Toon posts:

Upgrade 7900GS > 8800GT geeft lagere FPS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb laatst een nieuw moederbord gekocht en een nieuwe video kaart en ik heb van mij oude pc mij processor,mijn harde schijf en mij ram nog over. heb met mij nieuwe video kaart alleen minder fps dan eerst :?met mijn ouwde (gforce 7900gs)iemand enig idee waar dat aan kan liggen?? heb alle drivers geinsterleerd en al bios geupdate enzo maar fps gaat maar niet omhoog. ;( als ik een spel opstart heb ik ook een erg hoge cpu uitlasting zo rond de 90-100%. Als ik bijv. World of Warcraft opstart en ga spelen heb ik 1-16 fps :S
Hier wat screens van mij tasks:
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/1239/taskjc9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/7539/task1vj0.jpg
Als ik de task explorer.exe afsluit en dan wow opstart heb ik maar 6-15% uitlasting ook als ik ga spelen maar mijn fps gaat niet omhoog.

Wat heb ik al geprobeerd:
Ik heb al 2x windows opniew geinnstaleerd alle drivers geupdate. Ik heb gekontroleerd of de goede steker in de video kaart zit. Ook ik heb met baseline mijn pc gescand resultaat:1 security updates are missing maar dat heeft denk ik niets met mijn fps te maken. verder heb ik mij oude video kaart nog eens in de pc ingebouwd met niet echt resultaat zelfde fps. Mijn bios is geupdate. Ik heb een dxdiag test gedaan en die opgestuurt naar de klanten service van blizzard maar die konden mij ook niet verder helpen. Ook heb ik met meerdere klanten services gebeld en het probleem beschreven maar niemand kon mij verder helpen. :/

hier mij setup:
perating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: EP35-DS3R
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/6920/mainbordpe9.jpg
Processor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz (2 CPUs)
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/7201/cpuqr8.jpg
Memory: 2046MB RAM
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
Videocard: NVIDIA GeForce 8800 GT
Drive: C: Free Space: 213.9 GB Total Space: 238.5 GB File System: NTFS
Voeding: 600wat coolmasters

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 13:43 ]

Verwijderd

Hoe hoog slaat je CPU uit tijdens het spelen? Dus neit wanneer je een spel opstart want dan werkt je cpu meestal hard.

Verwijderd

Topicstarter
het zelfde 90-100% maar van het process Wow.exe komen maar 10-25%

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is dit alleen in World of Warcraft, of in alle games? Check ook even of de settings niet automatisch aanpassen naar je videokaart, en dus ineens veel hoger staan dan eerst...

Titelchange: "erg lage fps bij het gamen met een goede pc setup." > "Upgrade 7900GS > 8800GT geeft lagere FPS"

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 23-02-2008 13:18 ]

Verwijderd

Ik had je vorige topic nog even gelezen en je zei dat explorer.exe al je CPU kracht steelt. .Klopt dit? Eindig het procces explorer dan . .Dan zou je startbalk moeten verdwijnen. Probeer dan eens WoW op te starten (als het icoontje op het bureaublad staat natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:17:
Is dit alleen in World of Warcraft, of in alle games? Check ook even of de settings niet automatisch aanpassen naar je videokaart, en dus ineens veel hoger staan dan eerst...

Titelchange: "erg lage fps bij het gamen met een goede pc setup." > "Upgrade 7900GS > 8800GT geeft lagere FPS"
De fps is in alle games erg laag ook bij cod4 heb ik maar 15 fps

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:22:
Ik had je vorige topic nog even gelezen en je zei dat explorer.exe al je CPU kracht steelt. .Klopt dit? Eindig het procces explorer dan . .Dan zou je startbalk moeten verdwijnen. Probeer dan eens WoW op te starten (als het icoontje op het bureaublad staat natuurlijk).
Als ik de task explorer.exe afsluit en dan wow opstart heb ik maar 6-15% uitlasting ook als ik ga spelen maar mijn fps gaat niet omhoog.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 13:42 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:22:
[...]

De fps is in alle games erg laag ook bij cod4 heb ik maar 15 fps
Succes ermee in Videoplanken & Beeldkanonnen dan (daar staat dit topic nu) :)

Als je iets toe wil voegen, gebruik dan alsjeblieft even de editknop die rechtsboven een bericht staat.

[ Voor 17% gewijzigd door TheZeroorez op 23-02-2008 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:37:
[...]

Succes ermee in Videoplanken & Beeldkanonnen dan (daar staat dit topic nu) :)

Als je iets toe wil voegen, gebruik dan alsjeblieft even de editknop die rechtsboven een bericht staat.
Ok alleen de title klopt niet echt want als ik mij oud kaart(7900gs) er in doe heb ik de zelfde fps

Verwijderd

Het je nog fps results van dat je explorer.exe uit deed? Of werkte dat niet?

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05 12:05
Je kaart heeft een 2d en een 3d setting, om stroom te besparen. Kan ook wel eens gebeuren dan hij op die lage stand blijft staan.
Ik kan nu niet precies zien waar die instellingen zitten, maar er is een performance monitor in het nvidia control panel als het goed is. Bestaat uit grafiek(en?) voor de geheugen en core snelheid van je kaart. Die waardes staan dus standaard lager dan de opgegeven specs van de fabrikant. Maar zodra je dus wow heb draaien en je alt-tabt, dan zie je als het goed is dat hij een piek toont in de grafiek. Is dit niet zo dan heb je misschien een probleem met je stroomtoevoer of met windows.

Verder kun je nog even je WTF folder leeggooien in de WoW map

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Volgens mij heb jij niet direct goed de chipset drivers en daarna de nieuwste nvidia drivers geinstalleerd.
Of je hebt gewoon een shitload aan programma's aan staan die explorer veel laten vreten.
De cpu werkt tegen, maar zo erg zou het nooit moeten zijn, zelfs als die in 2d mode staat moet die nog een stuk sneller zijn dan je 7900GS.

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:11:
Het je nog fps results van dat je explorer.exe uit deed? Of werkte dat niet?
neej fps blijft het zelfde cpu is wel meteen stuk minder 10-20%

Verwijderd

Topicstarter
Phorze schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:39:
Je kaart heeft een 2d en een 3d setting, om stroom te besparen. Kan ook wel eens gebeuren dan hij op die lage stand blijft staan.
Ik kan nu niet precies zien waar die instellingen zitten, maar er is een performance monitor in het nvidia control panel als het goed is. Bestaat uit grafiek(en?) voor de geheugen en core snelheid van je kaart. Die waardes staan dus standaard lager dan de opgegeven specs van de fabrikant. Maar zodra je dus wow heb draaien en je alt-tabt, dan zie je als het goed is dat hij een piek toont in de grafiek. Is dit niet zo dan heb je misschien een probleem met je stroomtoevoer of met windows.

Verder kun je nog even je WTF folder leeggooien in de WoW map
Ik heb nu even bij nvidia controlpannel alles op highest performence gezet en ben nu bezig met wow nieuw te insterleren kijken of het resultaat op leverd. :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:53:
[...]

Ok alleen de title klopt niet echt want als ik mij oud kaart(7900gs) er in doe heb ik de zelfde fps
Maak een TR aan en geef daarin de titel op die je dan graag zou willen hebben :) (Dat zien de mods eerder, bovendien heb ik hier niet zoveel rechten :+ )

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:47:
[...]

Maak een TR aan en geef daarin de titel op die je dan graag zou willen hebben :) (Dat zien de mods eerder, bovendien heb ik hier niet zoveel rechten :+ )
ok :+
toch bedank voor de moeite :) _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
YEEAAAHHHH 120 fps !!! iedereen bedankt voor de hulp!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ >:) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ :D :D :D :D :D :D :D

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
En wat heb je nou uiteindelijk gedaan om het op te lossen?

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
tjtristan schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:18:
En wat heb je nou uiteindelijk gedaan om het op te lossen?
ehm ik heb in nvidea controll panel alles op highest performens gezet en ook bij mij smartdocter is zoon
progje wat je bij asus kaarten er bij krijgt:)
Pagina: 1