Toon posts:

X1950XT blijft in 2d modus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat ik ook doe, ik krijg mijn videokaart niet in 3d modus. De snelheden blijven 500/594, terwijl deze 625/900 horen te zijn. Alle spellen draaien ook veelste traag. Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd (8.2). De 2 Ati services heb ik al aan en uit geprobeerd maar dat hielp niets. Met Atitool en Ati tray tools heb ik ook wat dingen geprobeerd, maar deze blijven alleen maar de 2d snelheden weergeven.

Iemand enig idee?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waar heb je dit probleem? Als het alleen binnen Windows is, heb je volgens mij niet veel 3D nodig... Dus kan ik het me voorstellen dat de kaart dan terugklokt.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 22-02-2008 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:50:
Waar heb je dit probleem? Als het alleen binnen Windows is, heb je volgens mij niet veel 3D nodig... Dus kan ik het me voorstellen dat de kaart dan terugklokt.
Altijd. Tijdens spellen wordt er ook niet geswitcht naar 3d (volgens de log van Ati tray tools).

Verwijderd

Drivers uninstallen en evt. een tool als Driver Cleaner .NET er overheen halen. Dan herinstalleren. Mss helpt dat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:01:
Drivers uninstallen en evt. een tool als Driver Cleaner .NET er overheen halen. Dan herinstalleren. Mss helpt dat.
Ook geprobeerd met Driver Cleaner en al. Dat heeft ook niet gewerkt :(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die er verder wat over weet?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
Heb je de powerconnector op je kaart wel aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Visgek24 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:09:
Heb je de powerconnector op je kaart wel aangesloten?
Dat moet toch wel, anders start de computer niet op?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:38:
[...]

Dat moet toch wel, anders start de computer niet op?
Zou het toch maar even nakijken :)

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:45:
Hallo,

Wat ik ook doe, ik krijg mijn videokaart niet in 3d modus. De snelheden blijven 500/594, terwijl deze 625/900 horen te zijn. Alle spellen draaien ook veelste traag. Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd (8.2). De 2 Ati services heb ik al aan en uit geprobeerd maar dat hielp niets. Met Atitool en Ati tray tools heb ik ook wat dingen geprobeerd, maar deze blijven alleen maar de 2d snelheden weergeven.

Iemand enig idee?
Het klopt dat er een bepaalde .exe moet draaien, wil je de snelheden kunnen veranderen van 2d naar 3d en natuurlijk omgekeerd (ati2evxx.exe). Zelf heb ik de 8.2 drivers nog niet op mijn X1950XT uitgeprobeerd, maar 7.12 werkt prima. Je zou dus nog eens een oudere versie kunnen proberen. 8.1 zou ik persoonlijk overslaan, omdat daar wat rare problemen in zitten (blokje linksboven en verkeerde tekstkleuren).

Verwijderd

Topicstarter
Visgek24 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:42:
[...]

Zou het toch maar even nakijken :)
De powerconnector is aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
anton121 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:06:
[...]

Het klopt dat er een bepaalde .exe moet draaien, wil je de snelheden kunnen veranderen van 2d naar 3d en natuurlijk omgekeerd (ati2evxx.exe). Zelf heb ik de 8.2 drivers nog niet op mijn X1950XT uitgeprobeerd, maar 7.12 werkt prima. Je zou dus nog eens een oudere versie kunnen proberen. 8.1 zou ik persoonlijk overslaan, omdat daar wat rare problemen in zitten (blokje linksboven en verkeerde tekstkleuren).
Ik draai nu 7.12 omega drivers en nog steeds hetzelfde probleem. Ik moet alles handmatig instellen (snelheden, voltages enz.) als ik 3d snelheden wil halen 8)7 .

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

anton121 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:06:
[...]

8.1 en 8.2 werken prima bij een X1950 XT (ten minsten, de gene die door Sapphire aangepast zijn). :p

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Misschien heel voor de hand liggend... maar je speelt toch niet in een Window? Dan gaat de X1950XT namelijk niet in overdrive naar 3D snelheden, maar blijft het op 2D snelheden draaien. Ik had het ook in bv World of Warcraft, waar ik in een Window speelde en de snelheden op 2D bleven staan. Na het omschakelen naar full screen mode, werkte alles naar behoren en ging de kaart naar 3D snelheden.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• LM1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 10:32

LM1

Ik heb zelf ook een x1950xt (van MSI), en had bij ATI tray Tools precies hetzelfde probleem. Ligt niet aan de drivers ofzo, maar gewoon aan ATI tray Tools, omdat die blijkbaar 3d modus niet automatisch activeerd ...

Ik heb ATI tray Tools gedeinstalleerd en gebruik nu ATI Tool:

http://www.techpowerup.com/atitool/

ATI Tool > Settings > x1000 overclocking > "If Card has 2d/3d ... starting ATI Tool" aanvinken

Ik switch zelf handmatig tussen 2d en 3d speeds d.m.v. profielen (je kan natuurlijk ook ATI Tool pas aanzetten als je gaat gamen, maar dat terzijde..)

BTW: die 2 ati services moet je aanhouden, zeker als je (eventueel met ATI Tool) wil overklokken...

Verwijderd

Topicstarter
CJ, nee ik speel fullscreen.

Giannie, ook al geprobeerd, maar dat hielp niks.

LM1, ook zonder ATi Tray tools krijg ik hetzelfde probleem.

Misschien dat als laatste een clean windows install nog wil werken..
Pagina: 1