Afgelopen dinsdag heb ik hier (mijn kamer in Utrecht) een wireless router neergezet. De Linksys WRT150N. De installatie is perfect verlopen (voor zover ik kan beoordelen) maar nu speelt het volgende:
Als ik via mijn laptop naar mijn werkstation ping (op ip) dan krijg ik response. De andere kant op (weer met ip) krijg ik geen response. Als ik probeer via pc hostname te pingen dan krijg ik de melding dat de hostnaam niet gevonden kan worden.
Bij het scannen naar pc's in dezelfde werkgroep vinden ze elkaar niet.
Op beide pc's staat de windows firewal uit en draait er geen andere firewall.
Beide pc's zitten ook in dezelfde ip-range, en subnet. De optie om pc's op het wireless netwerk af te sluiten van elkaar staat ook uit. (Misschien niet erg relevant, maar toch.)
Thuis met een Speedtouch 716i werkt bovenstaande wel.
Het aansluiten van de laptop op het bedrade netwerk maakt geen verschil.
Heeft er iemand enig idee?
Als ik via mijn laptop naar mijn werkstation ping (op ip) dan krijg ik response. De andere kant op (weer met ip) krijg ik geen response. Als ik probeer via pc hostname te pingen dan krijg ik de melding dat de hostnaam niet gevonden kan worden.
Bij het scannen naar pc's in dezelfde werkgroep vinden ze elkaar niet.
Op beide pc's staat de windows firewal uit en draait er geen andere firewall.
Beide pc's zitten ook in dezelfde ip-range, en subnet. De optie om pc's op het wireless netwerk af te sluiten van elkaar staat ook uit. (Misschien niet erg relevant, maar toch.)
Thuis met een Speedtouch 716i werkt bovenstaande wel.
Het aansluiten van de laptop op het bedrade netwerk maakt geen verschil.
Heeft er iemand enig idee?
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8