TV-out én digitaal geluid via 1 coaxkabel?

Pagina: 1
Acties:

• Raarrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 08:52
Beste allemaal!

Binnenkort ga ik verhuizen en wil een zo goed en efficient mogelijke oplossing verzinnen om mijn beeld en digitaal geluid van de pc (in de kelder) tot in de woonkamer te krijgen!

Op dit moment heb ik de tv-out via een tulpje op een coaxkabel zitten (dit i.v.m. de weerstand) welke dan weer via een tulpje in de TV-in van de reciever gaat.
Voor de digitale coaxiale audio heb ik dit gedaan via één kant van een rood/wit tulp kabeltje. Want aangezien het toch digitaal is; heb je aan één dubbel geaderde kabel genoeg.

In mijn nieuwe huis wil ik het anders aan gaan pakken en hoop ik alles via één coax kabel te kunnen gaan sturen. Daarom vraag ik me af of het volgende idee werkt:

Tv-out en digitaal coaxiaal in pc -> samenvoegen via een verdelerstukje tot 1 coax kabel ->> afstand maken ->>> klassiek coax opbouw verdelerkastje met Audio en Video aansluiten ->>>> 2 kabels naar resp. Video in en Coax in op reciever.

Kunnen deze signalen via 1 kabel? Gaan ze elkaar dwarszitten? Werkt het op deze manier samenvoegen/splitsen?

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten hierover!! :Y

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:38
Je kan de twee signalen niet over één kabel versturen, maar waarom zou je het willen? Is het echt zoveel moeite om twee kabels te trekken?

Verwijderd

Via HDMI kan zowel het videosignaal als het audiosignaal lopen alleen moet je dan wel de geschikte hardware hiervoor hebben