Asus 8800GS werkt niet goed met MOHAA

Pagina: 1
Acties:

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11 21:47
Ja, daar ben ik weer. Wederom een probleem met Medal of Honor Allied Assault. Laatst had ik een probleem met een HD3870, die heb ik ingewisseld voor deze kaart. Nu had ik voordat ik mijn PC formateerde last van FPS drops met deze kaart.

Ik heb nu een aantal dagen geleden de hele PC geformateerd. Maar nu krijg ik met MOHAA geen fps drops meer, maar een vage kubus die volgens mij het volume van de map moet weergeven. Zie screenshot hieronder
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/9315/shot0000ck9.jpg

Wat ik al geprobeerd heb:
- PC formatteren
- Alle mogelijke drivers voor de 8800GS, maar helaas zijn dat er nog maar weinig (169.32 en 171.16 bèta)
- Met Burn In test gekeken of er een memory (2D/3D) fout in zat: geen.
- Chipsets geïnstalleerd
- Alternatieve drivers proberen: helaas lukt dit niet omdat de 8800GS niet ondersteund wordt.
- DirectX geupdate
- Met nHancer verschillende instellingen geprobeerd: tot nu toe geen resultaat, misschien iemand hier wel?
- In nVidia controlpanel voor MOHAA aangepaste instellingen gemaakt.

Naast de ''kubus'' ingame, heb ik het menu van mohaa ook een vage streep door het beeld lopen. Zie afbeelding hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/650/streepdoorbeeldmohaanw4.jpg
Ik ben ten einde raad, en zou heel graag dit probleem oplossen.

[ Voor 13% gewijzigd door StanPC op 22-02-2008 23:55 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Zo maar een vraag. Dit spel is meer dan 6 jaar oud.
Het topic over die HD3870 en MOHAA heb ik ook gelezen.

Naar mijn mening moet je het probleem zoeken bij MOHAA en niet bij drivers etc. Kennelijk kan MOHAA niet overweg met dergelijke nieuwe hardware. Waarom bouw je niet gewoon een 'oud' systeem uit 'oude' onderdelen om mee te spelen? Thans, als je regelmatig computers geupgrade hebt dan zou je in de 6 jaar sinds Mohaa toch wel 2 complete 'oudere' machines in onderdelen moeten hebben minus de kast en het scherm.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• StanPC
kalizec schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:02:
Zo maar een vraag. Dit spel is meer dan 6 jaar oud.
Het topic over die HD3870 en MOHAA heb ik ook gelezen.

Naar mijn mening moet je het probleem zoeken bij MOHAA en niet bij drivers etc. Kennelijk kan MOHAA niet overweg met dergelijke nieuwe hardware. Waarom bouw je niet gewoon een 'oud' systeem uit 'oude' onderdelen om mee te spelen? Thans, als je regelmatig computers geupgrade hebt dan zou je in de 6 jaar sinds Mohaa toch wel 2 complete 'oudere' machines in onderdelen moeten hebben minus de kast en het scherm.
De oudere onderdelen heb ik steeds verkocht of hier ergens anders in huis geplaatst. Maar jij denkt dus dat het aan de jonge leeftijd van de videokaart ligt en de oude leeftijd van het spel. Dit is misschien mogelijk, maar dan snap ik niet waarom ik voor het formatteren niet zulke strepen had en erna wel.

• kalizec
  • Laatst online: 00:18
StanPC schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:07:
, maar dan snap ik niet waarom ik voor het formatteren niet zulke strepen had en erna wel.
Dat is een interessante vraag, maar eigenlijk niet relevant voor je probleem.

Kijk, je hebt een machine die, als het goed is:
- Netjes opnieuw geinstalleerd is.
- Voorzien is van de meest recente drivers.
- Voorzien van software die voorzien is van de laatste updates.

Als een programma dan niet werkt, dan is er sprake van een compatibilliteitsprobleem of van een bug.

Gezien je al een nieuwe videokaart geprobeert hebt, en de verschillende configuraties het probleem wel beinvloeden maar niet oplossen, mag je concluderen dat het probleem met de videokaart te maken heeft. Gezien het niet om een defect gaat en ook niet om een driverprobleem mag je aannemen dat het probleem bij het programma ligt.

Als je aanneemt dat het probleem bij het programma ligt en het betreft een programma waar geen updates meer van komen, dan kun je best blijven zoeken naar 'gevonden' work-arounds of proberen een oudere, compatible configuratie voor elkaar te krijgen. Maar het vinden van 'work-arounds' vraagt 'zoekwerk' en geen 'vraagwerk'.

Wellicht kun je nog wat met Wikipedia: OpenMoHAA . Net als met andere populaire maar oude spellen zie je vaak open-source initiatieven om de boel werkend te krijgen in nieuwe omstandigheden.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• StanPC
Ik heb nu een programma gevonden (Scitech GLDirect) dat mijn OpenGL blijkbaar kan aanpassen. MOHAA loopt dan zonder ''echte'' artifacts, of fouten, maar de beeldkwaliteit is slecht, en de FPS zakt enorm. Bovendien kan ik met DMW (Anti-cheat scanner) nu geen DMW beveiligde server in(allemaal), dit betekent dat het probleem blijft.

Maar kan ik niet ergens in nHancer de OpenGL versie aanpassen? Ja die cijfers, maar die hielpen bij mij niet.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19

Cheezus

Luiaard

kalizec schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:02:
Naar mijn mening moet je het probleem zoeken bij MOHAA en niet bij drivers etc. Kennelijk kan MOHAA niet overweg met dergelijke nieuwe hardware.
Mwah, ik speelde ook nog altijd mohaa en op m'n 8800gt draaide het ook prima. Op een 8800gs zou het dus ook gewoon moeten werken..

Gebruik je trouwens een 'verse' mohaa install of gebruik je een kopie van een eerdere install? (heerlijk dat dat kan, ik gebruik al jaren dezelfde install van mohaa, geen gezeur met registry keys/settings folders e.d.)

• StanPC
primusz schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 09:58:
[...]

Mwah, ik speelde ook nog altijd mohaa en op m'n 8800gt draaide het ook prima. Op een 8800gs zou het dus ook gewoon moeten werken..

Gebruik je trouwens een 'verse' mohaa install of gebruik je een kopie van een eerdere install? (heerlijk dat dat kan, ik gebruik al jaren dezelfde install van mohaa, geen gezeur met registry keys/settings folders e.d.)
Ik gebruik 'verse' install van MOHAA, ik heb mijn pc geformateerd en vervolgens het spel geïnstalleerd. Het punt is gewoon ( denk ik ), dat er nog zo weinig drivers zijn voor de 8800GS.

Moest jij nog wat aanpassen met nHancer bijvoorbeeld?

Dit is bijvoorbeeld ook een 'bug' bij het spel.

Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/4/laadschermmohaarj3.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door StanPC op 23-02-2008 11:47 ]

• dion_b
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, daar ben ik weer. Wederom een probleem met Medal of Honor Allied Assault
Vorige keer wist je wel (terecht) de weg te vinden naar Spielerij - Problemen & Vragen. Waarom nu niet :?

Move VB -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19

Cheezus

Luiaard

StanPC schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:43:
[...]

Moest jij nog wat aanpassen met nHancer bijvoorbeeld?
Nope.. bij mij werkte het 'out of the box'.. ik gebruik de 169.21 driver en een eeuwenoude mohaa install trouwens.

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 14:11
Vroeger, toen MOHAA nog nieuw was en ik het nog speelde op mijn Geforce 4400 Ti had ik die kubus in de lucht ook wel eens. Geen idee hoe het komt, maar het kwam toen dus ook al voor.

• StanPC
dion_b schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:18:
[...]

Vorige keer wist je wel (terecht) de weg te vinden naar Spielerij - Problemen & Vragen. Waarom nu niet :?

Move VB -> SPV
Sorry onoplettendheid.

• StanPC
Ik heb nu ook al 4 verschillende drivers geprobeerd dmv een inf mod.
Maar ook dit helpt niet.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 08:52

DaWaN

'r you wicked ??

Dit is volgens mij een fout in OpenGL, ik heb er met Grand Prix Legends ook last van in OpenGL mode.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• StanPC
DaWaN schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:32:
Dit is volgens mij een fout in OpenGL, ik heb er met Grand Prix Legends ook last van in OpenGL mode.
Ja het is inderdaad een openGL fout, ik heb met een programma: Scitech GLDirect, het spel wel goed kunnen spelen, alleen word ik hiermee ''rood'' gescanned door dmw ( anti cheat programma), hij ziet dat programma als een cheat.

Maar misschien werkt dat programma voor jou?

• StanPC
Met de nieuwste bèta driver is het probleem opgelost!
Toch bedankt voor de hulp.
Pagina: 1