• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
(niet in beeldplanken graag, omdat dit een specifiek foto-topic is. Het gaat mij om de weergegeven kleurruimte en imho weten fotografen dat beter ;) )

Tweedehands kan ik aan een tweetal Eizo L685 komen. Ik werk nu met een philips CRT die veel ruimte inneemt. 2 Tft's zouden een uitkomst zijn, maar ik weet niet of de overstap goed is. Een paar (relevante) specs

Pixel Pitch 0.2805 mm × 0.2805 mm
Display Colors 16.7 million
Viewing Angles H: 170°, V: 170° (ze komen recht voor me te staan)
Scanning Frequency Analog: H: 27- 82 kHz, V: 50 – 85 Hz
Digital H: 27 – 64 kHz, V: 60 Hz (VGA Text: 70 Hz)
Recommended Resolution 1280 × 1024
Brightness 250 cd/m2 (typical)
Contrast Ratio 400:1 (typical)
Response Time 40 ms (typical) (tsss ... ook niet zo lekker voor games Wink maar die doe ik amper)

Ik doe semi-pro fotowerk op freelance basis. Daarnaast gebruik ik mijn pc vooral voor tekstwerk, waarvoor ik mijn scherm niet hoef te calibreren. Dat calibreren doe ik wel voor mijn fotowerk met een eye one II. Foto's afdrukken doe ik bij profotonet vanwege de profielen. Ik vraag dus wel kwaliteit in mijn workflow, maar pretendeer niet dat ik dit doorvoer tot op het hoogste nivo. Als student heb ik daar het geld niet voor.

Mijn vraag, is dit een juiste keuze of kan ik beter een ander scherm nemen?

==
hoi

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24
Je had in de topictitle L865 staan, dat heb ik veranderd naar L685.

Het zijn al wat oudere schermen maar het zijn wel erg goede schermen met IPS panelen. Ik heb zelf ook twee L685's gehad en ik zou er gerust zo weer foto's mee bewerken. Als je er voor een leuk prijsje aan kunt komen, doen. Maar als ze gezamenlijk nogal aan de prijs zijn kun je beter een moderne Dell (ik noem maar een merk) IPS of MVA breedbeeld kopen; die zijn tegenwoordig minstens zo goed als ze al niet beter zijn (techniek staat niet stil).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
IPS of MVA ... oei hoe zat dat ook alweer? Even googlen.

Hoe kom ik er op een snelle manier achter wat een IPS of MVA monitor is? De moderne TFT's hebben inderdaad vaak een betere contrastratio, maar hoe weet ik dan of het een IPS of MVA is?

- edit: gewoon de frontpage dus :-) Daar kun je dat oa selecteren

[ Voor 12% gewijzigd door Eusebius op 23-02-2008 14:21 ]

==
hoi

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Eventueel kan je kijken op TFTCentral, daar staan ook nogal wat TFT schermen uitgewerkt.

Volgens mij doe je er geen miskoop aan, mits de prijs een beetje gunstig is :)

Bericht hierboven