[Ubuntu] install 7.10 hangt meteen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:57
Ik ben nu halverwege het grote ubuntu topic en dacht, als het allemaal zo makkelijk is ga ik toch maar weer eens linux op mijn bakkie gooien.

helaas :'(

Als ik installeer met de CD van http://www.ubuntu.com/ dan bevriest de installatie meteen.
Ik heb de alternate cd ook al geprobeerd (geburnd op 8x).

Als ik 'quiet' weghaal zie ik dat hij hangt na een regel met iets over de cpu of op een regel met iets over de timer. Het gebeurt eigenlijk meteen na de melding 'loading linux kernel'
Ik kan op mijn pc ook niet CD CHECK uitvoeren. Als ik dit op de laptop doe, dan lukt dit wel (en is de CD ok)

mijn config:
P4 2.6 HT
1 gig dualchannel
asus P4P800
linksys wireless 54g pci
6800GT
nec dvd-burner
hp w2207h scherm
usb keyboard + muis
usb card-reader

Heb ook al aardig wat zitten googlen, maar kan niets vinden..
Heeft het zin om de opties noacpi noapci enzo te proberen?

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat het door het linksys kaartje komt.
Als die uitplug, is die dan achteraf makkelijk te installen? (heb geen bedraad internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 11:29

Crakie

I want my board back, Lance

Het heeft absoluut zin om 'noapci'-achtige dingen te proberen! Dat is bij mij de enige manier om Ubuntu draaiende te krijgen. Om precies te zijn voeg ik toe: acpi=off noapic nolapic pci=biosirq. Misschien doet eentje de truc al, maar ik vind het wel prima zo.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je cd check op je pc niet kunt uitvoeren en op je laptop wel: is je dvd-drive nog wel in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
yep, dvd-drive is ok. Heb er laatst nog een spel mee ge-installeerd, cd is ook geburned met die drive.

@Crakie, ik ga ze proberen, noacpi had ik al geprobeerd, maar die deed niets, zal de andere ook uitproberen. Hebben deze optie nog gevolgen voor de uiteindelijke installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 11:29

Crakie

I want my board back, Lance

noacpi kent hij volgens mij niet. Ik gebruik acpi=off en die anderen. Als de installatie ermee lukt, zou ik zeker eens proberen te booten zonder die opties (hij zet de installatie natuurlijk zonder die opties op je HD). Bij mij loopt Ubuntu dan nog steeds vast, maar met andere distro's lukt het soms wel zonder. Kennelijk is het iets specifieks in de Ubuntu-kernel.

Vanzelfsprekend heeft booten met die opties gevolgen voor de installatie: acpi e.d. werken niet. Dat betekent in principe geen powermanagement vanuit het OS. Ik vind het niet erg, behalve dat ik zelf de computer moest uitzetten. Maar daarvoor bleek ik een moduletje te kunnen laden die toch mogelijk maakt om de pc zichzelf uit te laten zetten. Voor een laptop zou het wel vervelend zijn.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ik heb alles bijgevoegd (acpi=off noapic nolapic pci=biosirq), en hij doet het :+
Hij is nu aan het doorbooten in de gui :D

thx
Pagina: 1