Situatie schets:
Op 1 server draaien verschillende sites:
www.example1.nl > /web/www.example1.nl/htdocs
www.example2.nl > /web/www.example2.nl/htdocs
waarbij /etc/passwd wordt gebruikt om de homedirectory van de gebruikers mee te geven op ze via ftp (proftpd) toegang te geven in deze directories.
ik wil
www.example1.nl/subdir1 > /web/www.example1.nl/htdocs/subdir1
waarbij alleen de map subdir1 via ftp te benaderen is voor een nieuwe user "subdir1"
Hoe berijk ik dit?
Wat heb ik geprobeerd:
adduser subdir1
chown subdir1:www-data /web/www.example1.nl/subdir1
en /etc/passwd aanpassen dat de nieuwe homedir die subdir1 is.
het blijkt dat het in mijn situatie (of is dit altijd?) een homedirectory van een user aan een subdirectory van een homedirectory van een andere user te hangen.
Wat is een oplossing?
is het wèl mogelijk een een subdir van iemands homedir te gebruiken als homedir van een ander account?
of, creeer ik een nieuwe directory en link ik /web/www.example1.nl/subdir naar /web/naam_van_subdir en maak ik van /web/naam_van_subdir de nieuwe home directory van de nieuwe user?
of heel iets anders?
Op 1 server draaien verschillende sites:
www.example1.nl > /web/www.example1.nl/htdocs
www.example2.nl > /web/www.example2.nl/htdocs
waarbij /etc/passwd wordt gebruikt om de homedirectory van de gebruikers mee te geven op ze via ftp (proftpd) toegang te geven in deze directories.
ik wil
www.example1.nl/subdir1 > /web/www.example1.nl/htdocs/subdir1
waarbij alleen de map subdir1 via ftp te benaderen is voor een nieuwe user "subdir1"
Hoe berijk ik dit?
Wat heb ik geprobeerd:
adduser subdir1
chown subdir1:www-data /web/www.example1.nl/subdir1
en /etc/passwd aanpassen dat de nieuwe homedir die subdir1 is.
het blijkt dat het in mijn situatie (of is dit altijd?) een homedirectory van een user aan een subdirectory van een homedirectory van een andere user te hangen.
Wat is een oplossing?
is het wèl mogelijk een een subdir van iemands homedir te gebruiken als homedir van een ander account?
of, creeer ik een nieuwe directory en link ik /web/www.example1.nl/subdir naar /web/naam_van_subdir en maak ik van /web/naam_van_subdir de nieuwe home directory van de nieuwe user?
of heel iets anders?
[ Voor 4% gewijzigd door keluwak op 22-02-2008 15:44 ]