• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Met de Tiscali splitter heb ik een download van 4039 kbps met een T5 abbo.
Met een oude splitter van Alcatel Speedtouch: 4366 kbps
Zonder splitter: 4439 kpps

Heb ik een brakke splitter (of beiden)?

Verwijderd

Nee. Je splitter is niet anders als een scheidingsfilter. Zonder dit scheidingsfilter heb je minder demping en kan je modem over een breder frequentiegebied intrainen met als gevolg dat de intrainsnelheden kunnen variëren.
Er zijn verschillende merken splitters in omloop (Alcatel, Siemens, Motorola) met ieder een eigen specifieke demping. Hier worden de verschillen bij jou door verklaard.

Aangaande de snelheden die je haalt, ik heb niet gekeken welke snelheid er bij een T5 abo hoort maar zal mede afhankelijk zijn van je afstand tot je cemtrale, je modem en je interne infrastructuur (bekabelng na IS/RA punt).

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
bedankt voor je reactie. Kabel tussen irsa en splitter 20cm, kabel van splitter naar modem idem. Verder hoogwaardige kabel naar een hub/router.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

Splitter kan wel kapot zijn.
Ik heb er menig moeten vervangen met klusjes.

1tje was zelfs zo brak dat tiscali de dsl poort aan hun kant eruit gooide (uitschakelde) om problemen te voorkomen.
Maar dat was een extreem geval waar de klant wel max downstream had (250KB/s) , maar een upstream van 5kbps (nee , niet bytes :p)

Waar dus de vraag kwam waar het probleem lag.

Denk alleen niet echt dat dat hier het geval is.
Mocht je er alleen eentje tegen komen dan kan je het altijd proberen he :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw