Toon posts:

erg laage fps bij het gamen met goede pc.

Pagina: 1
Acties:
  • 520 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb laatst een nieuw moederbord gekocht en een nieuwe video kaart en ik heb van mij oude pc mij processor,mijn harde schijf en mij ram nog over. heb met mij nieuwe video kaart alleen minder fps dan eerst :?met mijn ouwde (gforce 7900gs)iemand enig idee waar dat aan kan liggen?? heb alle drivers geinsterleerd en al bios geupdate enzo maar fps gaat maar niet omhoog. ;( als ik een spel opstart heb ik ook een erg hoge cpu uitlasting zo rond de 90-100%

hier mij setup:
perating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: EP35-DS3R
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz (2 CPUs)
Memory: 2046MB RAM
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
Videocard: NVIDIA GeForce 8800 GT
Drive: C: Free Space: 213.9 GB Total Space: 238.5 GB File System: NTFS
Voeding: 600wat coolmasters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
je cpu is beetje bottleneck bij die vidkaart. en welke game??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PainkillA schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:44:
je cpu is beetje bottleneck bij die vidkaart. en welke game??
world of warcraft heb ik nu met mijn nieuwe combo 2-14 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
Ik ben het met mijn bovenstaande poster eens dat de processor wat te traag is, maar dat zou het niet verklaren waarom het langzamer zou werken.

[ Voor 5% gewijzigd door pica op 23-02-2008 11:51 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je dan, dat de cpu maar 10% gebruikt ofzo?
En wat heb je zelf al uitgezocht om het probleem op te lossen? Want op deze manier gaat iedereen alle mogelijke oorzaken opsommen waar je veelal niets aan zult hebben en mogelijk nog meer de boel om zeep helpt of iig tijd verdoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
haal een 8750 en probleem is fixed

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-Tuup
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik ga er vanuit dat je een cleane windows install hebt uitgevoerd? Geen overbodige luxe na het veranderen van een moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:51:
Wat wil je dan, dat de cpu maar 10% gebruikt ofzo?
En wat heb je zelf al uitgezocht om het probleem op te lossen? Want op deze manier gaat iedereen alle mogelijke oorzaken opsommen waar je veelal niets aan zult hebben en mogelijk nog meer de boel om zeep helpt of iig tijd verdoet.
ehhm ik heb al 2x windows opniew geinnstaleerd alle drivers geupdate. Ik heb gekontroleerd of de goede steker in de video kaart zit. Ook ik heb met baseline mijn pc gescand resultaat:1 security updates are missing maar dat heeft denk ik niets met mijn fps te maken. verder heb ik mij oude video kaart nog eens in de pc ingebouwd met niet echt resultaat zelfde fps. Mijn bios is geupdate. Ik heb een dxdiag test gedaan en die opgestuurt naar de klanten service van blizzard maar die konden mij ook niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManUDie4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08-2015
Heb je de recenste versie drivers geinstalleerd voor je videokaart? zo ja, probeer dan de originele drivers.

Probeer mischien affiniteit in te stellen voor WoW (Taakbeheer --> Processen --> WoW.exe --> rechtermuisklik --> affiniteit instellen en dan alleen cpu0 aangevinkt houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ManUDie4 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:00:
Heb je de recenste versie drivers geinstalleerd voor je videokaart? zo ja, probeer dan de originele drivers.

Probeer mischien affiniteit in te stellen voor WoW (Taakbeheer --> Processen --> WoW.exe --> rechtermuisklik --> affiniteit instellen en dan alleen cpu0 aangevinkt houden)
ga ik eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:59

bartaa

Battlefield

wat zijn precies je instellingen ?
gebruik hiervoor http://www.cpuid.com/download/cpuz_144.zip

en heb je de drivers voor je videokaart van nvidia gedownload, welke versie gebuik je precies ?
http://us.download.nvidia...xp_32bit_english_whql.exe

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nu alleen cpu0 aan gevinkt maar het heeft geen effect maar het vreemde is wel dat als ik world of warcraft opstart en dan naar mij task manger ga dat WoW.exe dan 0% uitlasting heeft en mijn explorer.exe 58%. Als ik world of warcraft nu vervolgens afsluit blijft explorer.exe op 58% :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvoorhout schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:54:
haal een 8750 en probleem is fixed
zo zwaar is WoW niet dat je cpu hem zo langzaam laat lopen, vind het gezeur over cpu nergens op slaan omdat hij WoW wel normaal zou moeten kunnen draaien.
Dat 58% ziet er uit als een virus

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cpu is PERFECT voor nieuwe games, het is al vaak naar voren gekomen dat het hele "de cpu is bottleneck" argument slechts voor enkele procentuele frames per seconde meer/minder opgaat.
Google it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bartaa schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:08:
wat zijn precies je instellingen ?
gebruik hiervoor http://www.cpuid.com/download/cpuz_144.zip

en heb je de drivers voor je videokaart van nvidia gedownload, welke versie gebuik je precies ?
http://us.download.nvidia...xp_32bit_english_whql.exe
Ik heb van mijn instellingen even een screenshot gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/7201/cpuqr8.jpg

mij driver versie van mijn video kaart is:
6.14.0011.6921 (English)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waarom dacht je dat ik de vorige gesloten heb en je een mail gestuurd heb?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.