Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Webcam ongemerkt via netwerk benaderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views

Verwijderd

Topicstarter
Reg. datum: 07 mei 2007
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zag in de search dat een soortgelijke vraag al meedere malen is gesteld. Met de antwoorden kan ik alleen nog niet bereiken wat ik graag zou willen.

Mijn vraag:

Is er een programma waarmee ik een webcam ongemerkt via netwerk kan benaderen en bekijken? Vroeger maakte ik hiervoor gebruik van een bekende trojan (SubSeven). Hier mee kon ik een webcam die aan een andere pc hing ongemerkt benaderen en bekijken. de beelden waren alleen helaas met losse images en niet met live streaming.

Kent iemand een progje waarmee dit gedaan kan worden? Het liefst met live streaming over netwerk en het moet onopgemerkt remote gestart kunnen worden op de andere pc.

-----------------------------------------

Dit was mijn originele post van 2 uurtjes geleden. Ik zou graag willen weten waarom het topic gesloten is?

De vraag die ik stel is voor gebruik op mijn eigen interne netwerk thuis en niet om op internet de scriptkiddy uit te gaan hangen. Wel een beetje vreemd om daarover te gaan speculeren en maar tot de conclusie te komen dat de vraag die ik stel temaken zou hebben met illegale activiteiten... maargoed. Misschien beter voorkomen dan genezen.

Bij deze dus poging 2

De motivatie is dat de camera mijn voordeur in de gaten moet houden. De pc waar de cam aan hangt moet alleen nog wel gewoon gebruikt kunnen worden zonder dat er allemaal dingen up poppen en speciale programma's moeten worden gestart. Kost ook teveel resources.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
blaataaps schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:07:
Hier is vast wel software voor, maar een dergelijke schending van iemands privacy doe je maar zonder ons :)
Laat aan duidelijkheid weinig te wensen over lijkt me.

[ Voor 66% gewijzigd door Gunner op 22-02-2008 13:32 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
zonder je gesloten topic te lezen:
Is het gebruik van zo'n programma (trojan) per definitie niet illegeaal?
Je gebruikt het om "stiekem" via het netwerk een webcam aan te sturen. Daar kan je uit concluderen dat je iets illegaals/spioange taferelen wil uithalen. Anders had je wel om een programma gevraag die een webcam via het netwerk kan aansturen (zonder het stiekem/ongemerkt te vermelden.)

Verwijderd

sub7?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zowel blaataaps als ik geven duidelijk aan dat het tegen de policy is. De hele insteek van dat topic lijkt daar sterk op zeker als je melding maakt van een beruchte trojan.
Nog steeds komt je topic een beetje schimmig over. Als je inderdaad had gevraagd om software om een remote webcamstream te bekijken dan was het vast geen probleem geweest.

Overigens het gebruik van een trojan is niet illegaal. Het installeren op een PC die niet van jou is is illegaal lijkt me. Ik gebruik nmap erg vaak op mijn werk terwijl dat ook als hacktool gebruikt wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door TrailBlazer op 22-02-2008 13:37 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:23
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:30:
Reg. datum: 07 mei 2007
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zag in de search dat een soortgelijke vraag al meedere malen is gesteld. Met de antwoorden kan ik alleen nog niet bereiken wat ik graag zou willen.

Mijn vraag:

Is er een programma waarmee ik een webcam ongemerkt via netwerk kan benaderen en bekijken? Vroeger maakte ik hiervoor gebruik van een bekende trojan (SubSeven). Hier mee kon ik een webcam die aan een andere pc hing ongemerkt benaderen en bekijken. de beelden waren alleen helaas met losse images en niet met live streaming.

Kent iemand een progje waarmee dit gedaan kan worden? Het liefst met live streaming over netwerk en het moet onopgemerkt remote gestart kunnen worden op de andere pc.

Dit was mijn originele post van 2 uurtjes geleden. Ik zou graag willen weten waarom het topic gesloten is?

De vraag die ik stel is voor gebruik op mijn eigen interne netwerk thuis en niet om op internet de scriptkiddy uit te gaan hangen. Wel een beetje vreemd om daarover te gaan speculeren en maar tot de conclusie te komen dat de vraag die ik stel temaken zou hebben met illegale activiteiten... maargoed. Misschien beter voorkomen dan genezen.

Bij deze dus poging 2

De motivatie is dat de camera mijn voordeur in de gaten moet houden. De pc waar de cam aan hangt moet alleen nog wel gewoon gebruikt kunnen worden zonder dat er allemaal dingen up poppen en speciale programma's moeten worden gestart. Kost ook teveel resources.
Wat ik niet begrijp is waarom je in je eigen interne netwerk een dergelijk stukje software nodig hebt?

Strava | AP | IP | AW

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:30:

Lees het sluitbericht :)
Bij deze dus poging 2
Niet doen. Neem dan contact op met de moderator die je topic sloot. Het probleem is natuurlijk dat het onduidelijk is waarom je niet zou mogen zien op de pc dat de webcambeelden worden 'afgetapt'.Er is een verschil tussen webcam remote benaderen en webcam ongemerkt remote benaderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 22-02-2008 13:43 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.