Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nummers porteren maar ADSL-lijn behouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn van plan om gebruik te gaan maken van VOIP, en willen daarom onze vier nummers (ISDN) porteren naar een VOIP-aanbieder.

Maar om te VOIPen hebben we natuurlijk wel een internetverbinding nodig, en die zit nou net op de lijn waarvan we de nummers willen porteren.

Voordat ik dure servicenummers ga bellen vroeg ik me af hoe we ervoor kunnen zorgen dat bij het porteren van die nummers niet de lijn wordt opgeheven en we dus ook aan VOIP niets meer hebben. Voor zover ik na kon gaan is dat namelijk de normale gang van zaken. We willen kortom de nummers verhuizen en de lijn aanhouden, hetzij zonder nummer of desnoods met een nieuw nummer wat niet gebruikt wordt.

Is wat ik wil überhaupt mogelijk? Het gaat om een ISDN-lijn i.c.m. Xs4all-account.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:23

Kettrick

Rantmeister!

Wil je voip en dsl afsluiten bij dezelfde provider ?

[ Voor 3% gewijzigd door Kettrick op 22-02-2008 09:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, voor ADSL zou ik het liefste gewoon Xs4all aanhouden (dus KPN-lijn nodig). Voor VOIP gaan we in zee met een onafhankelijke partij.

Verwijderd

Heb je je wel eens afgevraagd als je straks met telefonie helemaal weg bent bij KPN en alleen nog ADSL van Xs hebt die over een ISDN lijn loopt -annex B-, je dan wel of niet de maandelijkse ISDN toeslag (± 7 euro ex BTW) aan KPN moet blijven betalen?

Ik weet zelf het antwoord ook niet, maar ben wel benieuwd hoe dat zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 10:38 ]

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
De ADSL lijn overzetten naar XS4ALL Only en daarna de telefoonnummers laten uitporteren door een VoIP-provider.

Easy as pie.

Let op XS4ALL Only betekent overigens NIET dat XS4ALL de telefoonnummers overneemt. XS4ALL Only houdt alleen in dat ook de facturatie van ADSL via XS4ALL loopt, meer snelheid krijgt en dus veilig je telefonie-abonnement kunt opzeggen zonder dat je ADSL-verbinding eraan gaat.

Edit: XS4ALL berekent de extra toeslag, in tegenstelling tot enkele andere providers, NIET door. Dus je gaat niet meer betalen* door over te stappen naar XS4ALL Only.

* Tenzij je nog een Basic-klant bent van een paar jaar geleden, dan ga die korting verliezen en iets van 2 euro per maand meer betalen.

[ Voor 30% gewijzigd door GraveR op 22-02-2008 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:35:
Heb je je wel eens afgevraagd als je straks met telefonie helemaal weg bent bij KPN en alleen nog ADSL van Xs hebt die over een ISDN lijn loopt -annex B-, je dan wel of niet de maandelijkse ISDN toeslag (± 7 euro ex BTW) aan KPN moet blijven betalen?
Ik heb geen idee, maar het maakt me ook niet echt heel veel uit. We zitten nog maar 4 maanden in ons huidige pand, en we willen zo min mogelijk risico lopen op complicaties.
GraveR schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:39:
De ADSL lijn overzetten naar XS4ALL Only en daarna de telefoonnummers laten uitporteren door een VoIP-provider.
Dat zou super zijn! Het gaat dan over het kale koper, zonder KPN-lijn?

Niet helemaal een fluitje van een cent uiteraard, wat wat gebeurt er met de nummers als je overgaat op Xs4all Only? De telefoonlijn is dan toch weg? Op de Xs4all-site is overigens nergens iets te vinden over "xs4all Only", alleen in oude storingsberichten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 11:19 ]

• GraveR
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:11:
[...]

Ik heb geen idee, maar het maakt me ook niet echt heel veel uit. We zitten nog maar 4 maanden in ons huidige pand, en we willen zo min mogelijk risico lopen op complicaties.

[...]

Dat zou super zijn! Het gaat dan over het kale koper, zonder KPN-lijn?

Niet helemaal een fluitje van een cent uiteraard, wat wat gebeurt er met de nummers als je overgaat op Xs4all Only? De telefoonlijn is dan toch weg? Op de Xs4all-site is overigens nergens iets te vinden over "xs4all Only", alleen in oude storingsberichten.
XS4ALL Only is geen los product meer, alle nieuwe aanvragen zijn automatisch XS4ALL Only.

Op http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/wijzigen.php kun je overstappen op Only.
"Hebt u nu ADSL van KPN? Stap dan over op ADSL (XS4ALL Only) met alle voordelen:
sneller internet voor dezelfde prijs (ADSL Basic en Fast worden zelfs goedkoper), 1 factuur en de mogelijkheid om uw vaste telefoonabonnement (nu of in de toekomst) op te zeggen."
Nogmaals. XS4ALL Only heeft alleen betrekking op het ADSL-gedeelte. Het telefoonabonnement blijft ongemoeid.

Dus na de overstap naar Only kun je rustig het/de nummers laten uitporteren zonder dat de ADSL-verbinding eraan gaat. Het gaat dan inderdaad over kaal koper.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, super!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een overstap naar XS4ALL Only (ADSL en Bellen heet dat commercieel) heeft geen consequenties voor je telefoonlijn. Je houdt nog gewoon je KPN vaste verbinding bij *alleen* een overstap van ADSL van KPN naar XS4ALL Only.

Je *kunt* na de overstap je nummer laten porteren en hiermee je KPN vaste lijn laten opzeggen. Je geeft XS4ALL de opdracht om je KPN nummer over te nemen en je lijn op te heffen. Uiteraard zonder consequenties voor je ADSL verbinding.

Op dit moment is het *niet* mogelijk om meerdere ISDN nummers te laten porteren. Zie de voorwaarden op http://www.xs4all.nl/allediensten/bellen/nummerbehoud.php
De voorwaarden
Als u ISDN hebt, maar hier eigenlijk vanaf wilt, dan kunt u een overstap aanvragen. U geeft dan het nummer op dat u wenst mee te nemen. Alle overige nummers worden na de overstap opgeheven. Hebt u ISDN en wilt u alle nummers behouden, dan is overstappen naar XS4ALL nog niet mogelijk.
Let op: bovenstaande quote heeft betrekking op de overstap naar VoIP bij XS4ALL. Je kunt dus wel overstappen naar XS4ALL Only met behoud van je ISDN-telefoonlijn bij KPN.

[ Voor 9% gewijzigd door DAzN op 22-02-2008 12:26 ]

• GraveR
DAzN schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:24:
Op dit moment is het *niet* mogelijk om meerdere ISDN nummers te laten porteren. Zie de voorwaarden op http://www.xs4all.nl/allediensten/bellen/nummerbehoud.php
Hij had het over EEN VoIP provider, en niet noodzakelijkerwijs XS4ALL...

Bij XS4ALL zelf (dus VoIP van XS4ALL) is dit (nog?) niet mogelijk inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
We gaan inderdaad in zee met een derde partij voor de VOIP, omdat we dan gebruik kunnen maken van een uitgebreide telefooncentrale met follow-me en dergelijke. Aangezien ik zelf binnenkort één dag per week thuis ga werken willen we dat de telefoon bijvoorbeeld op kantoor en thuis overgaat, en we eenvoudig kunnen doorverbinden van/naar meerdere fysieke locaties.

Verwijderd

nou crazaay lijkt het me duidelijk voor je.. Eerst overstappen naar Only via die wijzigingslink en dan kan je je isdn nummers uitporteren naar een andere voip partij. Je moet alleen ff bij die andere partij navragen of ze automatisch je KPN ISDN abo opzeggen

Verwijderd

Topicstarter
Yip, vanmiddag reeds Only aangevraagd, en sinds vanmiddag de VOIP-dienst aan het testen met een Linksys SPA941. Wat een voordelen t.o.v. "ouderwetse" telefonie zeg voor een MKB-club als de onze. Zo'n hosted PBX werkt hier echt als een trein.

• Ranco
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-10 16:48
Ik heb de overstap naar XS4ALL ADSL Only inmiddels ook gedaan en wil nu mijn ISDN telefoonnummers (momenteel 2 in gebruik) overzetten naar VOIP. Ik snap echter niet waarom XS4ALL slechts een nummer kan porteren.

@CraZaay: kun je eens iets vertellen over de VOIP partner die jullie hebben gekozen? Waarom koos je bewust om dit bij een derde partij onder te brengen? Hebben jullie al je nummers kunnen behouden?
Pagina: 1