HDMI: geen geluid met LE40M86 en DR-MH300 of laptop

Pagina: 1
Acties:

• fietsie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 13:52
Ik heb al even stevig lopen zoeken maar nog geen oplossing gevonden voor het volgende probleem:

- tv Samsung LE40M86BD
- dvd-hdd JVC DR-MH300
- laptop Asus Z84J

Als ik de dvd met alleen HDMI aansluit op de tv heb ik geen geluid via de tv. Er is wel geluid via de coax-out van de dvd speler naar de homecinema versterker.
In de manual van de dvd-hdd staat letterlijk dat alleen de HDMI kabel voldoende zou moeten zijn voor beeld + audio naar de tv; er is dus blijkbaar ergens iets niet goed ingesteld of niet compatibel...

Als ik de laptop (met Geforce GO7700 kaart) via HDMI aansluit op de tv heb ik geen geluid, wel beeld.OS: Vista 32 Ultimate. Ook als ik de Realtek Digital output als default audio device zet geen geluid via de tv.
Asus heeft nagenoeg geen documentatie over hun laptops online staan; daar heb ik dus ook niets kunnen vinden.

Van zowel de laptop als de JVC recorder heb ik niet kunnen vaststellen dat ze HDMI 1.3 ondersteunen, de tv doet dit volgens de specs wel.

De HDMI kabels zijn 'midrange' kabels, geen goedkope prullen dus maar ook geen gouddooraderde luxegevallen..

Iemand een idee waar ik het in moet zoeken ?

[ Voor 9% gewijzigd door fietsie op 22-02-2008 22:28 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die televisie zelf zal waarschijnlijk geen Dolby Digital decoder hebben (wat vrij logisch is, daar zijn DD versterkers/home cinema sets voor). Voer hem eens met gewoon stereo geluid (LPCM 2.0 of iets dergelijks) en kijk wa dat oplevert?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• fietsie
Helaas beschikt de dvd-hdd speler niet over een optie in de configuratie om ook maar iets in te stellen wat op geluid icm HDMI lijkt.

Verwijderd

Klopt, je TV kan geen dolby digitaal verwerken. Dus als je dat signaal via je HDMI stuurt hoor je niks.

Je zult in je DVD player en je laptop moeten instellen dat er een PCM audio signaal wordt gestuurt via je HDMI, dan zou het moeten werken.

• fietsie
Audio out staat nu op "alleen PCM": maakt helaas nog geen verschil... iemand anders nog een idee ?

Ik heb ondertussen de volgende akties uitstaan:
- Dit probleem gemeld bij Samsung
- Ben voor de laptop nieuwste Realtek HD audio drivers aan het downloaden
- De nieuwe laptop drivers maken geen verschil; de HDMI out is ook niet als audio device zichtbaar in het configuratiescherm of bij de devices in de Device Manager...

Alle mogelijke combinaties van kabels, instellingen op DVD speler en tv gemaakt maar nog steeds geen geluid.

Ook de laptop geen geluid; drivers volledig verwijderd van het systeem en de nieuwste versie geinstalleerd; ook dat maakte geen verschil...

Iemand enig idee ?

[ Voor 49% gewijzigd door fietsie op 25-02-2008 09:15 ]

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 17:16
Ik heb hetzelfde probleem, is het nog opgelost en zoja, hoe?
Pagina: 1