Toon posts:

Machine Blijft Hangen Met Harde Piep!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Setup:

3x Asus 8800GTX
4x 1GB Corsair 6400C4
Asus Striker Extreme
2x 74GB Raptor RAID0
Intel E6600 C2D

Probleem:

De computer blijft hangen met een wit beeld en een harde piep. Het is een enkele piep constant op een zeer harde en hoge irritante toon. Het is geen piep die door de BIOS word gegeven als er iets hardwarematig aan de hand is.

Wat gedaan:

Ik denk dat het hardwarematig is dus ik heb alle hardware eruit getrokken en zo kaal mogelijk de computer opgestart. Dus 1x een 8800GTX, 1GB plankje, 1x 74GB Raptor, maar nog steeds hetzelfde probleem. Dus geheugen plankje vervangen met ander plankje, andere 8800GTX erin, maar nogsteeds hetzelfde probleem. Alle fans gecontroleerd, die draaien. Mem dump gedraaid, maar geen info. In de eventvwr staat alleen: "The previous system shutdown at 9:57:15 AM on 2/23/2008 was unexpected."

Extra Info:

Ik heb het niet altijd. Hiermee bedoel ik dat ik het zowiezo dat er geen regelmaat in zit, maar ook dat het alleen de eerste 5min minuten gebeurt bij het opstarten van de computer. Dit vaak bij het inloggen, maar ook tijdens het werken. Niet op een vast punt dus. Als die meer dan 10min. draaid heb ik het niet meer. De computer staat dan ook meerdere dagen aan zonder dit probleem te hebben.

En nu:

Gezien de piep lijkt het mij niet van het moederbord te komen? Het is een vrij harde piep namelijk. Ik heb geen plank meer liggen om te testen. Ik hoop dat iemand dit probleem herkend en mij meer kan vertellen.

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-04 01:07

PcManiaxx

ondertitel duh

NVM

[ Voor 100% gewijzigd door PcManiaxx op 23-02-2008 11:16 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Als ik mijn voedingsstekker uit mijn 8800GTS trek dan krijg ik ook een hele harde piep en start het systeem niet op. Wellicht dat je voeding aan het sterven is en zo nu en dan gewoon niet meer voldoende kracht kan leveren en je GTX schreeuwt. Verklaart ook waarom het met een andere GTX ook gebeurt.

Probeer eens zonder videokaart, met een beetje geluk hoor je dan gewoon je moederbord piepen omdat er geen videokaart aanwezig is. Als dat zo is dan eens met een andere voeding testen.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Probeer eerst een andere videokaart (1 die veel minder stroom verbruikt, heel erg elcheapo dus).
Als dit gewoon werkt licht het hoogstwaarschijnlijk aan je PSU die het niet aan kan/defect is.

Wat voor voeding heb je trouwens?

http://specs.tweak.to/15535

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor dit soort problemen is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gemaakt. Gericht gaan testen, dus.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 24-02-2008 02:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
tjtristan schreef op zondag 24 februari 2008 @ 01:56:
Probeer eerst een andere videokaart (1 die veel minder stroom verbruikt, heel erg elcheapo dus).
Als dit gewoon werkt licht het hoogstwaarschijnlijk aan je PSU die het niet aan kan/defect is.

Wat voor voeding heb je trouwens?
Cooler Master Real Power M1000

Ik neem de thread eens door die gambieter heeft gepost.

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 21:11
Aan je voeding zal het niet liggen een Ocz Gamexstream 700 trekt hetzelfde systeem maar dan nog eens met ultra's, echter weet ik niet aan wat het kan liggen

Verwijderd

Heel harde hoge piep = je 8800 die aan het schreeuwen is om stroom... De voeding kan het wellicht wel aan, maar ook voedingen kunnen kapot gaan..

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:05:
Heel harde hoge piep = je 8800 die aan het schreeuwen is om stroom... De voeding kan het wellicht wel aan, maar ook voedingen kunnen kapot gaan..
Nog steeds mijn mening ook ja. Nogmaals, trek die videokaart er gewoon eens uit en start dan je pc eens op. Hoogstwaarschijnlijk is de piep dan weg en hoor je de normale "help-ik-zie-geen-videokaart-" piepjes.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Voor alle stappen daarin in uit en laat hier weten wat ieder van de stappen opleverde. Als je besluit bepaalde stappen over te slaan moet je wel kunnen verantwoorden waarom het 100% zeker is dat daarmee het probleem niet boven water zal komen. Argumenten als "Maar ik heb geen reserve-onderdelen" of "Ik wil mijn kast niet open maken" gaan dus niet op.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1