Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Postcode checker

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een postcode naar straten checker voor mijn werk maken en vroeg mij af of het mogelijk is om data vanaf b.v. postcode.nl te verwerken in website? zonder dat het te zien dat het te zien de data gehaald is van een andere website.
Of is dit alleen mogelijk om te maken wanneer ik zelf over een postcode/adres database beschik waar ik mijn data uit haal.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:58
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:27:
Ik moet een postcode naar straten checker voor mijn werk maken en vroeg mij af of het mogelijk is om data vanaf b.v. postcode.nl te verwerken in website? zonder dat het te zien dat het te zien de data gehaald is van een andere website.
Of is dit alleen mogelijk om te maken wanneer ik zelf over een postcode/adres database beschik waar ik mijn data uit haal.
Wat bedoel je precies? Bedoel je dit voor de gebruiker of voor de site waar je het vandaan haalt??

Strava | AP | IP | AW

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
postcode.nl heeft een webservice...
en er zijn nog wel meer aanbieders van een zelfde webservice...

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Technisch geen probleem, juridisch echter wel.

Verwijderd

Dus jij wilt zomaar gegevens van een andere site gebruiken? Ik neem aan dat je daar al toestemming voor hebt gevraagd?

En daarbij wil je ook dat het via hun website gaan? En dat zodra ze iets aanpassen of down zijn jouw website ook niet meer werkt?

Je doet er inderdaad slimmer aan om zelf een database te creeren, zodat je in ieder geval EN niet zomaar data overneemt EN niet afhankelijk bent van een andere website

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 19:55
Volgens mij mag je de resultaten van postcode.nl niet automatisch verwerken. Er zwerven wat hele oude bestanden op het internet die in grijs gebied zitten, maar die zijn inmiddels al zo oud dat ze niet meer fatsoenlijk te gebruiken zijn. Ik en bang dat er niks anders opzit dan gewoon de data inkopen.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 14:18

ThunderNet

Flits!

TNT Business bied deze service aan :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dit heeft niks met programming te maken. Je zult bij de bedrijven moeten zijn die deze data hebben en eventueel aanbieden.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.