Toon posts:

Accelero S1 rev2 + HD3870

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Daarnet is mijn accelero S1 toegekomen en ik probeerde hem natuurlijk onmiddellijk te bevestigen aan mijn Sapphire HD3870.

MAAR: hij past er niet echt op. Ik heb de standaard cooler verwijdert en alle ram blokjes voorzien van een heatsinkje.
Er is echter nog een lange heatsink, die er al standaard op zat en die een 2-3 tal millimeter te hoog is. Hierdoor past het basisoppervlak van de accelero niet op de gpu core. Ik kan deze ook niet vervangen door de meegeleverde heatsink omdat die er al helemaal niet op past, hij is veel te lang, en het basisoppervlak is niet breed genoeg.

Kan ik deze heatsink veilig weglaten?

Of, indien deze onderdelen absoluut moeten gekoeld worden, is het ok dat ik een 3tal millimeter van die standaard heatsink af zaag/veil zodat die wel onder de accelero past?

Hier nog wat foto's om het wat duidelijker te maken.

Kaart met nieuwe ram heatsinkjes, en die standaard lange heatsink.
http://users.pandora.be/leysrobin/misc/OctF-0139.jpg

Standaard lange heatsink, met diegene die bij de accelero bij zat.
http://users.pandora.be/leysrobin/misc/OctF-0140.jpg

Foto van wat er onder die lange heatsink zit.
http://users.pandora.be/leysrobin/misc/OctF-0141.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij is het wel slim om die dingen te koelen ja :D los van alle ram heatsinks zijn die dingen (ik weet niet precies hoe ze heten) ook best belangrijk.
En zoals je zelf zegt, ijzerzaagje of veil en het is toch opgelost?

Get Airflow, save the world.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Die heatsink zit op de onderdelen die de stroom regelen voor je videokaart. Gezien een HD3870 op volle zo'n 110 watt kan trekken (meer dan een CPU) zul je deze onderdelen eigenlijk wel moeten koelen. Kortom, kijk eens of je de heatsink(s) wellicht kunt aanpassen zodat ze wel passen

[edit]Je schrijft dat die 'lange' heatsink te hoog is. Wellicht kun je hem 2 a 3 mm minder hoog maken? Waarschijnlijk is het aluminium en dat kun je makkelijk eraf vijlen. Wel even opletten dat er geen vijlsels op de kaart terecht komt (kortsluiting). Dus goed goedmaken en bij voorkeur de heatsink bewerken terwijl hij NIET op de kaart zit.

[ Voor 37% gewijzigd door kalizec op 22-02-2008 19:04 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus gewoon 3mm eraf, en die gaat goed genoeg koelen?

Dan ben ik waarschijnlijk mijn garantie ook kwijt, of kan ik deze heatsinks apart kopen en er gewoon een nieuwe opzetten als er ooit iets mis is met m'n kaart?

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:10
Je bent je garantie sowieso kwijt bij het demonteren cooler. Die kun je normaal terug plaatsen anders zien ze dat niet. Die jij hebt is toch een groot lamelle die over de gehele kaart verspreid zit? Daar plaats je toch 2 fans op die het blokje weer koelen. Dat maakt dan toch niets uit?
zoals hier?

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad zo'n cooler gelijk die je gelinkt hebt. Maar ipv die 2 fans heb ik er gewoon een 120mm fan opgestoken.

De graka is volledig af ondertussen, na wat vijlwerk pastte die heatsink er perfect onder. Nu maar hopen dat ie goed koelt, maar de temp tests zullen voor morgen zijn.

Voor:
http://www.alternate.be/pix/prodpic/450x450/j/jbxsm0_2.jpg

Na:
http://users.pandora.be/leysrobin/misc/OctF-0142.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen, ik heb daarnet mijn gpu 3 uur lang 100% belast en de temperatuur bleef stabiel op 55°C volgens CCC.

Voor het stressen van de gpu heb ik gebruik gemaakt van atitool.

Maar hoe kan ik nu te weten komen of die stroom regulators goed gekoeld zijn? Begint Atitool errors te geven eens deze onderdelen te warm worden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:42:
Ok mensen, ik heb daarnet mijn gpu 3 uur lang 100% belast en de temperatuur bleef stabiel op 55°C volgens CCC.

Voor het stressen van de gpu heb ik gebruik gemaakt van atitool.

Maar hoe kan ik nu te weten komen of die stroom regulators goed gekoeld zijn? Begint Atitool errors te geven eens deze onderdelen te warm worden?
Dat kan je niet uitlezen. Met je vinger is het beste ....

De temp wordt alleen via de GPU en enviroment uitgelezen, en niet je vrm's... Die heatsink zit daar idd niet voor niets. Opzich zou je wat ramsinkjes erop kunnen plakken (stevig ook) en doet daar wat airflow langs... Ben je ook klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Straks pc weer openvijzen en eens voelen dan.
Alle heatsinks waren goed aangesloten (volgens mij) en er blazen 2 120mm fans op de kaart.

Morgen voeding eens open doen ook, want daar komt nogal wat gepiep uit als ik m'n gpu 100% belast. En volgens sommigen op dit forum zou wat lijm op de spoelen dit oplossen.

Bedankt allemaal voor jullie hulp.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Deze VRMs (zoals die genoemt worden) kan je wel degelijk meten, ik meet het altijd met Everest Ultimate.

Ik wil deze koeling ook ooit enes keer kopen, maar passen die 2 120mm fan er goed op? Lijkt me dat er beetje tekort komt in lengte.

[ Voor 39% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 26-02-2008 20:39 ]

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik dacht dat op de artic site stond dat de 3870 geen stroom blablabla.. heatshink nodig had ;)
Pagina: 1