Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flash Media Server] bitrate streaming MP3's afdwingen

Pagina: 1
Acties:

• nicobeemster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Hoi,

Ik hoop dat ik deze vraag in het juiste topic stel. Ik heb er voor gekozen deze vraag in het programming subforum te stellen aangezien er, vermoedelijk, geprogrammeerd moet worden om dit voor elkaar te krijgen.

Edit: oeps, heb hem toch in Tools & Env gesteld. :o

De situatie: wij stappen binnenkort over op Flash Media Interactive Server (Flash Media Server 3) en gaan MP3's streamen. Onze collectie bestaat uit alle albums die de afgelopen 35 jaar in Nederland uitgekomen zijn en is dus nogal omvangrijk. Momenteel zitten we qua MP3's op 6TB, als onze volledige collectie gecodeerd is zitten we rond de 40TB.

Wij kunnen nu nog niet inschatten hoe populair het streamen van onze collectie zal worden en daarom zijn wij op zoek naar een mechanisme om de bandbreedte the throttlen. Wij coderen al onze MP3's op 256kbps maar mocht het nodig zijn willen wij de mogelijkheid hebben MP3's op bijv 192kbps te gaan streamen.

Gezien de omvang van onze collectie is het geen optie om mp3's in diverse bitrates op te slaan:
a) dit kost teveel diskruimte
b) dit kost teveel tijd (onze volledige collectie naar MP3 encoderen neemt 1-1,5 jaar in beslag)

Nu weet ik dat Windows Media Services over de zogenaamde "Media parser" beschikt waarmee bestanden (o.a.) realtime naar een ander formaat gestreamed kunnen worden. Gezien cross-platform compatibiliteit hebben wij echter voor Flash Media Server gekozen.

Ik heb in de technische documentatie van Flash Media Server niets kunnen vinden over een dergelijk mechanisme dat out-of-the-box beschikbaar is.

Mij vraag is of er hier mensen zijn die mij de juiste richting op kunnen wijzen.
* kan ik het door mij gewenste mechanisme realiseren door bijvoorbeeld in C++ een File of Stream-plugin te bouwen die realtime transcoding verzorgt (bijv met de BASS library)
* FMS beschikt over bandwidth-detection en past dit toe op FLV's die gestreamed worden. Is dit mechanisme ook van toepassing op mp3's?

Etc..

Alvast bedankt,

Nico

Verwijderd

Ben je dan niet bang dat de serverload te hoog wordt? Elke keer een mp3 hercoderen lijkt me nogal wat.

• nicobeemster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Daar heb je ook nog een interessant punt. Met 5 gelijktijdige streams zal het (nog) geen probleem zijn, maar met 50 (op 1 server..).