Toon posts:

low fps met goede pc. pls HELP!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 802 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb laatst een nieuw moederbord gekocht en een nieuwe video kaart en ik heb van mij oude pc mij processor,mijn harde schijf en mij ram nog over. heb met mij nieuwe video kaart en moederbord alleen minder fps dan eerst :? veel minder iemand enig idee waar dat aan kan liggen?? heb alle drivers geinsterleerd en al bios geupdate enzo maar fps gaat maar niet omhoog. ;( voorbeeld eerst had ik met world of warcraft ong. 27 fps en nu maar 14 soms zelfs maar 2 ;( als ik het spel opstart heb ik ook een erg hoge cpu uitlasting zo rond de 90-100%

HELP!! :/

hier mij setup:
perating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: EP35-DS3R
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz (2 CPUs)
Memory: 2046MB RAM
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
Videocard: NVIDIA GeForce 8800 GT
Drive: C: Free Space: 213.9 GB Total Space: 238.5 GB File System: NTFS
Voeding: 600wat coolmasters

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:10:
hoi, ik heb laatst een nieuw moederbord gekocht en een nieuwe video kaart en ik heb van mij oude pc mij processor,mijn harde schijf en mij ram nog over. heb met mij nieuwe video kaart en moederbord alleen minder fps dan eerst :? veel minder iemand enig idee waar dat aan kan liggen?? heb alle drivers geinsterleerd en al bios geupdate enzo maar fps gaat maar niet omhoog. ;( voorbeeld eerst had ik met world of warcraft ong. 27 fps en nu maar 14 soms selfs maar 2 ;(

HELP!! :/

hier mij setup:
perating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: EP35-DS3R
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz (2 CPUs)
Memory: 2046MB RAM
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
Videocard: NVIDIA GeForce 8800 GT
Drive: C: Free Space: 213.9 GB Total Space: 238.5 GB File System: NTFS
Voeding: 600wat coolmasters
Nog steeds je processor ;) In dit systeem is het een ZWARE bottleneck. Jou 3 ghz processor ook al is het een dualcore is het nog gemaakt met de oude netburst structuur. Dit was destijds een grove fout van intel want in desktop gebruik presteerde hij zeer goed, maar juist bij games kwam je zijn zwakte tegen. Als ik jou wat aan zou raden kun je direct een mooie Core2duo of een Core Quad kopen want dan heb je echt een monsterlijk snel systeem :9~

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je na het vervangen van je mobo ook een herinstallatie gedaan? En heb je ook de chipsetdrivers e.d. geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Touchdomex schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:14:
[...]

Nog steeds je processor ;) In dit systeem is het een ZWARE bottleneck. Jou 3 ghz processor ook al is het een dualcore is het nog gemaakt met de oude netburst structuur. Dit was destijds een grove fout van intel want in desktop gebruik presteerde hij zeer goed, maar juist bij games kwam je zijn zwakte tegen. Als ik jou wat aan zou raden kun je direct een mooie Core2duo of een Core Quad kopen want dan heb je echt een monsterlijk snel systeem :9~
ja ok maar dan snap ik niet hoe ik nu minder fps kan hebben dan eerst met mijn oude moederbord en oude videokaart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:14:
Heb je na het vervangen van je mobo ook een herinstallatie gedaan? En heb je ook de chipsetdrivers e.d. geinstalleerd?
ja ik heb windows opniew geinsterleerd en chipset drivers geinsterleerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 23:59
En natuurlijk wel even nieuwe drivers gedownload voor je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TZC-T1-FX schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:21:
En natuurlijk wel even nieuwe drivers gedownload voor je videokaart?
jup :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 23:59
En de voedings kabel in je videokaart geplugd? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TZC-T1-FX schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:28:
En de voedings kabel in je videokaart geplugd? ^^
als het goed is wel die met 6 van zoon pinnen maar daar zitten er wel 3 minder/meer aan de voeding. zit daar verschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:31:
[...]

als het goed is wel die met 6 van zoon pinnen maar daar zitten er wel 3 minder/meer aan de voeding. zit daar verschil tussen?
Gebruik je een PCI-e kabel die aan je voeding zit of een verloopstekkertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:34:
[...]

Gebruik je een PCI-e kabel die aan je voeding zit of een verloopstekkertje?
ehhm geen idee hoe ziet die er uit op de stekker die nu in mij video kaart zit staar p3 mss helpt je dat verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei, foute post

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:14:
[...]

Grappig, want met mijn p4 3,ghz en 6800 xtreme haal ik makkelijk 60 fps in Guild Wars (bijna alles op het hoogst), half life 2 en team fortress 2. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe ok daar ligt het dus niet aan :P

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou aan die stekker kunnen liggen.. maar bij mij hoor je een harde piep als de stekker er niet in zit. Je moet ook ff de snelheid van je pci e bus checken in je bios..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:07:
Het zou aan die stekker kunnen liggen.. maar bij mij hoor je een harde piep als de stekker er niet in zit. Je moet ook ff de snelheid van je pci e bus checken in je bios..
op wat moet hij staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal is er OF een proces wat de CPU tijd pikt (kijk voordat je de game start in task manager of de idle thread bijna alle cpu tijd krijgt, dit zou zo moeten zijn namelijk, als je op dat moment niks spannends hebt draaien) OF de CPU doet gewoon raar.... en dat zou echt niet aan windows of drivers liggen, meer gewoon hardware nivo.

Misschien omdat je het systeem net hebt opgebroken en weer in elkaar hebt gezet is er iets fysiek niet tof met je CPU en dan bedoel ik ook bijvoorbeeld contacten die niet helemaal goed aansluiten. Vverbogen pinnetje? maar dat het ding het wel gewoon DOET, maar langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:28:
Meestal is er OF een proces wat de CPU tijd pikt (kijk voordat je de game start in task manager of de idle thread bijna alle cpu tijd krijgt, dit zou zo moeten zijn namelijk, als je op dat moment niks spannends hebt draaien) OF de CPU doet gewoon raar.... en dat zou echt niet aan windows of drivers liggen, meer gewoon hardware nivo.

Misschien omdat je het systeem net hebt opgebroken en weer in elkaar hebt gezet is er iets fysiek niet tof met je CPU en dan bedoel ik ook bijvoorbeeld contacten die niet helemaal goed aansluiten. Vverbogen pinnetje? maar dat het ding het wel gewoon DOET, maar langzaam?
ja ik heb zeg maar gewoon iets van 90% ik heb eens het spel opgestart en dan mij task geopent dan heb ik bij het spel 0% en bij explerer 55 en er draait nog een task die heet systeem die gaat van 6-15 maar dat zal wel van windows zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:46:
[...]

ja ik heb zeg maar gewoon iets van 90% ik heb eens het spel opgestart en dan mij task geopent dan heb ik bij het spel 0% en bij explerer 55 en er draait nog een task die heet systeem die gaat van 6-15 maar dat zal wel van windows zijn
nu ik het spel heb afgesloten blijft explorer 48% houden dat is niet normaal ofwel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:49:
[...]

nu ik het spel heb afgesloten blijft explorer 48% houden dat is niet normaal ofwel
nu heb ik het process eens afgesloten en toen opnieuwe op gestart en nu heeft idle gewoon 95% dus hoe het hoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:52:
[...]

nu heb ik het process eens afgesloten en toen opnieuwe op gestart en nu heeft idle gewoon 95% dus hoe het hoord
benchmark de CPU eens.
Moet je alleen nog ergens een baseline voor jouw CPU vandaan toveren.
Google dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 02:01:
[...]

benchmark de CPU eens.
Moet je alleen nog ergens een baseline voor jouw CPU vandaan toveren.
Google dus. :)
je bedoeld Microsoft Baseline Security Analyzer v2.0.1? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Lees [faq]FAQ[/faq] nog eens door. Even een korte samenvatting wat hier niet aan klopt:
- Ik begrijp er geen bal van. Let eens op je taalgebruik :P
- Je toont geen inzet in de topicstart
- Je titel is nogal schreeuwerig en zegt weinig. Dat je hulp zoekt is niet meer dan logisch in SPV (daar had je topic gemoeten ja) ;)
- Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 23-02-2008 11:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.