[ICH9R]Stop 0x00008086

Pagina: 1
Acties:

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zal beginnen met mijn configuratie, dat is namelijk:

Asus p5k WS
Intel Q6600 @ stock
4 x 1GB Kingston HyperX @ 800Mhz (stock)
Asus 8800GTS 320MB
Creative Xfi extreme gamer
2 x Seagate 7200.10
1 x Western Digital Raptor 74GB ADFD
Antec Neo 550Watt
Sata DVD brander

Nu wil ik de seagate schijven in RAID0 zetten en de raptop als OS schijf hebben. Ik download dus de raid drivers van de intel site en installeer windows. Zet de drivers erin via de F6 methode zoals het hoort.
Het booten na de installatie gaat goed maar op een willekurig moment krijg ik een BSOD met de volgende foutmelding

Stop 0x00008086

Deze configuratie draaide zonder raid, met de twee seagate schijven independent al 6 maanden zonder p
roblemen en met de western digital wou ik het eens in raid zetten.
Dingen die ik geprobeerd heb:

-Verschillende drivers gedownload voor de raid van de gigabyte site, vanaf de p5k ws CD vanaf de asus site en vanaf de intel site, allemaal zorgen ze voor geen problemen.
-Slipstreamen van de raid drivers, het OS loopt in het begin langer als voorheen maar geeft na een tijd nog steeds blue screens met precies dezelfde foutmelding.
-Sata dvd brander weg, daar een IDE voor in gedaan, misschien dat het daar aan lag, maar nog steeds de blue screen met dezelfde error.
-In windows raid door middel van dynamic disks, dit zorgt voor geen blue screens maar dit is niet de oplossing die ik zoek. zit waarschijnlijk nogal een verschil in.
-Raid zonder enig andere sata device geeft ook geen succes.

Het enigste wat ik kan bedenken wat ik nog meer kan proberen is een X32 installatie maar dat staat niet op de planning.
Waarom ik denk dat het aan de raid ligt is omdat in een JBOD setup het goed werkt zonder blue screens.
Zijn dit bekende problemen met de ICH9R chipset of zouden er andere problemen zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij dit soort dingen denk ik eerder aan brak geheugen, zeker als je al 4 drivers hebt geprobeerd. Heb je dat spul al eens getest met memtest?

• Napo
  • Niet online
Ik heb memtest86 van 22:00 uur savonds tot 16:45 laten draaien, weet niet precies hoeveel passes het zijn geweest maar geen errors gevonden.
Wat ik nog ben vergeten te vermelden in de startpost is dat ik ook heb geprobeerd met en zonde intel robson technologie

anyway ik zal straks memtest nog een tijd laten draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door Napo op 22-02-2008 22:08 ]

Verwijderd

Intel Robson Technology ?
Als ik me niet vergis vernoem je nergens het feit dat je een aparte flashdrive noch hybride schijven hebt ? Tenzij ik me vergis ben je met die technologie absoluut niks zonder deze hardware.

Wat je RAID 0 betreft, waarom zou je dat willen doen met schijven als je er niet het OS van gaat draaien ? Tenzij je videobewerking doet naar die drives of er je page file wil gaan zetten, maar in beide gevallen kun je beter nog enkele drives in je systeem hebben als backup natuurlijk.
Of erbuiten natuurlijk.

On Topic:
Wat is de versie van de Intel driver die je hebt gebruikt ?

Ik draai XP 32 bit met een ICH9R en 2 WD Raptor 150 GB in RAID 0 met daarnaast een 750 GB HDD van WD voor backup, ook op de ICH9R maar als non-RAID member uiteraard.

Oh ja, en dit is niet het correcte subforum vooir dit topic dus verwacht je aan een verplaatsing :) .

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 20:16 . Reden: eigen ervaring ]

• Napo
  • Niet online
Waarom het draaien is niet echt van belang op zoek naar de oplossing maar ik merk wel dat met bepaalde programma's de hardeschijf de bottleneck is dus.. Daarnaast maak ik back-ups op een aparte harde schijf dus dat is ook geregeld.

De drivers die ik geprobeerd heb zijn:

van de intel site de Iata78_CD.exe en de iata78_enu.exe (zelfde drivers ene multilang)
versie van de iastor.inf 7.5.0.1017
Verder nog van de asus site, asus p5kws cd en de gigabyte site maar kan daar zo even niet een versie van vinden.

Heb vannacht weer even memtest86 gedraaid geduurende 12 uur in totaal 8 passes zonder enige error's

Over verkeerde subforum, klopt kom ik net achter.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op (zeer terechte) verzoek verplaatsing :)

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Mijn iaStor.sys is versie 7.8.0.1012 en de inf natuurlijk ook.

Probeer die eens ?

• Napo
  • Niet online
De iata78_CD.exe en de iata78_enu.exe waren allebij al versie 7.8.0.102, die zijn dus direct van de intel site gehaald, de iastor.inf heb ik van een andere fabrikant en de asus was ook de 7.5.0.1017.
Helaas werkte de laatste ook driver ook niet 100%
Pagina: 1