Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09-2021
Beste Gotters,

Een tijdje geleden poste ik deze vraag: [Vista] Geen toegang externe eSata disk. Ik kreeg toen mijn externe schijf niet aan de praat met Vista. Nu heb ik het ding aan de praat gekregen op E-Sata. Echter, de transfersnelheden zijn om te huilen. Als ik een mapje van 10gb wil kopieren begint de transferrate op 44 MB/s en vervolgens dropt deze helemaal terug naar 500kb/s. Ik merk tevens een enorme system-load omdat mp3tje spontaan beginnen te haperen.

Het lijkt erop dat Vista behoorlijke moeite heeft met de e-sata werking. Dus ik dacht: ik update even chipset drivers en Sata drivers: Geen resultaat. Vervolgens een bios update geprobeerd: geen succes.

Ik heb ook even op internet gezocht. Het blijkt dat moderne moederborden vaker lasthebben met e-sata. Echter, een oplossing van het probleem kan ik niet vinden ;( .

Hoe zorg ik ervoor dat dit goed gaat werken? Drivers op de asus site zijn van half 2007. Op de website van de controller referen ze me door naar de site van de fabrikant 8)7 dus dat schiet ook lekker op.