Linksys WRT150N Interne zichtbaarheid.

Pagina: 1
Acties:

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-03 14:50

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Afgelopen dinsdag heb ik hier (mijn kamer in Utrecht) een wireless router neergezet. De Linksys WRT150N. De installatie is perfect verlopen (voor zover ik kan beoordelen) maar nu speelt het volgende:

Als ik via mijn laptop naar mijn werkstation ping (op ip) dan krijg ik response. De andere kant op (weer met ip) krijg ik geen response. Als ik probeer via pc hostname te pingen dan krijg ik de melding dat de hostnaam niet gevonden kan worden.

Bij het scannen naar pc's in dezelfde werkgroep vinden ze elkaar niet.

Op beide pc's staat de windows firewal uit en draait er geen andere firewall.

Beide pc's zitten ook in dezelfde ip-range, en subnet. De optie om pc's op het wireless netwerk af te sluiten van elkaar staat ook uit. (Misschien niet erg relevant, maar toch.)

Thuis met een Speedtouch 716i werkt bovenstaande wel.

Het aansluiten van de laptop op het bedrade netwerk maakt geen verschil.

Heeft er iemand enig idee?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
*schop*

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Ik heb mijn laptop thuis nog een keer aangesloten, en daar werkt alles gewoon. Ik kan browsen via de workgroup en pingen werkt tussen de computers op mijn netwerk.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden. De linksys WRT150N heeft geen eigen dns server maar alleen een relay. Daarom moet je vertrouwen op het onderlinge broadcasten en dat gaat niet zo heel lekker heb ik gemerkt.
De speedtouch 716i heeft wel een dns server ingebouwd en daar zet hij de hostnames in van de computers die via DHCP een ip hebben aangevraagd.

Misschien dat iemand er nog iets aan heeft. :)

Verwijderd

Ik heb gisteren en netwerk aangesloten met een WRT150N en stuit op een soortgelijk probleem.
Ik kan de router benaderen en instellen maar er is geen verbinding met internet.

Als ik mn pc rechtstreeks op het modem (speedtouch) inprik krijg ik wel verbinding me internet.
Op de 1 of andere manier geeft vista aan dat er een probleem is met de DNS host en krijg ik ook geen ip toegewezen in de status optie van de router.

Hoe heb jij t werkend gekregen?

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
De wrt heeft geen ingebouwde dns server. Hij relayed alleen maar. Dus ik heb in een virtuele machine een wins server draaien. En het adres van die server opgegeven bij de WINS Server bij de dhcp instellingen.

Krijgt de router verder wel een ip adres van het modem? Anders kan je het volgende proberen in de prompt:
code:
1
ipconfig /release

Pagina: 1