• fraptor
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 16:04
Hallo, ik probeer een overzicht te maken van bedrijven die MCPD trainingen en certificering geeft. Nu kan ik wel gewoon wat gaan googlen, maar ik wil toch wel de juiste keuze maken. Ik vroeg me af of iemand al een MCPD training heeft gevolgd, zo ja, waar en wat was je ervaring daar?

Ik heb zelf al iets gevonden, een ex-collega heeft een MCPD cursus gevolgd bij Koenig-Solution....in India! Nee, hij werkte niet bij Peak-IT :P

Mijn huidige opdrachtgever is wel enigszins geintereseerd, maar zij willen meerdere keuzes. Wat voor hun nog belangrijker is, is de ervaring die iemand had tijdens zo een cursus.

Mischien handing om de volgende template aan te houden(bedrijf is uiteraard het bedrijf die de training geeft)

Bedrijf:

Alvast bedankt voor jullie input

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Er loopt een thread over de nieuwe certificering, misschien staat er nog wat tussen.

Zelf moet ik nog één examen en dan is mijn MCTS compleet om door te gaan naar MCPD. Heb het allemaal gedaan in mijn eigen tijd door middel van zelfstudie (de boeken van MS). Dat is goed te doen...

Een voordeel als je een cursus volgt is dat het sneller gaat. Als een bedrijf je naar India of zo stuurt, hebben ze ook die reden. Mensen blijken dan sneller hun certificaten te halen, dan dat ze de mensen vrij laten of het in Nederland laten halen.

Geen ervaring mee, wel goede dingen over gehoord, InfoSupport en Computrain zullen zulke trainingen wel aanbieden.

Verwijderd

Eriksk schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:11:
Als een bedrijf je naar India of zo stuurt, hebben ze ook die reden. Mensen blijken dan sneller hun certificaten te halen, dan dat ze de mensen vrij laten of het in Nederland laten halen.
Laatst heb ik het dan eindelijk bevestigd gekregen van een collega van me die naar India was gestuurd voor zijn MCSE.

Hij vertelde me dat de eerste vraag die je daar als student gesteld krijgt is :"Kom je hier om te leren of om te certificeren?"
Zijn antwoord was: "Om te certificeren!".

Je neemt daar dan dag in dag uit testkings door en doet je examen. Je kunt gewoonweg niet zakken want je kent de antwoorden immers al.

Voor dat hij naar India ging had hij 0 Certificaten.
6 weken later was hij MCSE2003 messaging.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 19:12 ]

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Beetje offtopic... Klopt ja, het kan ook gewoon niet.
Nog een voorbeeld: Een student komt van school en 'moet' voor een weekje naar India van zijn nieuwe werkgever. Hij komt met MCST (4 boeken en examens: 3 certificaten) terug! Iemand zonder ervaring kan dat gewoon niet in die tijd, met alleen studeren (= boek lezen en voorbeelden maken). Als je echt ervaring hebt, dan vallen ze wel mee!

• fraptor
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 16:04
ik heb ook gehoord dat je voor de mcpd examen wel een beetje ervaring moet hebben ten opzichte van de MCSE examen(weet dat ene beheer is en andere ontwikkelen :P). MCSE is met testkings zo te halen.