Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[c#/.net] help / informatie systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vaak hebben bepaalde aspecten van je programma wat verduidelijking nodig. Ik wil daarom een soort van informatie / help system implementeren. Het standaard help systeem die door de meeste programma's wordt gebruikt is weergegeven in onderstaand screenshot (Hoe kan je dat implementeren?). Wat ik echter wil implementeren moet meer geintegreerd zijn met het programma en simpeler van opzet. Bijvoorbeeld verschillende linklabels op relevante plaatsen in het programma die een (dialog) window openen met de relevante informatie. Een zoeksysteem, index, etc is niet nodig.

Ik kan natuurlijk zoiets zelf maken, maar misschien bestaan er help systemen die het makkelijk maken om gestructureerd met de informatie om te gaan en te beheren. Hebben jullie ervaring met verschillende systemen?

http://www.adobe.com/devn...nline_help_pt2/fig_01.gif

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10 08:59

D4Skunk

Kind of Blue

(jarig!)

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Of je kan het bekende vraagtekentje naast de minimize/maximize buttons plaatsen en de gebruiker op die manier helpen

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje rondgekeken, maar misschien is een traditioneel help system toch wel een goede oplossing. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik zoiets kan maken; daar is vast een standaard oplossing voor aangezien ik hetzelfde ontwerp vaak zie terugkomen. Met keywoorden als 'help systeem c#' kom je echter niet ver in google.

Het help systeem van Vista ziet er ook netjes uit, is het mogelijk zoiets makkelijk te implementeren voor je applicatie?
http://www.hanselman.com/...0Help%20and%20Support.png

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kijk eens naar sandcastle en daar bij horend Sandcastle Help File Builder. Die bouwt mooie MSDN-style documentatie en/of .chm files.
Goodmeuning :X Die's voor het documenteren van je code, jij zoekt iets anders :P

[ Voor 95% gewijzigd door RobIII op 27-02-2008 00:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33
Kijk een naar het HelpProvider component, misschien is dat wat voor je

[ Voor 32% gewijzigd door sig69 op 27-02-2008 09:00 ]

Roomba E5 te koop

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Als je het op de standaard-old-fashioned-way wil doen: Hier staat de Microsoft HTML Help 1.4 SDK. Er zijn echter ook wel andere (en wellicht) betere applicaties die chm's kunnen bouwen.

Ik ben echter ook niet heel erg gecharmeerd van het hele chm-gebeuren en de laatste keer dat ik hier een helpfunctie moest bouwen (in-house software), heb ik een pop-up help-form gebouwd met daarin een webbrowser. Als er help werd gevraagd vanuit de applicatie (via F1, een menuitem, o.i.d.) dan werd het helpformpje geopend met de betreffende html-pagina (de html-pagina's worden meegekopieerd naar de output directory). Ik heb er zelfs nog even een zoekfunctie ingebouwd (op het helpform) die door alle html-files loopt en de tekst tussen de title-tags in een lijstje laat zien.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de input, ik heb maar besloten om een simpel eigen systeem te maken. Alleen dan met een richTextBox en rtf bestanden. Ik heb niet zoveel vertrouwen in mijn eigen kunnen om nette html pagina's te maken :P

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 121% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:33 ]

TweakBlog

Pagina: 1