Productreview: Andere reviews auteur in rechterkolom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 23:26
Zonder namen te noemen: er zijn nogal wat tweakers die het nodig vinden om aan het einde van hun review (in de body zelf dus) links te maken naar hun andere reviews. Als ze dan een nieuwe review hebben gemaakt, passen ze hun 4 of 5 andere reviews ook aan met een link naar de nieuwste, waardoor deze dan weer omhoog worden geschopt. Dit vind ik vervelend, omdat er altijd dezelfde reviews bovenaan staan. Dit zou makkelijk te verhelpen zijn door in de rechterkolom (dus onder de waardering) links te maken naar de andere reviews. Dit zou het overbodig maken om elke twee uur je review te editen. Nu moet je op de naam van de user klikken op uit te komen bij het overzicht van de reviews, maar dat is onduidelijk en je ziet niet gelijk over welke producten de reviews zijn gemaakt. Dit is makkelijk te implementeren want precies hetzelfde overzicht staat al in het profiel van iedere user.

Ik heb geen voorbeeld genomen, ik realiseer me dat het dan nogal abstract overkomt maar als ik een voorbeeld kies gaat het daar weer over en dat wil ik voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Groever op 23-02-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > PW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Groever schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:25:
Zonder namen te noemen: er zijn nogal wat tweakers die het nodig vinden om aan het einde van hun review (in de body zelf dus) links te maken naar hun andere reviews. Als ze dan een nieuwe review hebben gemaakt, passen ze hun 4 of 5 andere reviews ook aan met een link naar de nieuwste, waardoor deze dan weer omhoog worden geschopt.
Dit is inderdaad niet de bedoeling.

Ik heb niet het idee dat het verschijnsel dat users hun reviews updaten om links naar andere reviews toe te voegen veel voorkomt. Het idee om in de rechterkolom de andere nieuwe productreviews van de user weer te geven, vind ik in ieder geval een goede. De lijst zal dan wel beperkt moeten worden tot een stuk of vijf in plaats van het totaal, omdat hij bij bepaalde fanatiekelingen anders nogal lang zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Femme schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:28:
[...]

Dit is inderdaad niet de bedoeling.

Ik heb niet het idee dat het verschijnsel dat users hun reviews updaten om links naar andere reviews toe te voegen veel voorkomt. Het idee om in de rechterkolom de andere nieuwe productreviews van de user weer te geven, vind ik in ieder geval een goede. De lijst zal dan wel beperkt moeten worden tot een stuk of vijf in plaats van het totaal, omdat hij bij bepaalde fanatiekelingen anders nogal lang zou worden.
Inderdaad, een complete lijst zou bij mensen met zoveel reviews als jij een beetje problematisch zijn. Het zijn er ook niet zo veel die het doen, maar het is vervelend en onnodig. Met hun linkje verdringen ze mensen die gewoon een review schrijven en die netjes laten afglijden. Misschien is het een goed idee om niet vijf willekeurige reviews te nemen, maar de meest gelezen of best gewaardeerde, en dan daaronder een linkje met iets als 'Meer reviews', als dit tenminste niet te lastig is om te realiseren. En dan daarnaast een stukje in de FAQ of in een mailtje naar de mensen die dit doen (zoveel zijn het er toch niet) dat het vanaf nu overbodig is.

[ Voor 6% gewijzigd door Groever op 24-02-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er is inmiddels een lijstje met reviews of de user in de rechterkolom toegevoegd. Bij minder dan vijf krijg je de laatste (andere) reviews te zien, bij meer dan vijf de vijf populairste (andere) reviews waarbij de populariteit wordt bepaald door vermenigvuldiging van het aantal views en de gemiddelde score van de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
d:)b Mooi gedaan, leuk om te zien dat mijn ideetje is uitgewerkt.

Ik zie wel dat voor de berekening van de populairste reviews alleen de reviews die al een beoordeling hebben meetellen, dat kan nogal een vertekend beeld geven. Misschien is het ook nog een idee om niet beoordeelde reviews mee te laten tellen als het gemiddelde van de auteur? Als iemand dan een review heeft met 3 sterren, en een met 4 sterren, dat de andere (niet beoordeelde) reviews in de berekening dan worden gezien als 3,5 ster. Of vraag ik nu te veel? :)

Als je nu dus twee heel goede reviews hebt met 1000 views per stuk maar zonder beoordeling en een middelmatige review met 500 views maar met 3 sterren, staat die met 3 sterren bovenaan bij de populairste reviews tot er gestemd wordt op de anderen.

[ Voor 97% gewijzigd door Groever op 25-02-2008 17:04 ]

Pagina: 1