Toon posts:

DVD-writers lezen soms wel/soms niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik kamp nu al een poos met een volgende probleem. In mijn inmiddels 5 jaar oude pc zitten 2 dvd writers. Een NEC en HP dv840. Deze branders schrijven beiden perfect DVD's en CD's. Ook is het geen probleem op CD-roms te lezen. DVD-Roms (films) is een ander probleem.

Beide toestellen slikken de dvd in, het lampje knippert even en stopt. WIndows (xp) geeft aan: plaats een ander geschikt medium (bij de NEC) en een blanco inhoud (bij de HP). Wat kan hier het probleem van zijn?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Kun je wel de files zien en speelt de film niet af.
Of werken beide niet.

Schoon installeren?
Ubuntu bootcd werk het dan wel?

Misschien heb je iets van beveiliging geinstalleerd(kopieerbeveiliging), dit kan dmv een originele dvd in je pc te leggen, dan gaat de dvd iets op je pc installeren, en kopieren/spelen kan slechter worden.
http://www.rtl.nl/(/finan...1430-sony-beveiliging.xml

Zitten beide branders aan een ide kanaal, misschien werken deze zich tegen, dus 1 ervan loskoppelen, dit ook omgedraaid proberen.(misschien is er een defect).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor jouw reactie.
Ik kan de files ook niet zien. Bij de HP is het gewoon blanco in de verkenner (bij dubbelklikken op dat DVD station) en bij de andere krijg ik de melding dat een geldige schijf ingevoerd moet worden.

Het lezen van boot cd en zelfs boot dvd is geen enkel probleem.

Beide branders zitten idd aan een ide kanaal. Zal daar eens proberen te zoeken. Bedankt

• jan99999
Als het met een bootcd wel werkt dan ligt het toch aan windows/software.

Verwijderd

Topicstarter
Kabels omgekeerd, eentje los, andere niet. Geen zin.
Het probleem is dat ze alles lezen behalve originele DVD's (DVD-R,+R,... ed is geen enkel probleem). Ook wanneer een originele DVD in een van de DVD-Roms zit duurt het bij het buiten toch wel 45 seconden voordat hij verdergaat met booten via schijf (na de DVD-Rom gecontreleerd te hebben op een eventuele boot CD/DVD)

• jan99999
Boot eens van ubuntu live cd, kijk of de dvd's dan te lezen zijn.
Door sommige beveiligingen op dvd's , door bijv sony, zijn de combinatie van bepaalde merk brander en beveiliging een probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat heeft geen zin.
Ik heb er na lang proberen eindelijk een DVD ingekregen, ik kon hem inlezen aan 0,8x terwijl dit vlot tegen 16x moet gaan. Zou het aan de stroomtoevoer of zoiets kunnen liggen?
Pagina: 1