Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Hallo

Ik ben bezig met een hypotheek. Fortis biedt mij aflossingsvrij tot executie waarde, de rest via losse beleggingsrekening. Met daarbij een losse overl. risico verzekering. Nu is alles gescheiden en heb ik maximale vrijheid. Ik leen tot 122% executiewaarde.

Ik kan bij ABN ipv de belegging een stukje spaarhypotheek krijgen. Hier zit de polis in verwerkt.

Nu mijn vraag de losse ovr bij fortis is 46 euro, voor 2 personen continue 100.000 euro. Dit moet dan bij Interlloyd. Ik vind dit erg duur, ik zie dezelfde verzekering voor 26 euro per maand.

Wat is verstandig ? De contructie bij Fortis bank spreekt mij het meeste aan, alleen is die ovr zo duur.

Bij ABN stort is jaarlijks 1160 euro premie, heb ik aan het einde 50000 euro gespaard en gedurende de looptijd ovr ook voor 2 personen a 100.000.

Wat is financieel het slimst(mbt de OVR), accepteert Fortis een ander verzekeraar, dan degene die zie 'promoten' ?

Imac, PS3, HP Pavillion

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-11 14:21
Hypotheek en verzekering staan los van elkaar en hoef je niet verplicht bij dezelfde toko af te sluiten. Dat doen ze natuurlijk wel graag, als service :+
De hypotheekverstrekker kan alleen eisen dat er een ovr is met voldoende dekking, niet bij wie.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchAddick op 22-02-2008 22:01 ]

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 21:44

Kettrick

Rantmeister!

CAFC1905 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:00:
Hypotheek en verzekering staan los van elkaar en hoef je niet verplicht bij dezelfde toko af te sluiten. Dat doen ze natuurlijk wel graag, als service :+
De hypotheekverstrekker kan alleen eisen dat er een ovr is met voldoende dekking, niet bij wie.
Klopt, vaak ben je voordeliger uit als je het bij de juiste partijen onder brengt.
Die service is nl. niet gehaal gratis ;), wij waren uiteindelijk netto 150 euro per maand goedkoper uit als bij de rabo, en dan zitten we niet bij vreemde geldverstrekkers.

Zoals altijd is het advies om een onafhankelijk adviseur in de hand te nemen,die kan het allemaal eenvoudig berekenen :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11 16:42
RoeLz schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:05:
Zoals altijd is het advies om een onafhankelijk adviseur in de hand te nemen,die kan het allemaal eenvoudig berekenen :)
Nee, het advies is om zelf even goed rond te kijken en je te verdiepen in de materie. Koppelverkoop is bij de wet verboden en geen enkele bank kan je daartoe verplichten (ook al willen ze daar wel erg moeilijk over doen, met name de DSB). Een bank kan je verplichten een ORV af te sluiten en te koppelen aan de hypotheek, maar niet om die ook bij hun af te sluiten.

Het kost wat meer moeite om het rond te krijgen (en daar kan een tussenpersoon handig bij zijn), maar ga gewoon voor de hypotheek die voor jou het gunstigst is en sluit de ORV af die voor jou het gunstigt is en laat die verpanden aan de hypotheek; geen bank mag je dat weigeren en jij hebt er financieel voordeel van !

Verder bieden veel banken een op het eerste gezicht zeer gunstige spaar/leven/beleggings hypotheek aan waar alles inclusief is, maar reken dat vooral even na. Vaak is het gunstiger om gewoon een standaard aflossingsvrije/annuitaire hypotheek met losse ORV en evt gekoppelde spaar/beleggingsrekening te nemen.

Wil je geen gedoe of moeite doen: neem dan gewoon het goedkoopste standaard pakket bij een bank. Heb je er geen moeite mee 10 telefoontjes en 10 brieven te schrijven voor tientallen euros voordeel per maand; verdiep je in de materie en dwing af wat voor jou het voordeligst is.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 12:47

robhof

Lembongan view

Wij hebben een 'losse' overlijdensrisicoverzekering afgesloten bij Florius; volgens onze financiële man een van de goedkoopste.