Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
De werking is verder wel eenvoudig zo te zien en zie je vaker op sites waar je een rating kan geven (IMDB bijv.). Aardige toevoeging, dit.
Doorgaans is 1 ster slecht, en 5 uitstekend.
Saved by the buoyancy of citrus
Die zou ik juist minder sterren geven, die is veel te lang en ook nog eens onhandig lezenGroever schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:14:
en 5 voor een review van 400,000 woorden die door Jezus van Nazareth is geschreven in het Hebreeuws en vervolgens achterstevoren vertaald in het Nederlands.
Ik hoop het niet, dan moet je straks nog een review gaan schrijven over de review. Gewoon een simpel klik-systeem, hoe meer stemmen hoe meer vreugd. Het is misschien wel een idee om de waardering voor de reviews te linken aan de ModBot zodat fanboys niet 1 ster kunnen geven aan een negatieve review of 5 sterren aan een positieve. Een groot minpunt van de ModBot is wel dat je dan wordt gestraft voor een afwijkende mening, dat is niet wenselijk, maar ik denk wel dat het voordelen zou kunnen hebben.Wiethoofd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:11:
ik zie nu dat er op mijn review 5 sterren zijn gegeven, komt er ook een mogelijkheid om op je rating te klikken in je productreview beheer scherm zodat je kan zien van wie je de beoordeling hebt gekregen en evt de onderbouwing van zijn/haar score
Je kan niet meerdere keren stemmen, je kan wel je oude stem aanpassen, zoals bij de reacties op de Frontpage. Verder zou ik het zeer abject en infaam vinden als mensen zouden kunnen stemmen op hun eigen reviewsen nu kan iedereen volgens mij ook meerdere keren stemmen op dezelfde review, behalve je eigen. daar zou ook iets op gevonden moeten worden lijkt me....
[ Voor 18% gewijzigd door Groever op 22-02-2008 21:22 ]
en dan desnoods geen onderbouwing, maar wel wie anders heb je idd van die fanboys die de hele tijd andermans review de grond zitten in te boren of de hemel in te prijzen
Je kunt opnieuw klikken erop, maar dat heeft geen extra stem tot gevolg (er staat een aantal onder). Je kunt je waardering veranderen.Wiethoofd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:15:
en nu kan iedereen volgens mij ook meerdere keren stemmen op dezelfde review, behalve je eigen.
Komt er ook nog een aankondiging op de frontpage dat het review beoordelinssysteem is ingevoerd?
En krijg je als je een hoge rating hebt voor jou review meer karma?
Ik had 15,5k karma, en nu nog 'maar' 7k ook al heb ik 4 reviews van 2000+ woorden geschreven met alles (vrijwel) perfect volgens de comments....
Eén ster: korte review die onvolledige informatie over het product biedt, beperkt van nut voor iemand die geïnteresseerd is in het product.Dima_2005 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:02:
Ik zie dat er een nieuwe functie toegevoegd is, maar even toch een vraag. Hoe werkt dat systeem? Wat is 1 ster, .... zou daar een FAQ van opgesteld worden?
Vijf sterren: super uitgebreide review, goed geschreven, netjes opgemaakt, voorzien van afbeeldingen, eventueel testresultaten en dergelijke.
De stemmers blijven anoniem. De gedachte is dat het stemmen simpel moet zijn, als er onderbouwingen bij moeten is dat niet meer het geval. Iemand die op- en aanmerkingen over een review heeft kan deze in de reacties melden.Wiethoofd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:11:
ik zie nu dat er op mijn review 5 sterren zijn gegeven, komt er ook een mogelijkheid om op je rating te klikken in je productreview beheer scherm zodat je kan zien van wie je de beoordeling hebt gekregen en evt de onderbouwing van zijn/haar score
De karmaberekening is gewijzigd ivm weging van de waardering in de karmatelling. Tevens is er een bug opgelost die onterecht karmanoten deed uitstrooien over onze lieve users. Aan de nieuwe telling moet wellicht nog wat gesleuteld worden.Wiethoofd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:33:
is dat ook weer duidelijk.
Komt er ook nog een aankondiging op de frontpage dat het review beoordelinssysteem is ingevoerd?
En krijg je als je een hoge rating hebt voor jou review meer karma?
Ik had 15,5k karma, en nu nog 'maar' 7k ook al heb ik 4 reviews van 2000+ woorden geschreven met alles (vrijwel) perfect volgens de comments....
Wie gaat dan de oude reviews eigenlijk allemaal waarderen? Mensen die al veel reviews hebben geschreven over wat nu oudere producten zijn en waar niet meer op gezocht wordt, die kunnen dus nadeel ondervinden van hun historie, omdat ze nu minder karma hebben.Femme schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:43:
De karmaberekening is gewijzigd ivm weging van de waardering in de karmatelling. Tevens is er een bug opgelost die onterecht karmanoten deed uitstrooien over onze lieve users. Aan de nieuwe telling moet wellicht nog wat gesleuteld worden.
Misschien is een pagina met onbeoordeelde reviews een idee? Ik lees zelf best graag reviews, en zo zullen er wel meer zijn, als die per categorie kunnen zien welke reviews nog geen beoordeling hebben gehad kan je daar alsnog op inspringen.Groever schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:15:
Precies, mijn reviews zijn nu niet beoordeeld en het zal wel even duren voordat uberhaupt (engelse indeling) iemand deze weet te vinden. Aan de andere kant zou het ook wel weer kinderachtig zijn om er een regeltje bij te maken op de review weer omhoog te kicken. Gevolg is wel dat ik minder karma heb.
Ja, maar zo kun je een heleboel dingen bagatelliseren heMoment van reflectie: waar hebben we het eigenlijk over? Een getalletje in je profiel.
Het verschil in karma doordat reviews met één ster nu iets minder krijgen dan reviews in het verleden, is niet zo groot. De terugloop in productreviewskarma komt vooral door de bug die uit de berekening is verwijderdMegaflix schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:58:
[...]
Wie gaat dan de oude reviews eigenlijk allemaal waarderen? Mensen die al veel reviews hebben geschreven over wat nu oudere producten zijn en waar niet meer op gezocht wordt, die kunnen dus nadeel ondervinden van hun historie, omdat ze nu minder karma hebben.
Omgekeerd sorteren op waardering in het reviewoverzicht levert deze lijst op van reviews zonder waardering:Cyphax schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:31:
[...]
Misschien is een pagina met onbeoordeelde reviews een idee? Ik lees zelf best graag reviews, en zo zullen er wel meer zijn, als die per categorie kunnen zien welke reviews nog geen beoordeling hebben gehad kan je daar alsnog op inspringen.
http://tweakers.net/produ...ield=rating&orderSort=asc
Overigens levert het stemmen ook weer één puntje per stem op
Dan gaat het met modereren makkelijker...Femme schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:59:
Overigens levert het stemmen ook weer één puntje per stem op.
Zegt er een die mischien wel 50% van zijn karma aan modereren te danken heeft... Tenminste het zal toch niet die volle 89% zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Dirk op 24-02-2008 22:35 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.