[PW] locks en shop prijsindex

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanDrissen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 18:59
Probleem
Prijsindex van shops geven geen goed beeld.

Oorzaak
Indien de shop een PWM abonnement hebben dan kunnen prijzen gelockt worden met als resultaat dat alleen de gunstige prijzen worden opgenomen.

Voorbeeld
CD-ROM-LAND is bij mij om de hoek. Op basis van de prijsindex (2,2% boven gemiddeld) was ik positief gestemd om hier mijn systeem te kopen. Echter, bij bijna al mijn componenten, ontbrak er een prijs voor CD-ROM-LAND terwijl ze het component wel hadden. Als alle prijzen zouden worden meegenomen dan is 2,2% boven gemiddeld wel heel optimistisch.

Oplossing
Lock prima, voor misbruik hiervan is toch een procedure, maar indien de shop geen prijs heeft toegevoegd, laat deze alsnog vrij worden toegevoegd door tweakers. Dit zal zowel de prijsindex van de shops als de prijsindex van de producten alleen maar verbeteren en voorkomen dat shops zich alleen van hun goede kant laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De shops snijden zichzelf op deze manier in de vingers; als ze niet alle prijzen publiceren worden ze minder interessant als kandidaat als je een volledige winkelmand gaat vergelijken. Het is hun eigen keuze wat ze wel of niet in de PW willen weergeven.

Een van de redenen voor een PWM is juist de eigen controle over de prijzen, in plaats van willekeurig en misschien wel onjuist ingevoerde prijzen door een breed publiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanDrissen
Goed punt, vanuit het PW winkelmandje perspectief had ik het nog niet bekeken. Ik had nog geen winkelmand in PW gevuld om te vergelijken. Dit was deels veroorzaakt doordat ik met winkel om de hoek componenten was begonnen. Ik wilde persee een 8800 GTS 512 - deze had CD-ROM-LAND van EVGA met Crysis gebundeld, deze kwam (en komt) niet voor in PW dus liep mijn winkelmandje direct spaak.

Gevaar op willekeur is aanwezig. Maar met een PWM zou je een door derden toegevoegd prijs moeten kunnen bijwerken waardoor deze dan direct gelockt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

StefanDrissen schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 01:02:
Probleem
Prijsindex van shops geven geen goed beeld.

Oorzaak
Indien de shop een PWM abonnement hebben dan kunnen prijzen gelockt worden met als resultaat dat alleen de gunstige prijzen worden opgenomen.

Voorbeeld
CD-ROM-LAND is bij mij om de hoek. Op basis van de prijsindex (2,2% boven gemiddeld) was ik positief gestemd om hier mijn systeem te kopen. Echter, bij bijna al mijn componenten, ontbrak er een prijs voor CD-ROM-LAND terwijl ze het component wel hadden. Als alle prijzen zouden worden meegenomen dan is 2,2% boven gemiddeld wel heel optimistisch.

Oplossing
Lock prima, voor misbruik hiervan is toch een procedure, maar indien de shop geen prijs heeft toegevoegd, laat deze alsnog vrij worden toegevoegd door tweakers. Dit zal zowel de prijsindex van de shops als de prijsindex van de producten alleen maar verbeteren en voorkomen dat shops zich alleen van hun goede kant laten zien.
De shop mag bepalen waarmee zij adverteert. Net als bij andere reclame materialen, zoals een reclame folder, is het niet aan Tweakers.net of onze users om te bepalen met welke producten een shop in de Pricewatch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:17
StefanDrissen schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 07:47:
Gevaar op willekeur is aanwezig. Maar met een PWM zou je een door derden toegevoegd prijs moeten kunnen bijwerken waardoor deze dan direct gelockt wordt.
Maar wat als kwaadwillenden zomaar (bizar hoge) prijzen gaan invullen bij artikelen in de pricewatch. De shop zou zo ook benadeeld kunnen worden voor andere toekomstige klanten, vandaar dat de pricelock ook in het leven is geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanDrissen
Longbeard schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 07:48:
[...]

De shop mag bepalen waarmee zij adverteert. Net als bij andere reclame materialen, zoals een reclame folder, is het niet aan Tweakers.net of onze users om te bepalen met welke producten een shop in de Pricewatch staat.
Oh, ik was in de veronderstelling dat PW meer was dan een electronische reclamefolder. Wat een teleurstelling. Oh nee, gelukkig geldt dit alleen voor shops met een PWM abonnement, die moet je dus mijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:17
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

StefanDrissen schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:14:
Oh nee, gelukkig geldt dit alleen voor shops met een PWM abonnement, die moet je dus mijden...
Waarom zou je die moeten mijden? Omdat ze misschien niet alle producten toevoegen?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Ik denk niet dat je ze daarom moet mijden, maar hun prijspijl kan op deze manier natuurlijk wel een onjuiste indicatie geven :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Aangezien we deze discussie al talloze malen hebben gevoerd en gezien de reactie van de TS gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.