Toon posts:

BSOD GeForce 7900GS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik krijg m'n drivers voor m'n XFX GeForce 7900GS niet geinstalleerd!

Telkens reboot m'n pc bij het installeren van deze drivers. Als ik de drivers voor m'n nieuwe GeForce 7900GS in veilige modus installeer, dan krijg ik stopfout bij het gewoon opstarten, als ik ze in veilige modus installeer en vervolgens uitschakel en dan normaal opstart, dan staat m'n videokaart in apparaatbeheer ook uitgeschakeld en als ik hem dan wil inschakelen, reboot ie. En als ik gewoon de drivers installeer, reboot ie ook

Ik heb Windows XP misschien ondertussen al 2x opnieuw geinstalleerd, chipset drivers geupdate, bios geupdate, nieuwste drivers voor videokaart gedownload, Windows Update, maar niks wil lukken

En ik weet niet of het normaal is, maar krijg ook allemaal strepen bij het opstarten door het beeld...

Videokaart: XFX GeForce 7900GS AGP
Moederbord: MSI 865PE Neo2-PS (MS-6728 v2.0)
Geheugen: 1249 MB (1 x 256, 1x 1024)

Ik denk dat het moederbord te oud is, maar heb speciaal daarom een APG kaart gekocht. Maar als ie na een tijdje het nog niet doet, dan zal ik gaan sparen voor nieuw moederbord (en direct PCI-E videokaart en DDR2-geheugen).

Wie kan me helpen dat ik deze kaart wel goed kan gebruiken? :)

Oja: Het ligt niet aan m'n geheugen, want heb al geheugen test gedaan, en het ligt ook niet aan m'n voeding, want die heb ik al vervangen. Dat werd me aangeraden op een ander forum en heeft verder niks geholpen

Alvast hartelijk bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 00:45 ]

• R3N3S
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 15:48
Ik had ditzelfde probleem met mijn systeem ook. Als ik de drivers van mijn AGP 6800 (ASUS V9999/TD) probeerde te installeren werd het beeld zwart met strepen erdoorheen. Dit was ook op een i865PE gebaseerd moederbord (ASUS P4P800 SE). Later bleek het de CPU-koeler (Arctic-Cooling Super Silent Ultra TC4) te zijn die voor sluiting zorgde, zodra ik het systeem buiten de kast testte waren de problemen verdwenen.

Alsof het nog niet gek genoeg klinkt; hetzelfde probleem op een i845 bordje met diezelfde Super Silent Ultra TC4 erop en ook een AGP videokaart GF6200 kwam een aantal weken geleden voor bij een vriend van mij.

Kortgezegd, probeer het systeem eens te testen zonder behuizing, misschien dat hij het dan wel doet :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat dan? Moederbord en alles uit de kast, alles goed neerlegen en dan de pc aanzetten?
En de koeler op de processor moet er dan af?

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:09
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:39:
Hoe doe ik dat dan? Moederbord en alles uit de kast, alles goed neerlegen en dan de pc aanzetten?
En de koeler op de processor moet er dan af?
Tenzij je een eitje wilt bakken op gesmolten plastic, dan misschien wel :+

Gewoon op een houten plank leggen bijv, geen geleidende onderdelen. Zie je het al voor je, de vonken vliegen eraf :')

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Jup gewoon mobo+cpu+koeler+ram+graka+HD+PSU neerleggen.
Deze allemaal goed aansluiten en aanzetten door de 2 pinnetjes waar normaal het stekkertje voor de power knop op zit, even met elkaar verbinden dmv een schroeven draaier oid.

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
Helpt ook niet...

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 19:55
Op het moment dat jij al strepen krijgt bij het laden van XP, dan lijkt het erop alsof je een brakke videokaart hebt. Probeer het eens met een andere videokaart als je die hebt, of sluit deze videokaart eens aan in een andere pc.
Op het moment dat XP nog niet geladen is, dan heeft dit niets met drivers te maken, maar des te meer met hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik al wel een beetje
Heb een oude videokaart (ook AGP) en die doet het wel gewoon, maar met deze niet.
En het probleem is dat ik alleen nog een laptop heb en een computer met PCI-e sloten :P
Maar moet maar gaan sparen voor nieuw moederbord (en dan direct ook weer PCI-e videokaart en DDR2 geheugen :()

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Probeer voordat je aan de hardware gaat liggen klungelen eerst eens dit:

DJ_The_SP in "7900GS 512mb AGP komt niet voorbij xp la..."

Verricht zeer vaak wonderen. ;)

--

Als je dan nog steeds problemen hebt zou ik MEMTEST86 eens een nachtje aangooien.
Het feit dat je namelijk een stopfout (lees=BSOD) krijgt waarbij de nvidia drivers aangewezen worden als oorzaak of wat dan ook, wil het helemaal nog niet zeggen dat je videokaart de oorzaak is.

[ Voor 42% gewijzigd door Da_maniaC op 04-03-2008 15:05 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Pagina: 1