Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JAVA] Installatieprocedure kip/ei

Pagina: 1
Acties:

• Teeno
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 12:23
Beste mensen, ik wil nu graag een installatieprocedure realiseren waarin vanaf een cd (autorun) bepaalde bestanden naar een destination dir worden gekopieërd en automatisch een snelkoppeling wordt gemaakt.

Nu wil ik dat in Java gaan maken, maar een vereiste is wel dat JVM geïnstalleerd is.

Mijn vraag; Hoe kan ik zonder dat JVM aanwezig is, een check uitvoeren en indien nodig deze JVM te installeren. Als voorbeeld wil ik de installatie van LimeWire aanwijzen, maar deze setup is niet in Java geschreven.

Is het de bedoeling dat ik in een andere programmeertaal de setup maak (waar ik 0,0 ervaring mee heb nog) of kan ik bij mijn Java omgeving blijven?

Ik vraag uiteraard geen lappen voorbeeldcode, als ik weet in welke hoek ik moet zoeken vind ik de rest wel mbv Google.

Alvast bedankt.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 13:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Zoek eens naar NSIS of InnoSetup. Ik heb geen ervaring met de eerste, maar met de tweede is een installer maken een stukje gebak.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Teeno
IceManX schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:14:
Zoek eens naar NSIS of InnoSetup. Ik heb geen ervaring met de eerste, maar met de tweede is een installer maken een stukje gebak.
Mooi hulpmiddel dat InnoSetup d:)b Installatie werkt goed.

Echter zit ik nu nog met de controle van een aanwezige JRE (en eventuele installatie daarvan indien niet aanwezig), zou die ook op één of andere manier daarin gebouwd kunnen worden?

-- overbodige edits weggehaald --

[ Voor 40% gewijzigd door Teeno op 23-02-2008 14:31 ]

• Teeno
Even een update:

Ik merk dus dat Innosetup gebruik maakt van Delphi, wat voorbeeldjes opgezocht en wel een script voor het checken, downloaden en installeren van .NET Framework gevonden.
Het controleren gaat dus aan de hand van een registry entry, downloaden is niet noodzakelijk omdat de jre installer op de cd wordt meegeleverd en de clients 9 van de 10 keer standalone zijn.

Ik ga nog even verder met spitten, tips zijn altijd welkom :)

[ Voor 13% gewijzigd door Teeno op 23-02-2008 15:58 ]