Logitech Z-2300 maakt herrie

Pagina: 1
Acties:

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Ik heb vorige week een tweedehands Z-2300 gekocht. De set bij de verkoper beluisterd en het klonk allemaal goed, dus meegenomen. Thuis de set aangesloten en ik merkte ruis door de linkerspeaker die wel erg hard klonk. Ik gebruik de set niet zo vaak en ik dacht dat het kwam doordat de kabel naar de linkerspeaker te strak stond, niet al teveel aandacht aan besteed dus. Het leek wel alsof het steeds erger werd en ik begon me er meer en meer aan te irriteren, dus vanochtend heb ik even goed gekeken en het blijkt dat het geluid ook uit de subwoofer komt. Het gaat om een geluid bestaande uit allemaal gerommel uit de subwoofer en ruis op het linkerkanaal.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Rechterspeaker aangesloten op linkerkanaal, het is uitgesloten dat het aan de speakers ligt.
- Set niet aangesloten op een bron maar gewoon aangezet, dan hoor ik het gerommel ook. Het ligt dus duidelijk niet aan mijn onboard geluid.
- Set zonder speakers gebruikt, het gerommel komt nog steeds uit de subwoofer.
- Set aangesloten op een stopcontact aan de andere kant van de kamer. Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat het komt door storingen met andere apparaten.

Het geluid bestaat dus uit geruis uit het linker-kanaal (niet de linkerspeaker) dat lijkt op een stoffige ouderwetsche LP, en een soort gerommel uit de subwoofer. Dit komt altijd voor, of er nou geluid wordt afgespeeld of niet, en klinkt dus ook door de muziek heen. Zo'n geluid hebben we ook een keer gehad uit de gewone stereo-set (twee grote speakers met een ongelooflijk lompe versterker) en toen was de versterker kapot. Ik denk nu dus dat de versterker in de subwoofer kapot is.

De kabel van de wired remote naar de subwoofer ziet er trouwens wel bijzonder slecht uit, hij lijkt ingedeukt aan de boven- en onderkant, en in twee van de gaatjes zit een soort koperen pinnetje waarvan ik niet weet of die er wel hoort.

Als er iemand is die een idee heeft van wat het probleem zou kunnen zijn hoor ik het graag. Ik wil ook graag een scherpe foto van het uiteinde van de seriele kabel die van de Wired Remote naar de subwoofer gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Groever op 22-02-2008 15:16 ]

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 08:23

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Is de set wel aangesloten op een geaard stopcontact? Ik heb namelijk ook last van ruis met z'n Z-680 en dat komt, omdat die is aangesloten op een niet geaard stopcontact.

• Groever
Mr_Dark schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:01:
Is de set wel aangesloten op een geaard stopcontact? Ik heb namelijk ook last van ruis met z'n Z-680 en dat komt, omdat die is aangesloten op een niet geaard stopcontact.
Het is niet eens ruis meer te noemen, ruis komt ook uit de rechterspeaker maar dat valt best mee. Volgens mij is het stopcontact niet geaard.

• Groever
Ik trap het topic toch maar even omhoog, het is nogal dringend. Vooral met een scherpe foto van de seriele aansluiting zou ik erg blij zijn, ook als er nog iemand een idee heeft over wat het kan zijn. Ik zal anders vanavond even een filmpje maken en die op YouTube zetten zodat het wat duidelijker wordt.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:14
Probeer toch eens een geaard stopcontact uit, want daar kan het zeker aanliggen!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:56
Bel logitech eens, die zijn erg coulant qua reparatie.
Alex3305 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:42:
Probeer toch eens een geaard stopcontact uit, want daar kan het zeker aanliggen!
Slaar nergens op, er zit niet eens een aarde stekker aan, buiten dat is hij middels een trafo netgescheiden.

[ Voor 77% gewijzigd door DukeBox op 23-02-2008 21:51 ]

• Groever
DukeBox schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:49:
Bel logitech eens, die zijn erg coulant qua reparatie.

Slaar nergens op, er zit niet eens een aarde stekker aan, buiten dat is hij middels een trafo netgescheiden.
Precies, een geaard stopcontact kan gewoon geen nut hebben. Ik ga Logitech maandag bellen, maar ik heb nog geen idee hoe oud de set is (ouder dan 2 jaar = huilie :() en waar die is gekocht, dat schijn je nodig te hebben. Ik heb de verkoper gevraagd om deze informatie maar ik heb nog geen mail terug gehad.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Groever schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:05:
Vooral met een scherpe foto van de seriele aansluiting zou ik erg blij zijn
Het is al te donker om mooie foto's te maken, roep maar als ze te onduidelijk zijn:
foto1 foto2 foto3

• Groever
GlowMouse schreef op zondag 24 februari 2008 @ 00:05:
[...]

Het is al te donker om mooie foto's te maken, roep maar als ze te onduidelijk zijn:
foto1 foto2 foto3
Heel erg bedankt, hier kan ik iets mee. Het ziet er in ieder geval niet uit alsof er aan allebei de kanten keihard op de kabel geslagen is en ik zie ook geen glimmende stukjes pin in de connector zitten. Vreemd. Zou het dan toch fysieke schade aan de kabel zijn die misschien al aanwezig was toen ik de set kocht? Ik vind het in ieder geval bijzonder vreemd dat jouw kabel er zoveel gezonder uitziet.

Edit: Ik heb nog even wat dingen getest. Op het geaarde stopcontact in de keuken klinkt het precies hetzelfde, dat kan worden uitgesloten. Ook de kabel bewegen, losser aansluiten, strakker aansluiten, het heeft allemaal geen effect. Blijft er nog maar een ding over: de versterker. Ik hoop maar dat hij jonger is dan 2 jaar.... 8)7. Het lijkt me in ieder geval pertinent onjuist om nu zielig te gaan doen tegen de verkoper, bij tweedehands verkopen kan je dit soort dingen krijgen en ik heb de set bij hem beluisterd. Als Logitech niet meewerkt is het dus game over. Ik kan wel leukere manieren bedenken om van je geld af te komen.

[ Voor 29% gewijzigd door Groever op 24-02-2008 11:20 ]

• Groever
Probleem opgelost, ik moest de set slopen van de support-medewerker en daar foto's van maken zodat de oude set niet meer te gebruiken/repareren was. Toen is er gewoon een nieuwe opgestuurd, die heb ik net ontvangen met UPS (in minder dan 24 uur van Duitsland naar hier gekomen). Ik ben weer helemaal blij! De conclusie van de medewerker was ook dat de set gewoon defect was, als je hetzelfde probleem hebt kan je er dus zelf niets aan doen behalve Logitech bellen. In ieder geval is dit probleem niet bij Logitech bekend.

* Groever zwaait naar Search-gebruiker.
Pagina: 1