft helaas ook geen remote admin, wel lekker stabiel kwam ik net achter :)

Andere suggesties ? :D

• wverbeek
Hier zat ik ook aan te denken, mede omdat dit natuurlijk zeer gemakkelijk is en gratis (nouja zit bij mijn win2000 sevrer licentie in :) ) Maar deze heeft helaas ook geen remote besturing.

• Saab
Je kunt IIS server toch ook remote beheren, via de IIS zelf?

• wverbeek
Saab schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:59:
Je kunt IIS server toch ook remote beheren, via de IIS zelf?
Niet dat ik zo weet, maar kan ernaast zitten..
Ik ga even spitten..

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
FreeNAS, werkt perfect en zou je met VMware kunnen draaien (ik heb hem vanaf CF kaart op een Epia Ezra bordje, lekker zuinig)

• Saab
wverbeek schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:01:
[...]

Niet dat ik zo weet, maar kan ernaast zitten..
Ik ga even spitten..
Op poort 3616 kun je verbinden met de admin console(zie ik in de IIS op Windows 2000)

Net getest, werkt prima, let erop dat je accesc moet granten, staat standaard op deny

[ Voor 13% gewijzigd door Saab op 23-02-2008 16:08 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic nog even naar het juiste subforum :)

CSA > WSS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• wverbeek
Spider.007 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:37:
Ik verplaats dit topic nog even naar het juiste subforum :)

CSA > WSS
Sorry, verkeerd gekozen, thanks in ieder geval :)

En ik kan meteen ook een slotbericht schrijven want ik heb een mooi programma gevonden.
Ik heb eerst een hele tijd met IIS gestoeid maar vond het toch niet helemaal je van het.

Gene6 FTP is het geworden. http://www.g6ftpserver.com/
Programma is zeer stabiel en gebruikt het minimale v/d server (in onverbonden stand)
Het programma is betaalbaar, ik heb gekozen voor de pro editie met een aantal add-ons erbij. Ik kwam op €85.23 voor 1 tot 9 server's en omdat ik er 4 heb staan komt dit goed uit :)

Bedankt iedereen voor alle reacties.
Pagina: 1