Toon posts:

Compaq Presario V6530ED probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb dus bovenstaande laptop. Helaas is heb ik sinds gisteren een nogal groot probleem.Toen ik mijn laptop uit de hibernation-stand haalde, kreeg ik geen beeld meer. Alleen de backlight ging aan. Tijdens het opstarten zie ik wel af en toe iets voorbij flitsen, zoals het Vista logo en het password-scherm, maar dat duurt allemaal minder dan 1 seconde. En als ik hem uitschakel zie ik ook de desktop even heel snel voorbijflitsen.
Ik maak nu gebruik van een externe monitor, want dat werkt wel.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? hardware/software?
Ik heb de HP technical support gebeld, maar de eerste en tweede lijn hadden geen oplossing, en de derde lijn (het reparatiecentrum) was te druk, die zouden terugbellen binnen 16 werkuren, dus dat kan net zo goed dinsdagochtend zijn.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Heb je al gekeken of het met bijvoorbeeld een bootable Linux CD wel goed werkt? En heb je nog garantie?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:35:
Heb je al gekeken of het met bijvoorbeeld een bootable Linux CD wel goed werkt? En heb je nog garantie?
Bootable linux cd heb ik nog niet geprobeerd, ben dat nu wel aan het downloaden...Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het werkt, ik zie immers niet eens de POST op mn laptop.
Garantie heb ik nog wel ja, ik heb de laptop op 9 oktober 2007 gekocht.
Maar ik heb gehoord dat je je laptop altijd wel een paar weken kwijt bent als je hem laat ophalen ter reparatie...

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als je het al bij de POST hebt, denk ik dat het een hardwareprobleem is. Het is alsnog handig om even een bootable Linux te proberen om uit te sluiten dat het aan de software ligt.

Als je de laptop laat repareren, ben je 'm inderdaad wel een tijdje kwijt. Maar het lijkt me toch niet echt handig als je het scherm van je laptop niet kan gebruiken, dus waarschijnlijk kan je 'm beter wel opsturen/laten halen voor reparatie.

Ik zou er in ieder geval niet te lang mee wachten. Voor je het weet is je garantie voorbij en dan wordt het heel duur om 't te laten maken. (Lees: bijna 400 euro aan alleen onderzoekskosten)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 23:34:
Als je het al bij de POST hebt, denk ik dat het een hardwareprobleem is. Het is alsnog handig om even een bootable Linux te proberen om uit te sluiten dat het aan de software ligt.

Als je de laptop laat repareren, ben je 'm inderdaad wel een tijdje kwijt. Maar het lijkt me toch niet echt handig als je het scherm van je laptop niet kan gebruiken, dus waarschijnlijk kan je 'm beter wel opsturen/laten halen voor reparatie.

Ik zou er in ieder geval niet te lang mee wachten. Voor je het weet is je garantie voorbij en dan wordt het heel duur om 't te laten maken. (Lees: bijna 400 euro aan alleen onderzoekskosten)
Ik heb inderdaad een linux live cd gemaakt, maar dat helpt ook niet. Wel gaf dat even een heel raar beeld op mn laptop, maar niks nuttigs.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:47

PcDealer

HP ftw \o/

Wat doet de laptop na een reboot of coldboot?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 23:45:
Wat doet de laptop na een reboot of coldboot?
Backlight springt aan, de cursor (underscore) in de linkerbovenhoek knippert even, en na een tijdje zie ik (soms) het windows vista-logo minder dan een seconde voorbijflitsen, evenals (soms) het password-scherm, en dan houdt het op. Gewoon een leeg scherm.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:03:
[...]

Backlight springt aan, de cursor (underscore) in de linkerbovenhoek knippert even, en na een tijdje zie ik (soms) het windows vista-logo minder dan een seconde voorbijflitsen, evenals (soms) het password-scherm, en dan houdt het op. Gewoon een leeg scherm.
En als je wat aan de behuizing rommelt aan de achterkant?

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:07:
[...]

En als je wat aan de behuizing rommelt aan de achterkant?
Wat zou er dan moeten gebeuren? Er zit niks aan de achterkant. Bedoel je de onderkant?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:12:
[...]

Wat zou er dan moeten gebeuren? Er zit niks aan de achterkant. Bedoel je de onderkant?
Als er iets los zit of een druksensor half werkt kan het wellicht de problemen veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:13:
[...]

Als er iets los zit of een druksensor half werkt kan het wellicht de problemen veroorzaken.
Nope, geen effect.

Heeft iemand ervaring met de reparatieservice van HP? Het zit in Utrecht geloof ik...hoe lang zou ik mijn laptop kwijt zijn? Moet ik dan denken aan een week of 2? of langer?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Klinkt alsof-ie nog steeds uit z'n hybernate-achtige-toestand wil bijkomen? Oftewel gewoon hard resetten is nodig? Accu er even uit wellicht? Of er is een andere manier om hem gewoon te laten rebooten?

* RemcoDelft heeft het om deze reden nooit zo op hybernate...

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:00:
Klinkt alsof-ie nog steeds uit z'n hybernate-achtige-toestand wil bijkomen? Oftewel gewoon hard resetten is nodig? Accu er even uit wellicht? Of er is een andere manier om hem gewoon te laten rebooten?

* RemcoDelft heeft het om deze reden nooit zo op hybernate...
Ja, dat heb ik dus al meerdere keren gedaan, zonder resultaat. Wel iets interessants toen ik hem net via Vista uitschakelde: het notebookscherm werd vanaf de randen langzaam wit, toen paars, en toen weer wit.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:53:
[...]

Nope, geen effect.

Heeft iemand ervaring met de reparatieservice van HP? Het zit in Utrecht geloof ik...hoe lang zou ik mijn laptop kwijt zijn? Moet ik dan denken aan een week of 2? of langer?
HP heeft er meerdere, afhankelijk van het apparaat gaat het naar Parijs, Amersfoort, etc. N.m.w. niet in Utrecht, daar zit het wel het hoofdkantoor.

Pagina: 1