Zo'n sierstreep aan eind van een brief, hoe of waar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:41
Ik ben een brief aan het schrijven voor een bruiloft en onderaan als afsluiter willen we eigenlijk zo'n sierlijke streep hebben. Maar hoe heet zoiets eigenlijk en eventueel, waar kan ik het vinden? Ik heb echt geen enkel idee!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

waar schrijf je je brief in? Office 2007? En wat noem je een sierlijke streep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Zo'n dubbele krul zeg maar.... Ik weet niet hoe ik het kan uitleggen. En ik gebruik OpenOffice.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je iet zoals:
Afbeeldingslocatie: http://www.documentsanddesigns.com/images/Universal_Symbols/Divider_Dings/Divider_Ding_28.gif

Anders is dit ook nog een mooie:
Afbeeldingslocatie: http://www.documentsanddesigns.com/images/Universal_Symbols/Heart_Dings/Heart_11.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:50:
Bedoel je iet zoals:
[afbeelding]

Anders is dit ook nog een mooie:
[afbeelding]
Ja, dat bedoel ik! _/-\o_ hoe heet dat? Dividers? Dan ga ik meer zoeken namelijk :) Kan ze ook zelf maken, maari k heb alleen erg last van mijn muishand op dit ogenblik. Vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in google zoekt op vector devider vind je er veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:36:
Als je in google zoekt op vector devider vind je er veel
Als je zoekt op "divider" i.p.v. "devider" nog meer! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 23:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik zou eerder zoeken op 'ornament'. Want dat is het namelijk.
Zoeken op 'vector divider' lijkt me echt totaal hopeloos. De combinatie van die woorden betekent iets compleet anders. Dat mensen dan toevallig wat plaatjes onder die naam opslaan is your luck, maar je kunt beter ergens anders zoeken waar die dingen gewoon staan.

Kijk hier bijvoorbeeld:
http://www.dafont.com/theme.php?cat=710

Hier staan lettertypen die niet uit letters bestaan, maar uit 26 of meer vormen. Ze worden dingbats genoemd. 'WM Designs 1' is een hele leuke die allemaal van dat soort ornamentjes heeft.
Download het lettertype, plaats hem in je Windows\Fonts map en herstart je teksteditor eventjes. Dan moet hij erbij staan. Als je de pagina van DaFont erbij houdt met de character map, kun je spieken welke letter je moet gebruiken voor welk krulletje.

Krullen aan letters zelf, zoals Coca-Cola mooi doet, heten swashes. Vaak komen die als extra bij een lettertype en moet je bestaande letters vervangen of ze er zelf passend onder zetten.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:25
offtopic:
SG->OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Dark Blue schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:05:
Ik zou eerder zoeken op 'ornament'. Want dat is het namelijk.
Zoeken op 'vector divider' lijkt me echt totaal hopeloos. De combinatie van die woorden betekent iets compleet anders. Dat mensen dan toevallig wat plaatjes onder die naam opslaan is your luck, maar je kunt beter ergens anders zoeken waar die dingen gewoon staan.

Kijk hier bijvoorbeeld:
http://www.dafont.com/theme.php?cat=710

Hier staan lettertypen die niet uit letters bestaan, maar uit 26 of meer vormen. Ze worden dingbats genoemd. 'WM Designs 1' is een hele leuke die allemaal van dat soort ornamentjes heeft.
Download het lettertype, plaats hem in je Windows\Fonts map en herstart je teksteditor eventjes. Dan moet hij erbij staan. Als je de pagina van DaFont erbij houdt met de character map, kun je spieken welke letter je moet gebruiken voor welk krulletje.

Krullen aan letters zelf, zoals Coca-Cola mooi doet, heten swashes. Vaak komen die als extra bij een lettertype en moet je bestaande letters vervangen of ze er zelf passend onder zetten.
Thanks voor "ornament", ik had zelf al een beetje rondgekeken op 1001fonts en zelfs brandsoftheworld. DaFont, die wist ik nog niet, ga meteen ff kijken! Ik heb geprobeerd met mijn rechterhand te klooien in AI, maar zelfs een rechte streep wordt nog .... niet recht.... :/

Pagina: 1