Tiger op externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 19:53
Hallo,

Ter introductie, ik draai momenteel Mac Os X Leoaprd 10.5.2 en ik heb een 500 gig WD My Book Essential 2 externe harde schijf. Nu wil ik op deze harde schijf Mac Os X Tiger installeren (vanaf mijn originele installatie CD's). Echter dit wilt niet lukken, want ik krijg de foutmelding "U kunt Mac OS X niet op dit volume installeren. Mac OS X kan niet vanaf dit volume worden opgestart." Ik heb momenteel op de externe HD 2 partities (momenteel beide nog leeg). Eentje van 400 gig (voor bestanden) en een van 60 gig (voor Tiger), beide geformateerd in Journaled. Ik heb op google gezocht, maar kon niet echt veel vinden. Alleen een manier dat je je bestanden als MS-Dos moest formateren en je partitie voor Tiger als Journaled, maar dit heeft niet geholpen.
Weet iemand misschien een manier hoe ik Tiger geïnstalleerd kan krijgen op mijn usb externe HD?

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Via Disk Utility moet je de schijf de juiste (bootable) indeling meegeven, anders werkt het niet. Daarnaast moet de schijf het ondersteunen, ik had hier een no-name FireWire disk waar het gewoon niet mee wilde. Zie ook http://docs.info.apple.co...ath=Mac/10.5/nl/9014.html

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Op welke mac gebruik je de USB HD?

Niet iedere mac kun je d.m.v USB schijf booten!
FireWire kan het wel.

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 19:53
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:44:
Op welke mac gebruik je de USB HD?

Niet iedere mac kun je d.m.v USB schijf booten!
FireWire kan het wel.
Ik gebruik Mid 2007 iMac, zoals je in mijn sig kan lezen. Het is inmiddels gelukt middels de oplossing die breinonline voorschotelde :) Mijn dank hiervoor!

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:45
Alle Intel Macs kunnen van USB booten. En van Firewire natuurlijk :)