Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 17:47
Ik heb een HTC TyTN II en wil audio kunnen afspelen via de speakers die aangesloten zitten op mijn PC. Ik heb daarvoor a2dp geactiveerd op de mobiel (Inst. als draadloos stereo) en de verbinding met de PC wordt gemaakt. Ik zie ook dat de Belkin BT USB dongle data ontvangt (verzonden =0 maar ontvangen wel). Echter hoor ik niks. Ik heb alle volume switches al nagelopen in XP, maar kan niks vinden.

Heeft iemand zo'n setup al aan de gang of heeft iemand een tip hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Niemand die dit ooit geprobeerd heeft? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar kan je in je configuratie van geluidsapparten niet de standaard afspeelapparaat veranderen in Bluetooth Audio of iets dergelijks. Je kan het vinden in Configuratiescherm > Geluiden en afspeelapparaten > Tabje"Audio" en dan standaard afspeelapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Cuno schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:15:
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar kan je in je configuratie van geluidsapparten niet de standaard afspeelapparaat veranderen in Bluetooth Audio of iets dergelijks. Je kan het vinden in Configuratiescherm > Geluiden en afspeelapparaten > Tabje"Audio" en dan standaard afspeelapparaat.
Dit heb ik ook geprobeerd. Op een gegeven moment alles mogelijke combi's maar afgelopen maar helaas geen resultaat.
Ook heb ik gekeken naar de volume settings van alle afspeel apparaten, maar ook hiermee kreeg ik geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:46

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Met behulp van die volume settings waar jullie het over hebben zet je volgens mij de A2DP audio source functionaliteit (die waarschijnlijk wel in XP zit) 'aan'.

Volgens mij, maar misschien heb ik het mis, bestaat er (nog) geen programma wat een A2DP audio sink (want dat is wat je wilt hebben) implementeert onder Windows XP. Wellicht dat je zelf handig bent en even een programmatje in elkaar knutselt, maar anders zul je moeten wachten tot iemand anders het doet ben ik bang.

Vind het btw wel raar dat er verbinding wordt gemaakt, zoals je zegt. Dit aangezien de pc zich dan toch zou moeten advertisen als zijnde een audio sink (mbv SDP) en het me raar lijkt dat XP dat zo maar even zou doen.

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Sappie schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:01:
Volgens mij, maar misschien heb ik het mis, bestaat er (nog) geen programma wat een A2DP audio sink (want dat is wat je wilt hebben) implementeert onder Windows XP. Wellicht dat je zelf handig bent en even een programmatje in elkaar knutselt, maar anders zul je moeten wachten tot iemand anders het doet ben ik bang.

Vind het btw wel raar dat er verbinding wordt gemaakt, zoals je zegt. Dit aangezien de pc zich dan toch zou moeten advertisen als zijnde een audio sink (mbv SDP) en het me raar lijkt dat XP dat zo maar even zou doen.
Daar was ik al bang voor inderdaad, maar zoals je zegt het is vreemd dat de WinXP machine gewoon data ontvangt zodra ik muziek aan het afspelen ben. Alleen hoor ik er niks van.
Lijkt er toch een beetje op dat de PC zich advertised als sink....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie

Sappie

Geeft je HTC aan dat ie een audio sink heeft gevonden? Of wat gebeurt er precies?

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Ja dat muzieknootje verschijnt bovenin de balk (of is dat niet wat je bedoelt?) Ook hoor ik op de TyTN zelf niks meer, want de audio wordt omgeleid. Via mijn autoradio werkt dat zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie

Sappie

Ik ken de HTC niet, dus heb eigenlijk geen idee of dat het is :) Als het goed is gaat je HTC iig zoeken naar bluetooth devices die het A2DP sink profile advertisen dmv SDP. Je zult dan vervolgens waarschijnlijk het betreffende device moeten aanklikken ofzo.

Gebeurt er zoiets?

Verder, voordat de A2DP stream daadwerkelijk opgezet wordt, wordt er onderhandeld over de te gebruiken codec (wss sbc) en verschillende parameters (channels, bitrate, etc). Wordt er niet juist geconfigureerd (dwz worden er niet de juiste berichten uitgewisseld), dan kan er sowieso geen stream worden opgezet. Wellicht kun je met een sniffer eens kijken wat voor verkeer er plaatsvindt.

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Nou de HTC ziet de PC als aanbieder van draadloos stereo. Dat ziet hij bij de autoradio ook en daarmee gaat het goed. Dus ik neem aan dat draadloos stereo = sink profile.
De connectie wordt dan goed gemaakt, audio wordt omgeleid en op de PC komt data binnen. Maar ik hoor niks.
Hoe kan ik een BT verbinding sniffen? Toevallig een programma naam of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie

Sappie

Dat spreekt elkaar imo een beetje tegen; je zou juist willen dat de pc als 'ontvanger' van draadloos stereo fungeert. Je zou eens kunnen kijken welke bluetooth services de pc ondersteunt. Hier zou dan je "Audio Sink" service tussen moeten zitten. (btw A2DP is het profile en "Audio Sink" en "Audio Source" zijn de twee services voor A2DP; hierbij is de source de bron :) en de sink de ontvanger)

Uit wat je verder zegt lijkt het op een of andere manier toch enigszins te werken. Heb hier op moment geen A2DP source in huis, maar zal morgen eens kijken of ik iets voor elkaar kan krijgen.

Ik heb geen ervaring met de verschillende bluetooth stacks onder windows en eventuele programma's helaas. Heb alleen wat ervaring met bluez (de linux bluetooth stack) en wat aanverwante utils, zoals hcidump, waarmee het mogelijk is hci data te sniffen.

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Nou het profiel is hetzelfde op de HTC, zowel in de auto als op de PC. Aan de PC kan maakt ie verbinding met de Audio gateway. Geen idee of dat verder goed is. Maar HTC kant is dus wel hetzelfde als een werkend ander systeem (autoradio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:23
Is dat niet die wazige SCMS-T kopiëerbeveiliging? Met de standaard Bluetooth stack van Windows XP SP2 WIDCOMM kreeg ik dit niet voor elkaar, maar met de BlueSoleil stack kreeg ik het wel voor elkaar om muziek van mijn MDA Vario luisteren op mijn laptop. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-02-2008 22:57 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Mmmm dat zou kunnen.. ik heb de installatie van Belkin erop staan, geen idee of die de std Widcomm stack is. Maar kan ik dan sommige dingen wel afspelen of iets testen of dat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:11
Even een kickje, maar dit probleem heb ik dus ook, zij het van laptop naar een pc. ik kan een audio sink verbinding maken met de pc, op de laptop kan ik BT stereo audio oid slecteren als 'geluidskaart' er is verbinding, maar ik hoor op de pc geen pest. Bij de volume instellingen op de pc wordt ook niet een extra schuifje weergegeven met BT audio oid.

[ Voor 11% gewijzigd door dirkjesdirk op 16-04-2008 16:35 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
dirkjesdirk schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:58:
Even een kickje, maar dit probleem heb ik dus ook, zij het van laptop naar een pc. ik kan een audio sink verbinding maken met de pc, op de laptop kan ik BT stereo audio oid slecteren als 'geluidskaart' er is verbinding, maar ik hoor op de pc geen pest. Bij de volume instellingen op de pc wordt ook niet een extra schuifje weergegeven met BT audio oid.
Toch maar even opnieuw: Vraag: kan wat ik hierboven vraag uberhaupt niet (pc als a2dp ontvanger) of zie ik domweg iets over het hoofd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Toch ook maar even hier mijn post plaatsen voor zoekers:
Na een intensieve speurtocht blijkt dat a2dp waarbij een pc/laptop als a2dp SERVER fungeert, eigenlijk alleen maar kan met de bluesoleil stack software op de ontvangende pc. Met enige creativiteit is heb ik bluesoleil geinstalleerd en werkt het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:23
dirkjesdirk schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:50:
Toch ook maar even hier mijn post plaatsen voor zoekers:
Na een intensieve speurtocht blijkt dat a2dp waarbij een pc/laptop als a2dp SERVER fungeert, eigenlijk alleen maar kan met de bluesoleil stack software op de ontvangende pc. Met enige creativiteit is heb ik bluesoleil geinstalleerd en werkt het nu.
Je had ook mijn post kunnen lezen, dan had je geen intensieve speurtocht nodig gehad. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Jaap-Jan schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:01:
[...]
Je had ook mijn post kunnen lezen, dan had je geen intensieve speurtocht nodig gehad. ;)
Das opzich juist. Alleen jouw post vermeld niet dat het alleen kan via de bluesoleil stack. ik heb hier een hoop stickies liggen, met evenzoveel BT stack software. Ik zoch in eerste instantie naar de Broadcom stack, omdat die over het algemeen als de beste wordt gezien. Maar die kan het - op dit moment - dus ook niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 11:23
Ik heb een zelfde probleem, ik wil via mijn TynTN II muziek afspelen, en telefoongesprekken via de boxen/microfoon van mijn pc.

Nu heb ik een MDU bluetooth dongle met Toshiba Software, maar hier kwam ik niet echt verder mee. Nu lees ik hier dat BlueSoleil beter zo werken.

Nu heb ik wel een draadloos stereo kunnen instellen, maar ik hoor verder geen muziek op mijn laptop. Hoe kan ik er voor zorgen dat het geluid ook daadwerkelijk op de laptop te horen is?

En 2e en eigenlijk nog belangrijker:
- bij verbinding maken kan ik als service niet kiezen voor "handsfree", ik zou eigenlijk ook telefoon gesprekken naar laptop willen streamen. Enig idee hoe ik dit kan doen?

Achteraf na de bluetooth instellingen op de PDA gaan, dan is "Als handsfree instellen" grijs gemaakt en niet te selecteren!

EDIT
en ook in de bluesoleil software worden de icoontjes "Advanced audio service" en "headset service" niet opgelicht na een "refresh services"

[ Voor 8% gewijzigd door trekker22 op 04-06-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In bluesoleil moet je in bij "mijn services" -> "eigenschappen" zorgen dat de AV service en Headset audio gateway aan staan. Daarna zoek je met je telefoon naar een apparaat met audio profiel, je pc zou er dan bij moeten staan (kan zijn dat je bluesoleil even opnieuw moet starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 11:23
Ik heb nu BlueTooth Advanced Audio als connected staan onder BlueSoleil 5.0

En als ik muziek speel komen de bytes ook gewoon binnen gevlogen, 6mb ontvangen, 600 bytes verzonden. Verder heb ik bij de playback device staan "Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)", maar ik hoor verder niks door me speakers...

verder kan ik bij mijn bluetooth dongle niet kiezen voor de Headset profile, staat er gewoon niet bij, ondersteund die dit dan niet? Zoja, dan heb ik er weinig aan, want uiteindelijke doel was om gesprekken via de pc te voeren!
Pagina: 1