(niet in beeldplanken graag, omdat dit een specifiek foto-topic is. Het gaat mij om de weergegeven kleurruimte en imho weten fotografen dat beter
)
Tweedehands kan ik aan een tweetal Eizo L685 komen. Ik werk nu met een philips CRT die veel ruimte inneemt. 2 Tft's zouden een uitkomst zijn, maar ik weet niet of de overstap goed is. Een paar (relevante) specs
Pixel Pitch 0.2805 mm × 0.2805 mm
Display Colors 16.7 million
Viewing Angles H: 170°, V: 170° (ze komen recht voor me te staan)
Scanning Frequency Analog: H: 27- 82 kHz, V: 50 – 85 Hz
Digital H: 27 – 64 kHz, V: 60 Hz (VGA Text: 70 Hz)
Recommended Resolution 1280 × 1024
Brightness 250 cd/m2 (typical)
Contrast Ratio 400:1 (typical)
Response Time 40 ms (typical) (tsss ... ook niet zo lekker voor games Wink maar die doe ik amper)
Ik doe semi-pro fotowerk op freelance basis. Daarnaast gebruik ik mijn pc vooral voor tekstwerk, waarvoor ik mijn scherm niet hoef te calibreren. Dat calibreren doe ik wel voor mijn fotowerk met een eye one II. Foto's afdrukken doe ik bij profotonet vanwege de profielen. Ik vraag dus wel kwaliteit in mijn workflow, maar pretendeer niet dat ik dit doorvoer tot op het hoogste nivo. Als student heb ik daar het geld niet voor.
Mijn vraag, is dit een juiste keuze of kan ik beter een ander scherm nemen?
Tweedehands kan ik aan een tweetal Eizo L685 komen. Ik werk nu met een philips CRT die veel ruimte inneemt. 2 Tft's zouden een uitkomst zijn, maar ik weet niet of de overstap goed is. Een paar (relevante) specs
Pixel Pitch 0.2805 mm × 0.2805 mm
Display Colors 16.7 million
Viewing Angles H: 170°, V: 170° (ze komen recht voor me te staan)
Scanning Frequency Analog: H: 27- 82 kHz, V: 50 – 85 Hz
Digital H: 27 – 64 kHz, V: 60 Hz (VGA Text: 70 Hz)
Recommended Resolution 1280 × 1024
Brightness 250 cd/m2 (typical)
Contrast Ratio 400:1 (typical)
Response Time 40 ms (typical) (tsss ... ook niet zo lekker voor games Wink maar die doe ik amper)
Ik doe semi-pro fotowerk op freelance basis. Daarnaast gebruik ik mijn pc vooral voor tekstwerk, waarvoor ik mijn scherm niet hoef te calibreren. Dat calibreren doe ik wel voor mijn fotowerk met een eye one II. Foto's afdrukken doe ik bij profotonet vanwege de profielen. Ik vraag dus wel kwaliteit in mijn workflow, maar pretendeer niet dat ik dit doorvoer tot op het hoogste nivo. Als student heb ik daar het geld niet voor.
Mijn vraag, is dit een juiste keuze of kan ik beter een ander scherm nemen?
==
hoi