Toon posts:

[DOS] Software voor netwerkconnectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma om via Dos een netwerkconnectie te maken. In het verleden heb ik bootdisks gebruikt in combinatie met ghost. Deze bootdisks startte in dos een programma wat automatisch de netwerkkaart detecteerde en waar de gebruiker zijn username en password in moest vullen. Kent iemand dit programma of een soortgelijk programma?

Thanks!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Komt me niet bekend voor, maar is dit goed te scripten? Het is de bedoeling om weer een bootcd te maken namelijk.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
www.nu2.nu

Bart's Lagerweij manier werkt goed en simpel.

Edit : http://www.nu2.nu/bootdisk/network/ om precies te zijn.
Introduction
A highly professional network boot disk for connecting to a network share on a Windows 9x/ME/NT4/2000/XP or Linux Samba machine. Also allows you to use network applications such as SSHDOS (secure shell) or Ghost Peer-to-peer/multicast, using Packet driver interface.

Best features are:

* Modular design
* PCI nic auto-detect
* Supports TCP/IP, Nwlink and Netbeui protocol
* Very easy driver plugin support (101 driver plug-ins currently available)

[ Voor 82% gewijzigd door aZuL2001 op 23-02-2008 14:08 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

Zoeken naar "Microsoft Network Client 3". Daarmee kun je onder DOS een netwerk verbinding maken met een Windows machine.

Verwijderd

Je kan het eens proberen met FREEDOS, er zit zelfs een DOS browser bij :P

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 06:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar wat ik zou willen is het volgende:

- Een boot CD met ondersteuning voor netwerkkaarten die ik zelf kan toevoegen.
- Authenticeren tegen een domaincontroller.
- Ghost draaien vanaf een share met images.

Wat ik vervolgens zou willen:

- Een menu creeren waar je de keuze hebt om een image te laden vanaf een share en een menukeuze waar je een image kan laden via een ghostcast sessie. ( maar dit voor later )

Het probleem is dat ik wel een CD kan creeren waarmee ik een share kan benaderen, maar dat is met 1 driver. Ik zou graag iets creeren wat in de richting gaat van Bart nu2.nl, maar dan dus ook een share benaderen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:01:
Ja maar wat ik zou willen is het volgende:

- Een boot CD met ondersteuning voor netwerkkaarten die ik zelf kan toevoegen.
Daarvoor zul je dan een vorm moeten kiezen die geheel in RAM geladen kan worden (zoals Windows PE 2.0 - dat is waar Vista Setup mee bootstrapped wordt trouwens).
- Authenticeren tegen een domaincontroller.
Geen enkel probleem met welke redelijk moderne netwerkclient dan ook (inclusief de DOS dingen van nu2 of anders).
Wat ik vervolgens zou willen:

- Een menu creeren waar je de keuze hebt om een image te laden vanaf een share en een menukeuze waar je een image kan laden via een ghostcast sessie. ( maar dit voor later )
Er zijn zat tools om dat mee te doen, kwestie van de Ghost clientapp opstarten en image selecteren.
Volgens mij moet je vanzelf wat kunnen vinden als je bijvoorbeeld gaat [google=ghost HTA bartpe]
Of je gaat het zelf scripten.
Het probleem is dat ik wel een CD kan creeren waarmee ik een share kan benaderen, maar dat is met 1 driver.
Als je een DOS disk gebruikt om de boot te emuleren wel ja, omdat je daar maar één driver tegelijk mee kan laden.

Betere keuze is een 32bits omgeving als BartPE of WinPE 2.0 waarbij je de benodigde drivers zelf van tevoren al op je CD image zet - PnP hardware detectie doet dan de rest wel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

WinPE of BartPE lijkt me inderdaad the way to go, valt prima te scripten (VBS/HTA/etc) en je kan meestal "normale" Windows drivers gebruiken/includen.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks mensen. Ga is even kijken en spelen met BartPE. In het verleden wel gebruikt maar nu niet veel meer. Hiermee moet het gaan lukken.
Pagina: 1