[Vista Premium]Blauw scherm 0x0000000A

Pagina: 1
Acties:

• Junketsu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-02 08:58
Goedendag leden,

dit is mijn debuut hier :) , ik heb een vraag die mij moeilijk lijkt, maar menig persoon waarschijnlijk al heeft meegemaakt:
Windows Vista Premium
Intel Core 2 Duo E 6750
Nvidia Asus 8800 GTS
MSI P35 Neo
2x1GB (1 eruit, die is defect?) + 2x2GB RAM OCZ PC 6400 800MHz
Ik kreeg na drie-kwart jaar een blauw scherm als ik mijn computer 'stresste', bijvoorbeeld met Call of Duty 4 op highest. Ik heb mijn computer sinds Augustus. Dit blauwe scherm kreeg ik steeds vaker,

Ik deed B er weer in en het ging beter, maar nog steeds een blauw scherm na een tijdje.
Daarna heb ik 2x2GB dual Channel kit van OCZ besteld op Azerty. Gisteren binnengekregen...

Ik had sinds augustus 2x1GB in Dimm A1 en A2 zitten, dit is dus niet in Dual Channel. Ik haalde na al die blauwe schermen de geheugenmodule uit A2 zodat er in A1 nog 1 GB zat. Ik bleef de blauwe schermen krijgen als mijn computer werd gestresst. Ook liep Memtest ( http://hcidesign.com/memtest/ ) hierbij al na 20% of eerder van de controle vast.
Ik deed daarna het plakje van A2 weer in en de computer en deze deed het weer even goed, maar na een langere tijd (meerdere uren CoD 4 op die dag) kreeg ik weer een blauw scherm, dus met meer geheugen duurt het langer voordat ik een blauw scherm krijg. Ook hierbij liep Memtest ( http://hcidesign.com/memtest/ ) al na >40% (iig hoger dan 20%) vast en dus blauw scherm.

Daarna had ik 2x2GB van OCZ besteld, identiek qua snelheid aan de eerste geheugenplakjes, wel andere latencies.
Ik haalde toen ik deze had binnengekregen, de geheugenmodule uit Dimm A1 eruit en teste A2, deze deed het goed.
Ook Memtest haalde hij tot 2000%, wat dus duidt op een 99,9% goede RAM. Vooral als je kijkt naar het verschil met het geheugenplakje die in Dimm A1 zat.

Toen liet ik het plakje van 1 GB in Dimm A 2 zetten, en zette de 2x 2GB in Dimm A1 en B1 zodat ze in Dual Channel stonden.
Memtest heeft een lange tijd volledig goed gedraaid en geen foutmeldingen.
Ik snap het nu echt niet meer, ik heb ook een foutmelding gekregen van Vista Premium:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: a
BCP1: 000000000000002F
BCP2: 0000000000000002
BCP3: 0000000000000001
BCP4: FFFFF800020599B2
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini022208-01.dmp
C:\Users\Matthieu\AppData\Local\Temp\WER-54937-0.sysdata.xml
C:\Users\Matthieu\AppData\Local\Temp\WERFCAF.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...linkid=50163&clcid=0x0413
De Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem staan hier op internet:
Minidump + Helpfiles Mirror #1
Minidump + Helpfiles Mirror #2

Weten jullie wat ik moet doen, ik ben ten einde raad, mijn videokaar drivers zijn up to date, moederbord ook..

[ Voor 27% gewijzigd door Junketsu op 22-02-2008 13:49 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 15:34
Allereerst, welkom op GoT!

Ik ben de weg kwijt geraakt ergens bij het plakjes in dimmetjes verhaal.
Wat ik begrepen heb is dat 1 van de 2 1GB geheugenmodules (A) errors geeft op memtest. Een combinatie van het overige 1GB module en de 2 nieuwe 2GB modules geeft ook problemen.

Wat doet 2x 2GB? Dus verder niks er bij. En eventueel, wat doet B (dus die ene 1GB module) alleen?

Verder, welke Memtest? Die van Windows zelf? Bij voorkeur Memtest86+ gebruiken en wat langer aan laten staan (denk aan minimaal 12 uur).

Als laatste, wat voor voeding heb je?

• Junketsu
Mijn voeding is een Seasonic S12 II 500W.
Ik zal het verhaal even duidelijk maken over dat geheugenmodules verhaal.
Ik gebruik deze Memtest:
http://hcidesign.com/memtest/

• The Realone
Ik raad je sowieso aan om de door mij eerder genoemde memtest te gebruiken. Die van jou draait onder Windows en kan dus nooit het geheugen goed testen omdat er altijd een groot deel (zeker in Vista) gebruikt wordt door het OS en mogelijk applicaties. Wat bezet is kan niet worden getest.

Ben even aan het kijken of er wat boeiends in de crashdump staat.

***EDIT***

Je krijgt een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL wat meestal een driverprobleem is, al zijn geheugenfouten niet uitzonderlijk. Het lijkt erop dat de driver van je LAN adapter niet mee wil werken, update em eens.

Laatste versie van de Realtek site (lang leve die snelheid!):
Mirror #1
Mirror #2
Mirror #3

[ Voor 41% gewijzigd door The Realone op 22-02-2008 13:54 ]

• Junketsu
Ok, ik heb nu het verhaal verduidelijkt.
Verder heb ik deze Memtest86 ( http://www.memtest86.com/ ) gebrand met PowerISO.

Hoelang moet deze Mentest86 testen, overnight..?

• The Realone
Minimaal, maar bekijk mijn EDIT hierboven even eerst.

• Junketsu
Ik zit er nu even over na te denken, maar ik het dat dus alleen als mijn LAN adapter wordt gebruikt, Counterstrike Source hosten op een LAN party, CoD4 online of hosten op LAN party.

Ik hoop dat dit het probleem zou oplossen, zou wel erg makkelijk zijn!

±±Beste snelheid, gelukkig maar 4.0 MB :) ±±

• Junketsu
Na ongeveer 50 minuten op het scherm 'Afsluiten' te hebben gestaan in Windows, heb ik de computer maar gereset.
Daarna starte ik de computer opnieuw op en toen kreeg ik te horen dat ik twee verbindingen had, ik kon wel m'n router pingen en configureren maar niet op internet terwijl dat er wel stond.
Toen heb ik de netwerkkabel eruit gehaald en er daarna weer in gedaan. Toen kreeg ik 1 verbinding zonder internet. Daarna de LAN adapter uitgeschakeld (in Windows zelf) en weer geactiveerd. Daarna had ik 1 verbinding + internet, gelukkig.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-02 09:58
Het lijkt erop dat je getest hebt met meerdere latjes ram en nog niks hebt kunnen uitsluiten. Het zou altijd kunnen dat er wat problemen zijn in de bios ivm memory mappings. Nieuwe bios-en kunnen in zo'n geval soms uitweg bieden. Ga eens na op de site van de fabrikant of er een nieuwe bios voor jou mobo beschikbaar is.

Ik besef wel degelijk dat dit onwaarschijnlijk is aangezien de problemen maar na een tijdje zijn beginnen voorkomen, maar toch, kan een laatste redmiddel zijn.
(Wees natuurlijk voorzichtig met het flash proces!)

• Junketsu
BobbyD82 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:07:
Het lijkt erop dat je getest hebt met meerdere latjes ram en nog niks hebt kunnen uitsluiten.
Ik haalde na al die blauwe schermen de geheugenmodule uit A2 zodat er in A1 nog 1 GB zat. Ik bleef de blauwe schermen krijgen als mijn computer werd gestresst.
Dus dan heb ik dus wel met 1 plakje getest met Memtest en dus met CoD4.

Verder kan ik nergens memory mapping vinden in mijn Bios en kan je je BIOS ook per USB stick flashen of CD-rom?
Pagina: 1