Toon posts:

Universele remote met display overname.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier een situatie:
1. ik heb een pioneer plasma tv aan de muur hangen, en in de gang staan een aantal andere apparaten namelijk: 1 pioneer receiver, 1 pioneer dvd recorder+hdd, 1 philips schotel decoder, 1 pc met vista media center (voor afspelen dvd bestanden van de hdd).

2. ik wil alles kunnen bedienen met 1 remote control. Dat heb ik in feite al voor elkaar met een universele remote van logitech. Hieraan zit alleen 1 nadeel: je kunt niet zien wat er op de display's van de apparaten gebeurd. Ik kan dus dus vanuit de kamer bijvoorbeeld geen opname programeren op een fatsoenlijke manier. Ook is het niet echt eenvoudig om bijvoorbeeld bass of treble van de receiver te regelen.

3. Ik zoek eigenlijk een remote die op een of andere manier het display van die apparaten kan weergeven. Dus eigenlijk een menu systeem waarin alle opties van deze apparaten te zien zijn.
Dit zou natuurlijk ook op de plasma tevoorschijn mogen komen.

Welke oplossing is hiervoor... Ik ben zelf natuurlijk ook op zoek gegaan en heb misschien iets gevonden, namelijk de Philips Pronto TSU9600 of de TSU9400... zou dit het kunnen zijn??
http://www.pronto.philips.com/index.cfm?id=1457

Alvast bedankt,

Stefan.

Verwijderd

op de plasma gaat het niet kunnen.

Wat jij zoekt is een 2-wegs-remote. Dus een Pronto 9400 in combinatie met een RFX9600.
Je receiver, dvd en decoder moeten dan natuurlijk ook een rs232-poort hebben.

Infrarood is slechts 1-wegs. Simpelgezegd: je remote kan alleen signalen versturen. Hij weet niet of het signaal ook toegekomen is.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gewoon zo'n simpele camera met composiet tulp stekker kopen. Die richt je dan op de displays. De camera zet op de video in van je receiver. Dan kun je op de plasma het display bekijken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 18:18

Garyu

WW

Een beveiligingscamera-met-tulp in de kast. Geniaal :)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future