Toon posts:

Drivers chipset 966 niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ten eerste hallo allemaal dit is mijn eerste topic
dus excuses als het al ergens staat of in de verkeerde categorie.
het probleem is als volgd (3 dagen lang)
ik heb 2 250gb wd schijven en die in raid 0 gezet
nu heb ik een diskette nodig met de sata/raid/scsi/ide drivers nodig
ik heb een asus p5sd2-fm/s moderbord met chipsets: brug noord SIS 649 en brug zuid SIS 966
nu staan er op de standaard bijgeleverde cd 100 verschillende drivers maar volgens mij niet voor die chipset alleen maar voor sis 965 en 964 en vooralsnog werken deze niet.
op de site van asus zijn ze niet te vinden en zelfs het hele mb niet
op de site van fujitsu siemens waar het systeem van is ook niet alleen steeds de 965 en de 964
kan iemand mij helpen aan de bestandjes die op de diskette moeten voor win xp 64? of voor vista
hoop snel een antwoord te krijgen.
alvast bedankt

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

De chipset is van SIS, dus de drivers daarvoor kan je altijd vinden op de website van sis: http://www.sis.com

Je gaat naar de download sectie, klikt daar op agree.
Je vult het os in, verdere gevraagde info en je krijgt vanzelf een linkje naar de juiste drivers.

Verwijderd

volgens de google search zou die pc de volgende serie moeten zijn Scaleo P PD945 want die gebruikt die moederbord en tevens moet er een product serial op je pc staan voor die in bij se site van siemesn en je zou zo terug moeten komen bij de drivers

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik denk inderdaad dat dit niet het goede topic is. Misschien kun je een topicreport maken met het verzoek dit te verplaatsen naar het forum "processors, mobo's en geheugen"

Ik heb op de ASUS site gekeken (vervelende site), en ook het specifieke moederbord wat jij noemt niet gevonden.

Weet je zeker dat het FM is, en niet VM? Dan zou je bij deze kunnen kijken. De drivers voor de SATA zullen wel hetzelfde zijn, lijkt me.

Al denk ik dat je op de bijgeleverde CD-rom ook de juiste drivers zou moeten kunnen vinden. Let er wel op dat je in het BIOS de SATA enabled voor de installatie.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
via de siemens site heb ik al gekeken en zelfs al gebeld maar die mensen kunnen mij niet verder helpen zeggen ze. niks te vinden namelijk.
en ik weet idd zeker dat het de fm is fm/s om precies te zijn
allen dat van in bios de sata enable zetten begrijp ik niet
ik moet hem toch net op raid zetten zodat hij windows op allebij de schijven tegenlijk wegschrijft?
ga nu eventjes op de site van sis kijken.
en hoe maak ik een topic report met verzoek het naar een ander topic te plaatsen?
alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 18:42 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je moet zoeken bij Asus naar de Asus P5SD2-x. Dit moederbord heb ik laatst in een pc gebouwd. Daarop zou je deze kunnen vinden sterker nog ik heb hier nog een floppy ervoor liggen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:58
Als ik op de SiS site bij drivers kijk en vervolgens Vista, SATA RAID kies, dan staat de 966 er gewoon tussen

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb hem al gevonden en ga hem uitproberen

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik eindelijk de "correcte" drivers gevonden : 966 krijg ik als ik de diskette inlees en de driver selecteer de volgende melding: file: raid\ws83xp64/sisraid2.sys caused an unexpected error (18) at line 2335 in d:\srvrtm\base\boot\setup\oemdiskc.
press any key to continue

AAAAHHHHH!!!!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:53:
Nu heb ik eindelijk de "correcte" drivers gevonden : 966 krijg ik als ik de diskette inlees en de driver selecteer de volgende melding: file: raid\ws83xp64/sisraid2.sys caused an unexpected error (18) at line 2335 in d:\srvrtm\base\boot\setup\oemdiskc.
press any key to continue

AAAAHHHHH!!!!!
Vaak ligt dit gewoon aan een defecte diskette. Probeer eens een andere, of slipstream de driver in je XP installatie cd.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic even naar het juiste subforum. Wil je, als je nog iets wilt toevoegen aan je topic en je de laatste poster bent, je laatste bericht aanpassen ipv een nieuw bericht te plaatsen? Dit wordt gezien als kicken van je topic, wat ongewenst is binnen 24 uur na je laatste bericht :)

CSA > PMG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
wat is slipstream in je xp cd?
Pagina: 1